obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Installatie probleem CI+ module icm Samsung tv
olivierbos
Hallo iedereen,

Graag zou ik wat hulp hebben bij de installatie van de CI+ module (Smit) in combinatie met de samsung
LED tv UE40C5100QWXXN.

De tv staat in de lijst van gecertificeerde toestellen op de website van Ziggo, maar icm de nieuwste firmware
krijg ik het maar niet werkend....

Heb het met een oude en een nieuwe smartcard geprobeerd (inmiddels een keer of 15), maar de authenticatie komt maar niet verder dan 80%. Shock

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
Olivier

p.s. tv is door de vorige eigenaar in Belgiƫ gekocht, maar dit zou toch niet uit mogen maken?
1236211147
 
Nicholas
Heb je de installatie volgens de onderstaande procedure uitgevoerd ?

http://www.samsung.com/nl/pdf/SEBN_CI...e_2010.pdf

Ik zou de TV ook eens terug zetten naar fabrieksinstellingen. En dan precies bovenstaande procedure uitvoeren.

Als je dit tenminste al niet geprobeerd hebt natuurlijk. Succes, en laat even weten hoe het gelukt is.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
olivierbos
Hallo Nicholas,

Hartelijk dank voor je antwoord.

Deze handleiding had ik ook al gevonden op internet maar dit mocht niet baten. Voor iedere poging heb ik de tv naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar hij blijft iedere keer hangen op die 80%.

Ik heb in de tussentijd Ziggo nog gebeld, maar die kwamen met het antwoord dat ik al verwachtte; Het ligt aan de tv.

Ik moet de module nog gaan proberen bij een kennis een dezer dagen om te kijken of het misschien aan de module ligt.

Groeten,
Olivier
1236211147
 
Nicholas
Ik denk dat het eerder aan de TV ligt dan aan de module aangezien je bij het eerste gedeelte van de installatie de cam-module er nog niet in hebt. Als hij dan al op 80% blijft hangen dan kan het niet aan de module liggen. Heb je de antennekabel trouwens rechtstreeks in de TV ?
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
olivierbos
Ik heb de antennekabel inderdaad rechtstreeks op de tv aangesloten.

Alle stappen doorlopen, bij de stap van het insteken van de Cam gaat de authenticatie niet verder dan 80%.
1236211147
 
Nicholas
O.k, dan ligt het inderdaad misschien toch aan de Module.

Maar ik zou Samsung zeker ook even bellen. Heb er wel eens van gehoord dat je dan een soort code krijgt die je moet uitvoeren op je afstandbediening (bij een niet werkende authenticatie.)
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
olivierbos

Quote

Nicholas schreef:

O.k, dan ligt het inderdaad misschien toch aan de Module.

Maar ik zou Samsung zeker ook even bellen. Heb er wel eens van gehoord dat je dan een soort code krijgt die je moet uitvoeren op je afstandbediening (bij een niet werkende authenticatie.)


Ik zal de module nog gaan testen bij kennissen, dan laat ik wel weten hoe het gegaan is.

Je laatste optie, van een speciale code, zou me niet slecht uitkomen Wink dan is het iig niet de tv!

Bedankt!


EDIT: Heb net een mail gestuurd naar Samsung om te zien of zij van dienst kunnen zijn.
Ben benieuwd wanneer ik reactie krijg....
Gewijzigd door olivierbos op 08-09-2012 12:35
1236211147
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installatie probleem CI+ module icm Samsung tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
wifi met Samsung S20 WiFi, draadloos netwerk : 4 05-06-2020
koppelen van Philips TV met samsung Radio Ziggo Gebruikers Groep : 8 02-02-2018
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Samsung SMT C7140 Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 31-10-2017
Advertentie