obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd
Wozem
Beste,

Sinds enkele maanden kunnen wij geen digitale tv meer ontvangen. Nederland 1 werkt prima, echter andere zenders geven de melding 'De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd'. Voorheen werkte het allemaal prima. Wij hebben een Sony Bravia KDL32EX720 met een Neotion CI+module type PRD-MCIZ-3210 (geschikt voor ziggo, zoals erop staat), een geregistreerde smartcard op de ziggo website en we betalen Ziggo ook ;-)
Enkele maanden geleden heb ik de Ziggo klantenservice gebeld echter die kon me niet helpen destijds. Ik hoorde laatst van een vriend dat er wellicht nieuwe software voor de CA module zou kunnen zijn en probeerde daarom zojuist nogmaals via de tv de software van de CA module te updaten. Echter, deze menuoptie is momenteel weggegrijst en hij geeft de melding dat deze menuoptie alleen beschikbaar is als er een CA module geplaatst. Ik heb die module op alle vier de mogelijkheden (smartcard pijltje boven/onder, CA module pijltje boven/onder) geprobeerd, echter dit blijft onveranderd. Wat moet ik doen?

Is er iemand die ons weer aan digitale tv kan helpen?
 
willemr
je zou de ca module eens in een andere tv moeten proberen.
doet hij het daar wel op is deze goed.
ben er nl bang voor dat je module defect is.

mvg willem
 
MisterSenseo
Heb je een UMU01 splitter in je wandcontactdoos zitten ?
Zo ja, dan kan het goed zijn dat die stuk is.
Verwijder hem en probeer je coax direct in je wandcontactdoos.
Werkt het dan wel weet je genoeg.
Dan kun je indien nog niet aanwezig beter een Tratec breedbandversterker kopen, wel duurder maar stukken beter.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Nicholas
Ik denk persoonlijk dat het niet met het signaal te maken heeft maar met de firmware van de Sony.

Kijk eens op de volgende pagina van Sony. Daar is op 11-12-2012 een nieuwe firmware uitgekomen. Grote kans dat zo het probleem opgelost is. Lees wel goed de instructies voor je de update uitvoert!! Dit verkeerd doen resulteert in een "dode" TV.

http://www.sony.nl/support/nl/product...DL-32EX720
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960

Quote

Sinds enkele maanden kunnen wij geen digitale tv meer ontvangen.

Is dit de eerste actie die je onderneemt? Of is Ziggo hier al meer bezig
geweest?
 
Wozem

Quote

willemr schreef:

je zou de ca module eens in een andere tv moeten proberen.
doet hij het daar wel op is deze goed.
ben er nl bang voor dat je module defect is.

mvg willem


Dank voor de tip, dit wil ik proberen, echter nu zo'n extra tv vinden.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 29 2012 16:38:32:

Quote

MisterSenseo schreef:

Heb je een UMU01 splitter in je wandcontactdoos zitten ?
Zo ja, dan kan het goed zijn dat die stuk is.
Verwijder hem en probeer je coax direct in je wandcontactdoos.
Werkt het dan wel weet je genoeg.
Dan kun je indien nog niet aanwezig beter een Tratec breedbandversterker kopen, wel duurder maar stukken beter.......Wink


Wij hebben hem al direct in de wandcontactdoos volgens mij. Dinsdag ben ik weer thuis, dan check ik dit.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 29 2012 16:43:19:

Quote

Nicholas schreef:

Ik denk persoonlijk dat het niet met het signaal te maken heeft maar met de firmware van de Sony.

Kijk eens op de volgende pagina van Sony. Daar is op 11-12-2012 een nieuwe firmware uitgekomen. Grote kans dat zo het probleem opgelost is. Lees wel goed de instructies voor je de update uitvoert!! Dit verkeerd doen resulteert in een "dode" TV.

http://www.sony.nl/support/nl/product...DL-32EX720


Ok zodra ik thuis ben check ik dit, echter ik herinner me dat het uitvallen van digitale tv ontvangst niet direct na een (eventueel foute) softwareupdate was, maar gewoon op een volgende dag.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 29 2012 16:49:49:

Quote

kobus1960 schreef:

Quote

Sinds enkele maanden kunnen wij geen digitale tv meer ontvangen.

Is dit de eerste actie die je onderneemt? Of is Ziggo hier al meer bezig
geweest?


Nee ik heb ziggo eerder ca 40 min aan de lijn gehad, echter die kwamen niet verder dan melden dat het aan onze huisaansluiting kon liggen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 29 2012 16:49:52:

Quote

kobus1960 schreef:

Quote

Sinds enkele maanden kunnen wij geen digitale tv meer ontvangen.

Is dit de eerste actie die je onderneemt? Of is Ziggo hier al meer bezig
geweest?


Nee ik heb ziggo eerder ca 40 min aan de lijn gehad, echter die kwamen niet verder dan melden dat het aan onze huisaansluiting kon liggen.
Gewijzigd door Wozem op 29-12-2012 16:49
 
Nicholas
Je televisie gaat niet automatisch zijn firmware updaten. Dat moet je zelf doen. Daarom gaf ik de waarschuwing erbij.

Maar vaak hebben die updates te maken met compatibiliteit van CI+. Dus in jouw geval wel handig om uit te proberen.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Een hele serie Sony's werken maar op Ziggo met 1 module.
Welke module gebruik je? Alphacrypt?
In het laatste geval werkt ie niet meer na updaten Sony.
 
Wozem
Ik heb inmiddels vastgesteld dat ik ook de laatste firmware update heb en dat het niet aan een splitter ligt, oog zonder splitter hetzelfde probleem. Nu iemand met ziggo vinden bij wie ik mijn co module kan testen..... Iemand tips?
 
kobus1960
Nee, alleen vraag, zie eerder antwoord.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie