obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
De upload moet echt hoger! Nu +/- 10% van de downloadsnelheid.
Ja, deze moet tenminste 50% van de downloadsnelheid zijn. Ja, deze moet tenminste 50% van de downloadsnelheid zijn. 45%[5 stemmen]
Ja, deze moet tenminste 75% van de downloadsnelheid zijn. Ja, deze moet tenminste 75% van de downloadsnelheid zijn. 18%[2 stemmen]
Ja, deze moet tenminste 100% van de downloadsnelheid zijn. Ja, deze moet tenminste 100% van de downloadsnelheid zijn. 9%[1 stem]
Ja, deze moet tenminste 25% van de downloadsnelheid zijn. Ja, deze moet tenminste 25% van de downloadsnelheid zijn. 27%[3 stemmen]
Ja, want anders ga ik over naar glasvezel! Ja, want anders ga ik over naar glasvezel! 0%[0 stemmen]
Totaal stemmen : 11
 Onderwerp afdrukken
Ziggo Upload versus Download
Zippo
Naar mijn mening is de upload snelheid van de Ziggo Alles in 1 en Z pakketten veel te laag.
Als je kijkt naar glasvezel dan is er een 1 op 1 verhouding tussen up- en download.

Middels deze enquête probeer ik uit te vissen wat jullie als upload acceptabel vinden.

Behalve stemmen in de upload enquete zijn reacties en suggesties ook welkom.
Gewijzigd door Zippo op 17-09-2012 19:51
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Voor mij is de upload snelheid best belangrijk omdat ik bestandjes moet uploaden naar verschillende servers.

Met een hogere snelheid wordt een eigen server thuis ook interessanter.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Daar heb je een punt, ik upload niet onwijs eigenlijk.
Heb dan ook voor 50% gekozen. Ik ben overigens
toch benieuwd naar wat de kabelaars tegenover
de glas ISP's gaan zetten, kan alleen maar beter
voor de consument uitpakken. Reggefiber is als een
dolle bezig overal glas in te blazen, zeker nieuwbouw
wijken waar de infrastructuur al ligt.
Zoals bv. UPC vanaf 1 September 2 eredivisie live kanalen
HD aanbiedt. Ziggo zal zeker niet achterblijven met eigen
stunts.
 
MisterSenseo
Ik heb 100% ingevuld maar dat is alleen maar omdat ik dat graag zou willen.
Op dit moment heb ik genoeg aan de 10 Mbit maar dat is wel het minimum.
Alles boven de 10 Mbit upload is dus voor mij goed..........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Nicholas
Upload is voor mij minder van belang alhoewel ik het wel handig vind als ik eens bestanden moet sturen dat het wel een beetje snel gaat. Maar ik denk wel dat het voor veel mensen (wellicht ook gamers i.v.m. lagere latency glasvezel) wel een reden kan zijn voor een overstap.

Bij mij gaan ze binnenkort trouwens de stoepen open breken. De aansluiting komt namelijk in ieder huis, ook al maak je er geen gebruik van. Wel logisch natuurlijk i.v.m. de hoge investeringskosten. En als de aansluiting er al zit dan ben je toch sneller geneigd om later alsnog over te stappen.

Ik heb niet voor glasvezel gekozen omdat ik net een alles in 1 abonnement had afgesloten. Alles loopt lekker, prima verbinding, prima TV, etc.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
briolet
Leuke wens om up en down gelijk te hebben, maar dat zal er nooit in zitten. Ziggo gebruikt het DOCSIS 3.0 protocol. Daar zullen ze niet omheen kunnen omdat ook internationaal alle modems volgens dit protocol gemaakt worden. Dat laat een downstream snelheid van 400 Mbit/s toe en een upstream van ± 100 Mbit/s. Echter, dat is niet de snelheid van de individuele gebruiker, maar de snelheid van alle buren samen die op dezelfde kabel zitten. Wil je dus hoge individuele snelheden halen, dan zul je zo gauw mogelijk op de backbone van glasvezel uit moeten komen. Dus veel wijk kastjes aanleggen.
In de hardware info van juni 2009 staat ook het een en ander hierover.

Van een andere kennen van internet hardare begreep ik dat vooral de upstream de bottleneck is. Bereikt deze zijn maximum, dan zal ook de download snelheid snel instorten. Volgens het protocol zou een verhouding van 1:4 mooi in balans zijn, maar om te voorkomen dat de upstream van een wijk/straat tegen het maximum aankomt wordt de verhouding aan de veilige kant gehouden.

Wait

Na nog eens de wiki goed doorgelezen te hebben lijkt de up/down niet zo vast te liggen dan het nederlandtalige artikel suggereert. Juist met DOCSIS 3 ligt het aantal kanalen niet vast. De genoemde getallen zijn alleen gebruikelijke getallen.
Gewijzigd door briolet op 17-09-2012 19:55
 
Zippo

Quote

Volgens het protocol zou een verhouding van 1:4 mooi in balans zijn, maar om te voorkomen dat de upstream van een wijk/straat tegen het maximum aankomt wordt de verhouding aan de veilige kant gehouden.

Een optie van 25% zou in de keuzes dus ook niet misstaan.

Hij staat er nu bij.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet
Overigens is uploaden niet alleen belangrijk als je data wilt wegsturen. Dat kun je doorgaans mooi in de achtergrond doen en snelheid is niet belangrijk.

Steeds meer mensen hebben tegenwoordig een eigen server of een nas. Voor zo'n € 150 heb je al een nas (excl harde schijven) Daar zet je je data op en bekijkt ze van onderweg. Je hebt er b.v. een mooie diashow opgezet en tijdens een gezellig feestje bij de buren wil je ze daar laten zien. Vroeger moest je daarvoor een stapel dias meezeulen, nu is een inlogcode genoeg. Als je dan die fotos of video filmpjes bij de buren bekijkt, is wel de upload snelheid van jou systeem belangrijk.
 
Nicholas
Het is hier al eens eerder aan de orde geweest maar Intel is bezig met de Puma 6. Een docsis 3 modem. Met een max. download snelheid van 1Gbps. en Max. upload van 240Mps. Da's toch ook wel aardig.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo Upload versus Download', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie