obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nieuwsgroepen / Newsgroups. Welke download programma's zijn er en wat zijn de instellingen? Grabit, Bitcomet, Bittorrent, nzb, spotplanet, spotworld, ftd, etc. Blokkeert Ziggo poorten.
 Onderwerp afdrukken
Goede internetsnelheid Zeer trage downloadsnelheid
xsienix
Hi Folks,

Ik heb sinds 2 weken een nieuw modem van Ziggo. Het is een Ubee.
192.168.178.1 is zijn instelling. DCHP staat uit, alsmede zijn draadloze verbinding.
Ik gebruik alleen 1 poort van het ding, want ik wil mijn vaste Netgear router blijven gebruiken. Dit omdat ik gebruik maak van Gastnetwerken etc...
Deze heeft een instelling van 192.168.1.1 en geeft netjes IP adressen uit aan de onderliggende PC's.

QUa snelheid heb ik geen probleem dit ligt zo op 50 Mb/sec. Alleen downloaden via de nesserver van Ziggo gaat met 278, Kb/sec. Op en neer.
Als je in Grabit kijkt dan zie je allemaal spikes Frown
Nu ben ik geen netwerkgoeroe, maar wellicht moet ik andere instellingen kiezen ??

Wie kan me helpen ?

Groet,
Guus.
 
Zippo
De newsserver van Ziggo is gecapped. Probeer eens een bin bestand te downloaden vanaf Speedtest.Gebruikers.eu
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet
Een beetje off-topic, maar ik lees:

Quote

DCHP staat uit, alsmede zijn draadloze verbinding.
..... want ik wil mijn vaste Netgear router blijven gebruiken. Dit omdat ik gebruik maak van Gastnetwerken etc...

Als jij veel gasten hebt, kun je ook de wifi van de Ubee aanzetten. Doordat je er een tweede router achter hebt, kunnen ze vandaar nooit op je eigen netwerk komen en heb je eigenlijk ook een gastnetwerk gecreƫerd. Scheelt misschien capaciteit op je hoofd wifi als je de overdracht via twee zenders laat verlopen.
 
xsienix
Bedankt voor het antwoorden.

Ik heb de BIN gedownload en dat gaat goed.
Wat je ziet is dat de newsserver van ZIGGO erg moelijk doet.
Het moet daarom aan de nieuwsserver van ZIGGO liggen.
Ik denk toch dat ik de WNDR 3700 verplaats naar boven, en de router van Ziggo ga gebruiken.

Ik had altijd EWEKA, echter deze is in een paar maanden erg hard achteruit gegaan.

Het is niet helemaal on-topic, maar welke newssserver kunnen jullie adviseren ?

Alweer bedankt !
It's life Jim but not as we know it, not as we know it!
 
kobus1960
Newsconnection, Sunny, beiden prima, de laatste goeie prijs en lange retentie.
Ik ga mee met Briolet. Zet de Ubee DHCP en WiFi aan, configureer een eigen
naam voor het gasten netwerk en blijf je eigen router voor het thuis netwerk
gebruiken. Zo kunnen je gasten internetten en heb jij geen last, behalve
snelheid verlies, Het signaal wordt immers opgedeeld.
 
xsienix
Hallo,

Bedankt voor alle input.
De newsserver van Ziggo is erg brak. Als downloadprogramma gebruik ik Grabit, en je kunt de snelheidstrend mooi zien..

Ik ga Sunny eens proberen.

Nogmaals bedankt
X.
It's life Jim but not as we know it, not as we know it!
 
qwertis
Hallo,

Bij mij is de verbinding ook al een flinke tijd tergend langzaam, 200KB/s en ontzettend instabiel. Rechtstreeks aangesloten met UTP kabel op Cisco modem/router. Gewone internet snelheid (www) doet het goed.
Wat te doen?
Gaat ziggo wat doen? (vast niet)
(buiten een payserver natuurlijk... voorheen was er niets aan de hand..)
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

qwertis schreef:

Hallo,

Bij mij is de verbinding ook al een flinke tijd tergend langzaam, 200KB/s en ontzettend instabiel. Rechtstreeks aangesloten met UTP kabel op Cisco modem/router. Gewone internet snelheid (www) doet het goed.
Wat te doen?
Gaat ziggo wat doen? (vast niet)
(buiten een payserver natuurlijk... voorheen was er niets aan de hand..)


De problemen met de nieuwsserver zijn bij ons bekend en we zijn bezig met een oplossing.
Ziggo WebCare Jelle
 
kobus1960
Bedankt Jelle, nu kunnen we hieraan refereren bij klachten over de server.

Sticky gezet.
 
richie
afgelopen weken is de news server van ziggo zeer traag en veelvuldig helemaal niet bereikbaar. ook de (zeer recente) posts zijn vaak niet te downloaden. Uit pure ellende overgestapt naar payserver (sunnyusenet). Voldoet prima.
Gewijzigd door richie op 16-12-2012 15:02
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Goede internetsnelheid Zeer trage downloadsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Trage internet Algemeen : 4 10-11-2019
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
ZEER SLECHTE SERVICE Klacht over Ziggo : 9 01-08-2017
Fritzbox 7390 op Ubee, trage doorvoer Eigen netwerk : 10 17-04-2016
downloadsnelheid omlaag Snelheid : 25 23-12-2015
Advertentie