obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
acceptabel??
MaXMhZ
Verder geen gegevens nodig. Met 60/6 zou een cat 5 of cat5e wel moeten werken. De ping zou in ieder geval gigantisch veel lager moeten zijn.

Die testen zeggen trouwens niet al te veel. Wat je werkelijk haalt kun je beter zien in Taskmanager terwijl je een grote file download van een snelle server zoals http://gamefront.com. Dat kan aanzienlijk verschillen met wat speedtest.net laat zien. Je zou de download ook kunnen timen en dan filesize/tijd uitrekenen. 1 Byte is 8 bits, dus resultaat x8 is dan je Mb/s als filesize in MB is en tijd in seconden.

http://www.speedguide.net/tcpoptimize...imizer.php kan ook wel eens verbetering opleveren.

Veel succes!
Gewijzigd door MaXMhZ op 03-10-2012 21:43
 
rolandvrielink
aan de kabel:

[img]2219168533[/img]


[img]2219178397[/img]


[img]2219180256[/img]

ping blijft enorm hoog

aansluiting:

groene kabel uit de grond gaat naar vierkant kastje met 1 rond gat en rechtservan soort sleutel gat, vandaar gaat een grijze kabel naar ingang van tratec fra=752/n dan van tratec aansluiting 1 een witte kabel naar de ubee modem. een cat5 kabel van modem naar laptop
 
Nietes
Een virusscanner wil ook nog wel eens moeilijk doen, welke heb je erop staan ?
Stja Annoying
 
rolandvrielink
avast
 
MaXMhZ
De snelheidstest van de server in Arnhem zou nog acceptabel zijn. De pings zijn allemaal veel te hoog denk ik.

Probeer eens als AVast! uit staat...

Die gratis scanners zijn niet al te betrouwbaar. Ik gebruik zelf al jaren ESET NOD32.

Maar alles is beter dan mcAfee. Daar is iedereen het wel over eens die ooit McAtroep gebruikt heeft.
Gewijzigd door MaXMhZ op 03-10-2012 22:08
 
Nietes


Avast en Avg willen de snelheid nog wel eens dempen, over avast heeft hier iets op het forum gestaan.
Misschien eens proberen met de scanner uit
Stja Annoying
 
rolandvrielink
okay,

maar zou niet weten hoe ik de ping lager kan krijgen en wat de hoge ping veroorzaakt.
heb avast virusscanner en de windows firewall ook aanstaan
 
MaXMhZ
Ik zou me erg onveilig voelen op die laptop...

AVast (hopelijk niet de gratis versie),

en dan ook het Welkom Hacker! (M$ firewall) matje van M$ voor de deur...

Iedere router firewall is beter dan dat M$ zeefje.

Maar goed, daarom draai ik fijn 99% van de tijd onder Ubuntu Linux. Zelfs al komen ze binnen, kunnen ze niks beginnen.

Kijk even op http://filehippo.com - Daar kun je Comodo firewall (en nog veel meer gratis apps) vinden.
Ik zou daarnaast ook Peerguardian2 installeren (google) Hopelijk is PhoenixLabs weer bereikbaar...
Anders even op filehippo kijken. PG2 kun je naast de firewall draaien. PG2 is een IP blocker die ook het uitgaande verkeer bekijkt. Iets wat de meeste firewalls niet doen. Als je al malware oploopt, kan die tenminste niet "naar huis" bellen om jouw passwords etc. door te geven en nieuwe malware op te halen.
Gewijzigd door MaXMhZ op 03-10-2012 22:37
 
rolandvrielink
hhhmmm,
yep de gratis versie van avast
maar hoe kan ik zien wat die hoge ping veroorzaakt??
 
MaXMhZ
Er staat helaas geen enkele app met een vlaggetje Ï did it!" te zwaaien. Het is een kwestie van mogelijke kandidaten een voor een elimineren. Het zou ook best een slechte kabel (thuis of buiten in de grond) kunnen zijn. Die dingen gaan nog wel eens stuk en worden dan "gelast" wat lang niet altijd goed gaat. Eerst zou ik de aanwezige software een voor een uitschakelen als oorzaak. Een kabelbreuk kan alleen door een monteur gemeten worden, en als het dan niet aan de kabel ligt kost dat geld.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'acceptabel??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie