obey-robots.txt
02 December 2016, 19:01
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Fout in Firmware Ubee Modem Wifi

BoogeyMan
Ik zit al maanden te klagen bij Ziggo omdat mijn wifi verbinding constant wegvalt en het modem uit zich zelf constant aan het resetten is. Ik bespaar jullie mijn ergenis en frustaties over dit geval, maar het laatste hoofdstuk is wel interessant:

Op maandag 3-12 belde ik opnieuw naar Ziggo. Uiteindelijk wisten ze mij te vertellen dat de laatste update van de firmware van het Ubee modem niet goed werkt en er voor zorgt dat wifi verbindingen wegvallen en dat het modem spontaan opnieuw kan opstarten. Het nieuws was slechts enkele uren bekend. ??????????????

Op de site zou een melding moeten staan over dit probleem. Ik heb m niet gevonden.

Bij mij is nu de modem omgeschakeld en wifi geblokkeerd. Via een hub heb ik nu Wifi in huis.

Nu maar wachten op de update
 
kobus1960
Ik zoek dit even via andere kanalen uit,
Dat zou inhouden dat alle EVW's uitvallen.
Moet je eerlijk zeggen dat dat een ramp zou
zijn voor Ziggo, want er zijn tig.000 van die dingen
in omloop. Dus ik wacht even antwoord af via
die kanalen.

Enige wat ik je nu zou willen adviseren is je EVW geheel
kabelvrij te maken, vervolgens na 10 minuten alleen de
Ziggo kabel, daarna voeding aan te sluiten en de EVW
even z'n gang te laten gaan. Als ie stabiel is, qua leds.
stroom eraf, alle andere kabels er weer in, en de stroom
er weer op. Kan zijn dat ie op die manier opnieuw update.
Het zou hier klachten moeten regenen, en dat valt mee.
Laat aldoende even je pc's uit. Zet ze pas weer aan nadat
het modem stabiel is qua leds. Kan even duren dit!!!
 
BoogeyMan
Ik wacht even af wat jij via andeere kanalen boven tafel kan halen. Heb nu een redelijk stabiele verbinding. Slechts 1 keer moeten resetten. Dit is voor mij al een hele vooruitgang.
 
kobus1960
Da's toch alweer teveel, binnen een uur weer resetten.
We wachten even af.

Zet in ieder geval je WiFi channel even op AUTO,
Dat helpt wellicht.
 
zmokkie
Ik hier ook last van. Modem reset om de zoveel tijd en wifi vliegt er regelmatig even uit. Zeer irritant als je bijvoorbeeld aan het gamen bent. Ook onthoud de modem geen instellingen meer. Ziggo, doe hier wat aan!
 
MisterSenseo
zmokkie schreef:

Ik hier ook last van. Modem reset om de zoveel tijd en wifi vliegt er regelmatig even uit. Zeer irritant als je bijvoorbeeld aan het gamen bent. Ook onthoud de modem geen instellingen meer. Ziggo, doe hier wat aan!


Ik neem aan dat je eerst alle tips hebt uitgeprobeerd voordat je met een stevige uitspraak komt binnen 3 minuten na aanmelding ?
Het hoeft lang niet altijd te liggen aan het modem, het kan met het grootste gemak aan de bekabeling liggen, heb je bijvoorbeeld die geweldige draaidoos op je wandcontactdoos zitten ? Verwijder die dan eerst en pleur hem zo ver mogelijk weg en vervang hem voor een breedbandversterker.
Welk modem heb je eigenlijk, er zijn maar 427 types van het merk Ubee.......Pfft
Heb je een EVM3200 dan kan het ook nog aan je routerinstellingen liggen ( verkeerde IP range ).

Alles bij elkaar, graag iets meer info.
Waar mogelijk willen we je graag helpen maar dan moeten we wel iets meer weten.

En dan nog iets......... je roept "Ziggo, doe hier iets aan".....................dan ben je hier verkeerd, wij zijn een onafhankelijk forum voor en door gebruikers.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
zmokkie
Ik lees in het bovenste bericht dat het probleem bekend is bij Ziggo. Ik was tot nu toe zeer tevreden over Ziggo. Heb alleen na de laatste update problemen terwijl ik niks gewijzigd heb. Ik zie gewoon in de modem dat de instellingen (vast kanaal kiezen, vaste ipadressen) niet worden onthouden. En wifi vliegt er steeds even uit.
Ik weet niet precies welk model modem ik heb (ben nu op m'n werk).

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 04 2012 15:15:05:
Ik lees in de uitgebreide handleiding dat je de DHCP server uit moet zetten als je statische ip adressen wilt gebruiken. Ik wil voor een aantal apparaten vaste ip adressen gebruiken ik wil ook dat gasten op mijn wifi kunnen. Moet ik dan een aantal vaste ip adressen invullen bij static lease en dan toch DHCP aan zetten? Misschien dat daar mijn probleem zit van wegvallende wifi verbindingen? Alvast bedankt voor alle hulp
Gewijzigd door zmokkie op 04-12-2012 15:15
 
MisterSenseo
Okee, wat je beschrijft kan alleen maar de EVW3200 zijn.
Probeer het volgende als je thuis bent :
Log in op je modem/router.
Reset je modem naar fabrieksinstellingen.
Haal alle kabels uit je modem, ook de stroom, volgorde doet er niet toe.
Laat hem 10 minuten rusten.
Plug als eerste je Coax kabel erin, daarna de stroom en laat hem op zijn gemakkie opstarten.
Plug de netwerkkabel van een pc/laptop in en log in op je modem/router.
Maak je eigen instellingen.
Wees zeker dat je via "apply" alles hebt opgeslagen.
Reboot je modem/router dmv stroom eruit trekken en na 30 seconden weer inpluggen.
Werkt het dan nog niet naar wens, 1200 bellen en Ziggo om opheldering vragen.

Aanvulling : ik zou die DHCP aan laten staan en eerst de andere problemen oplossen alvorens verder te gaan stoeien met instellingen.......Wink

Succes ermee,
Gewijzigd door MisterSenseo op 04-12-2012 15:28
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
zmokkie
Thanks voor je antwoord. En adviseer jij 5 ghz of 2,4 ghz?
 
MisterSenseo
Als al jouw draadloze apparaten 5 Ghz ondersteunen zou ik hem inderdaad op 5 Ghz zetten en dan je kanaal geheel auto laten staan.
5 Ghz is een rustiger draadloos netwerk en dus veel minder last van storingen.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fout in Firmware Ubee Modem Wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen internet wel wifi Klacht over Ziggo 2 06-11-2016 17:14
Wifi Snelheid 15 26-10-2016 18:09
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 5 22-10-2016 22:23
Fout op fout Klacht over Ziggo 1 10-10-2016 11:27
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo 15 07-10-2016 01:55
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zippo01:21:54
| Desmark02:19:29
| MisterSenseo03:36:24
| bertusdh04:34:30
| Black Tiger07:05:58
| Gilex08:35:37
| jlebbink10:35:06
| frankgr17:45:15
| Bitfreak20:55:34
| Hefaistos21:24:59
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan