obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3925
plop
Hallo, sinds enige tijd hebben we als Ziggo klanten zo'n nieuwe WIFI modem gekregen, een Cisci EPC 3925 maar sinds het begin valt regelmatig mijn internetverbinding weg. Heb het draadllos en bekabeld geprobeerd. Ook via de oplossing van Ziggo d.m.v. andere kanalen in te stellen maar het probleem blijft. Ook als ik via Tv naar bijv. Youtube muziek kijk en luister valt de verbinding regelmatig weg na verloop van tijd. Nu krijg ik iedere keer als oplossing om even naar een duur (0,65 ct/u) te bellen maar dit probleem komt sinds de omruil van dat modem en ik ben als trouwe klant niet van plan om de kosten voor deze fout voor mijn rekening te nemen. Als ik op het internet het modem intyp dan krijg ik veel mensen met dezelfde problemen te zien. Mensen dus met hetzelfde modem. Dus het probleem speelt bij meerdere mensen. Wie heeft info?
 
MisterSenseo
Heb je je goed ingelezen op het forum hier en alle tips van ons ( oa in de onderschriften ) opgevolgd ?
Heel vaak vind je de oplossing in het opnieuw aansluiten van van kabels en stekkers, op een andere manier aansluiten ( "klikkerdeklik" ) en dat soort dingen.
Misschien kun je jouw opstelling en aansluitingen eens vertellen, of via foto's laten zien.
Hiermee kunnen we vaak meer bereiken, op afstand bepalen wat er loos is is erg moeilijk......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
plop
Mijn modem staat in dezelfde kamer als de PC. Ik heb alle kabels gechekt en die zitten er allemaal goed in. De afstand is is ongeveer 10 meter. Er zit geen muur of zoiets tussen. De lampjes voorop zijn de 1e 2 die zijn groen dan de 3e oranje en de 4e weer groen en dan een flikkerend oranje lampje. De rest brandt nu niet.
 
kobus1960
Zo horen de lampjes te branden, kun je aangeven welk lampje
er zoals in de quote omschreven staat niet goed staat?

Quote

POWER Brandt als het Wi-Fi modem aan staat.
DS Brandt als het Wi-Fi modem een goed
functionerende upload verbinding heeft.
Afhankelijk van de snelheid is het lampje groen of
oranje.
US Brandt als het Wi-Fi modem een goed
functionerende upload verbinding heeft.
Afhankelijk van de snelheid is het lampje groen of
oranje.
ONLINE Brandt als het Wi-Fi modem goed functioneert.
ETHERNET Brandt als er een apparaat met een netwerkkabel
is aangesloten op deze poort en het apparaat aan
staat (bijvoorbeeld een PC). Het lampje kleurt:
• Groen als het 10 of 100 Mbps) wordt
ondersteund.
• Oranje als 1 Gbps wordt ondersteund.
USB De USB functioneert is niet beschikbaar.
LINK Brandt als de Wi-Fi functionaliteit werkt.
SETUP Knippert als WPS wordt gebruikt om een nieuw
apparaat toe te voegen.
TEL2 Brandt als u een abonnement op een tweede
telefoonlijn heeft.
TEL1 Brandt als u ook een telefonie abonnement heeft
 
plop
Power - Groen
DS - Groen
US - Oranje
Online Groen
Ethernet
1 - Knipperd Oranje, 2 - niet, 3 - niet, 4 - niet
USB - Niet
Link- Groen
Set Up - Niet Tel 1 - Groen en Tel 2 - Niet
 
kobus1960
D'r moet even iemand langskomen met een Cisco modem.
Of die Ethernet moet knipperen of gewoon rustig blijven, dat
is mij niet helder. Bij Ubee is ie gewoon stil. Misschien weet
een ander dat. De rest ziet eruit zoals het heurt.
 
barre61
Bij ethernet knippert het lampje oranje bij activiteit.
 
kobus1960
Oke, dus het modem schijnt goed te werken.
Het is en blijft erg lastig om vanaf hier een
oplossing te zien. Senseo vroeg een foto te
posten van de aansluiting, kan dat alsnog?
 
plop
Zal proberen om een foto bij te plaatsen. Vanmorgen om een uur of 9 wederom een wegvallende, zeer trage verbinding. Toen branden de 1e 2 lampjes vanaf de linkerkant van de WIFI modem groen, de rest brande niet. Heb nu wederom een ander kanaal gekozen (11) na eerst alles weer van stroom te hebben gehaald. Het werkt nu weer maar voor hoelang. Trouwens voor een aantal maanden terug heeft een monteur al de bekabeling en aansluitingen nagekeken en toen was het goed. Dus daar ligt het probleem niet. Als ik op het internet een beetje google dan zie ik daar dus wel veel meer dezelfde klachten als de mijne. Dus ga ik wel denken dat het aan de WIFI modem ligt. Mijn computer gaat de lampjes op de WIFI modem niet uitschakelen toch? Het kan toch niet de bedoeling zijn om 2 tot 3 x per dag de stroom van het modem te halen om op het internet te kunnen. Voor de installatie van dit nieuwe Siscomodem hadden we nooit geen problemen dus volgens mij kan het niet anders dan aan dat nieuwe kastje liggen.
 
kobus1960

Quote

Trouwens voor een aantal maanden terug heeft een monteur al de bekabeling en aansluitingen nagekeken en toen was het goed. Dus daar ligt het probleem niet.


Dat klopt lang niet altijd, heb je zo'n UMU draaidoos splitter?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie