obey-robots.txt
09 December 2016, 18:29
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen signaal bij National Geographic HD

Pqck
Sinds een week komt het digitale signaal van National Geographic Channel HD (bij mij op kanaal 18) niet meer door.

Ik heb inmiddels de volgende acties ondernomen:

1: Alle aansluitingen losgekoppeld behalve de antennekabel naar de televisie.
2. Samen met een Ziggo medewerker een reset en een reload van de televisiekanalen uitgevoerd, 1x zonder smartcard + 1x met smartcard.
3. Ik heb de Smartcard met een doekje schoongeveegd , misschien is het een eventueel contactprobleem.
4. Volgens de medewerker van Ziggo is de Smartcard vermoedelijk defect.

Vraag: Kan de Smartcard defect zijn op één kanaal?
Zijn er meer mensen met een dergelijk probleem?

Peter
 
kobus1960
Nog niet van gehoord, sommigen missen weleens iets,
maar dat is meestal verholpen door even opnieuw kanalen
laten zoeken. Een smartcard defect op 1 kanaal al helemaal
nooit van gehoord. Maar, als de Ziggo medewerker dat aan-
geeft is het toch simpel. Vraag Ziggo om een nieuwe.
 
Pqck
Bedankt voor uw snelle reactie Kobus 1960.

Het antwoord van de Ziggo medewerker was iets uitgebreider:

1. Test de kaart in een ander toestel.
2. Test ook de module in een ander toestel.
3. Als de kaart + module daar wel werken is uw televisie kapot.
4. Ziggo laat de klant het uitzoeken en biedt uit zichzelf geen andere kaart aan. (wat kan dat nu kosten )

Laatste optie: Tja, koop anders maar een nieuwe televisie......ik blijf het merkwaardig vinden.
Volgens mij werkt de Smartcard wel of hij werkt niet en de doorgifte van stations wordt met software geregeld.


Heeft u nog andere suggesties voor mij om te proberen?

Ik ga in ieder geval (proberen) om een nieuwe kaart te krijgen bij Ziggo.
 
kobus1960
TV is niet stuk bij het ontbreken van 1 zender, laat je niet foppen.
Check even al je kabels, zeker als je stekkers zelf gemonteerd hebt.
Laat je TV nog 1 keer alle digitale zenders opnieuw scannen.
Werkt NG HD als enige nog niet, vraag een nieuwe kaart.
 
Pqck
Thanks !

Het vervolg en hopelijk de oplossing van dit probleem schrijf ik op dit forum.
 
MisterSenseo
Pqck schreef:

Thanks !

Het vervolg en hopelijk de oplossing van dit probleem schrijf ik op dit forum.


Graag, daar leren wij en anderen het meest van.
Gebruikers-ervaringen doen meer dan handleidingen.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
Nicholas
Je tv stuk ? Grin Tja.... da's ook een manier. Wel een duur grapje trouwens. En dan straks nog steeds het probleem hebben.

Wat je nog wel kan doen is de Firmware van je televisie checken en deze updaten. Dat hele ci+ gedoe geeft nogal eens problemen. Ik heb er zelf ook flink last van gehad. Met een nieuwe update waren de meeste problemen opgelost. Toch kreeg ik later ook op een bepaalde zender weer problemen. Slechts een zender gaf op HD kwaliteit problemen. TV liep soms zelf vast. Ik had geen zin om support van Sony aan te schrijven en er waren op het forum van Sony ook geen klachten m.b.t. mijn specifieke problematiek. Heb het uiteindelijk opgelost door de NIET hd versie van het kanaal Comedy Central maar in te stellen. Die deed het wel goed.

Leuk die beveiligingen allemaal en allerlei verschillende fabrikanten van TV's en CI+ modules (Smit en Neotion.) Om nog maar niet te spreken over HDMI handshake problemen o.a. door copy protection (HDCP) die wordt toegepast.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemeen aanzienlijk meer bereikt met wat meer Humor en wat minder Ego.

crosscriss
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Pqck schreef:

Bedankt voor uw snelle reactie Kobus 1960.

Het antwoord van de Ziggo medewerker was iets uitgebreider:

1. Test de kaart in een ander toestel.
2. Test ook de module in een ander toestel.
3. Als de kaart + module daar wel werken is uw televisie kapot.
4. Ziggo laat de klant het uitzoeken en biedt uit zichzelf geen andere kaart aan. (wat kan dat nu kosten )

Laatste optie: Tja, koop anders maar een nieuwe televisie......ik blijf het merkwaardig vinden.
Volgens mij werkt de Smartcard wel of hij werkt niet en de doorgifte van stations wordt met software geregeld.


Heeft u nog andere suggesties voor mij om te proberen?

Ik ga in ieder geval (proberen) om een nieuwe kaart te krijgen bij Ziggo.


Wat ik mij afvraag (wat in dit geval belangrijk is om te weten): Welke foutmelding krijg je ?
Ziggo WebCare Jelle
 
Pqck
De oplossing is gevonden !
Mede door de tips van andere Forum-gebruikers.



Ik kreeg een tip van Kobus1960 om de bekabeling en de connectoren extra te checken.
Hierbij kwam ik de videorecorder tegen die met de antenne in serie geschakeld staat met de televisie.
Nadat ik de recorder uit het circuit had genomen was het kanaal weer beschikbaar.
Blijkbaar veroorzaakt de recorder een verzwakking in het TV signaal.



P.s. De actie van Nicholas heb ik daarom niet hoeven toepassen , wel bedankt voor de tip trouwens !
 
MisterSenseo
En weer een ogenschijnlijk groot probleem heel simpel opgelost.
Dank je wel voor deze feedback, hieruit blijkt maar weer eens hoe belangrijk het is om alles op orde te hebben.
Veel plezier weer met je verbinding...........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen signaal bij National Geographic HD', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Televisie EPG werkt niet, Geen informatie beschikbaar Klacht over Ziggo 2 09-12-2016 18:17
geen internet wel wifi Klacht over Ziggo 2 06-11-2016 17:14
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo 15 07-10-2016 01:55
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen 2 25-09-2016 23:13
Geen EPG op Samsung Smart TV Digitale radio of televisie storing 5 17-08-2016 12:30
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo< 5 mins
| ArieBuu00:29:03
| Zippo01:24:53
| Desmark04:35:39
| Tomar06:00:55
| Black Tiger06:08:50
| knilleske06:25:14
| gerrelle07:48:42
| Gilex07:53:55
| kezeltje08:58:01
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan