obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Roulette ruis op analoge pakket
Nicholas
Dan blijft er dus een ding over. Monteur laten komen. Die kan dan de aansluiting testen. Als het aan Ziggo ligt dan kan hij dat met apparatuur zeker vaststellen.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Miss Koop
OK dus ben ik weer bij het begin, hoe maak ik dat dan aannemelijk als - je zal net zien - op dat moment de ruisvorming net weer weg is?
Daar ging het mij dus ook om, het is een onvoorspelbare en vreemde storing en een monteur laten komen op mijn verzoek dat ik op dit moment een slechte ontvangst heb, gaat natuurlijk niet. Er zijn vast Ziggo medewerkers hier bij het forum die met mij kunnen meedenken en eventueel hierop kunnen reageren?
 
kobus1960
Piotje, kom er maar in. Helpless
 
Zippo
Leg een video camera standby en neem enkele storingen op. Deze kun je dan de monteur laten zien.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Nicholas
Een monteur kan volgens mij heel goed vaststellen met die dure apparatuur of het signaal O.k. is of niet. Ook al is er op dat moment even geen ruis waarneembaar. Dan moet er al iets mis zijn met het signaal (zwak.)

Dit gesteld natuurlijk dat het aan het signaal ligt (waar ik nog niet overtuigd van ben.)
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Monteur_kees
@kobus ik ben er weer ROFL

ja het is een vage storing,
wat ook belangrijk is om te weten, is of dat er buren zijn die hetzelfde probleem ervaren zoals Mis Koop,
is dit niet zo, dan zou er sprake kunnen zijn van een breuk in de kabel of een slecht contact
dit is zeker van te stellen door een monteur ( door de kabel te pulsen )
en eventueel een retour signaal in te koppelen bij de klant, en terug te meten bij de versterker kast
maar dit laten we over aan de monteur die ter plaatse komt Smile

kan dit verhaal wel voorleggen bij mijn collega Jelle Smile

mvg, Piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Miss Koop
Beste Ziggo techneuten,
Bij deze meld ik nog even dat het analoge signaal op dit moment beneden alweer op zijn allerslechtst is op diverse zenders waaronder BBC 1 & 2, de sterkte varieert enorm per dag. Het is nu al een paar jaar aan de gang en de verzwakking ontstaat telkens in juni en in september van het jaar. Heel vreemd, maar het gaat echt (!) na een paar weken weer over. Het is mij nog steeds een raadsel, maar het probleem ligt toch echt - naar mijn idee - buiten de kwaliteit v.d. kabels en tv omdat ik nog steeds geen veranderingen aanbreng. Wellicht een leuke kluif voor de Sherlock onder jullie om te deduceren wat de oorzaak is.
Grappig misschien om te weten, mijn buren zijn vorige maand verhuisd dus zij zijn het denk ik niet geweest.
Met dank en groet!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Roulette ruis op analoge pakket', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Signaalsterkte analoge TV zenders vrijwel altijd zwakker dan van HD zenders? Analoge radio of televisie storing : 6 26-08-2017
geen analoge radio Analoge radio of televisie storing : 7 06-06-2016
Alleen Internet pakket mogelijk??? Abonnementen : 4 26-04-2016
2 gratis zenders weg bij ziggo tv extra pakket Klacht over Ziggo : 6 23-04-2016
Zelf je pakket samenstellen. Welke zender wil je er nog bij hebben? : 4 19-01-2015
Advertentie