obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3925
plop
Ik heb een High-Definition Personal Video Recorder met Video-On-Demand merk Ciso 8485DVB HD PVR. Ook geleverd door Ziggo. Is daar een probleem mee? Dat die 2 niet goed samenwekren of storen? Graag reactie.
 
kobus1960
Nog niet, heb je een probleem dan?
 
kobus1960
@Plop, zoals in het laatste antwoord van Jelle is te lezen.
Daar hoort een versterker bij, dat is jouw oplossing.
@Jelle, kan dit alsnog geregeld worden?
 
plop
Nu lees ik allerlei kreten als Draaikastje de noordelijke ijszee in en draaidoos maar ik heb geen idee waar jullie het over hebben. Hebben jullie het over zo'n rond grijs dingetje dat je over je stroomkablen moest klikken? Er is destijds een monteur van Ziggo geweest en die heeft de kabels gecontroleerd en het was toen goed. Maar gisteravond was de verbinding weer enorm slecht zo rond 22.00 uur en hebben toen de computer afgesloten en vanmorgen om 07.38 weer opgestart en wederom geen verbinding. De stekker maar weer uit het modem en voila het werkt weer. Dus ik ga een vacature plaatsen bij werk.nl voor iemand die iedere dag enkele keren de kabel er in en uit kan doen. Grapje maar dit is denk ik niet de bedoeling
 
Robert99999

Quote

Robert99999 schreef:

Nou ben ik op dit moment niet thuis maar ik heb een wcd met 3 aansluitingen (1x tv; 1x radio en 1 x modem); Tratec versterker komt mij zo niet bekend voor.

Ik zou zeggen:
aansluiting tv --> eigen versterker ---> diverse tv's / hd ontvanger (geen recorder)

aansluiting radio --> radio

aansluiting modem --> modem (verbinding interactief dmv utp kabel van modem naar ontvanger).

Ik ga dit vanavond controleren op waarheid.



Situatie gecontroleerd en is correct zoals boven omschreven.

Verder nog geprobeerd: pc rechtstreeks op modem dus zonder switch. Geeft geen verbetering.
DNS servers in modem weer gereset naar 0.0.0.0 (zou niet nodig zijn, klopt dus)

Modem opnieuw opgestart (ongeveer tien minuten naar een lichtorgel van lampjes gekeken; eerste 5 lampjes bleven maar knipperen en flikkeren; dus nogmaals stroom eraf en ja na 5 minuten de gewenste kleuren.

POWER Brandt als het Wi-Fi modem aan staat. ok
DS Brandt als het Wi-Fi modem een goed
functionerende upload verbinding heeft.
Afhankelijk van de snelheid is het lampje groen of ok, groen
oranje.
US Brandt als het Wi-Fi modem een goed ok, meestal oranje
functionerende upload verbinding heeft.
Afhankelijk van de snelheid is het lampje groen of
oranje.
ONLINE Brandt als het Wi-Fi modem goed functioneert. ok
ETHERNET Brandt als er een apparaat met een netwerkkabel ok, groen
is aangesloten op deze poort en het apparaat aan
staat (bijvoorbeeld een PC). Het lampje kleurt:
• Groen als het 10 of 100 Mbps) wordt
ondersteund.
• Oranje als 1 Gbps wordt ondersteund.
USB De USB functioneert is niet beschikbaar. uit
LINK Brandt als de Wi-Fi functionaliteit werkt. ok
SETUP Knippert als WPS wordt gebruikt om een nieuw uit
apparaat toe te voegen.
TEL2 Brandt als u een abonnement op een tweede uit
telefoonlijn heeft.
TEL1 Brandt als u ook een telefonie abonnement heeft ok


Prachtig allemaal, even website aanvragen en ja hoor snelheid zakt als plumpudding naar 0. PC geeft nog steed netjes aan verbinding te hebben met internet, dus hier lijkt niets aan de hand.
Kan aan het icoon zien van mijn virusscanner (normaal groen) dat dataverkeer 0 is; icoon wordt rood.

Even netwerkcentrum: Lan uitschakelen en weer inschakelen, ......idientificeren....... duurt 2 á 3 minuten en ja we kunnen weer een tijdje.

Heb ik nu een tratec versterker nodig in mijn geval? (ik mag er toch van uit gaan dat de monteur welke het geheel geïnstalleerd heeft dit moet weten). Als je "ja" zegt hoort Ziggo dat dan ook te weten en hoe krijg je daar iemand zo gek om zo'n ding af te sturen.

Had alles voor de overstap eigenlijk perfect voor mekaar (Tele2), wat heb ik gedaan Frown
 
kobus1960
@Plop, je hebt een versterker nodig, denk ik.
En die hoorde bij je Cisco PVR te zitten.

@Robert, volgens Webcare-Jelle, heb jij geen versterker
nodig met de Humas dat is te lezen in zijn antwoord.
Dus je moet weer bij Ziggo zijn. 1200 bellen.

Helpless Het is moelijk vanaf hier even een oplossing
te bieden, je moet het zien. Helpless
 
plop
O k dus ik ben een versterker nodig die eigenlijk standaard bij die Cisco PVR had moeten zitten. Maar was dus niet het geval. Ik neem aan dat ik contact met Ziggo moet opnemen?
 
kobus1960
Ja, in mijn optiek dienen zij alsnog een Tratec versterker
na te leveren.
 
plop
Vandaag de ZIGGO monteur langs geweest en heeft een nieuwe WIFI modem geinstalleerd. Nu een van UBEE. Ga er van uit dat de klachten nu voorbij zijn. Hulde voor de snelle hulp van ZIGGO. Als dank hem maar een sinterklaasletter meegegeven.Thumbs Up
 
Nicholas
Kijk, da's ook eens leuk om te horen. Thanx voor de feedback ! Thumbs Up Hopelijk goeie verbinding nu ! Cheer
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie