obey-robots.txt
08 December 2016, 06:59
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken

Poort 445 open zetten in Linksys WRT54G

fheitbrink
Goedemorgen,
Onlangs heb ik een Mede8er 450x2 mediaplayer gekocht, een mooi en handig apparaat.
Nu zit ik behoorlijk te prutsen om het voor elkaar te krijgen dat de mediaplayer de gedeelde map op de pc ziet.

Ik draai op de pc windows 7 en heb daar een map gedeelt volgens een handig stappenplan.
Vanaf de pc of laptop kan ik wel bij de harddisk van de mediaplayer komen, maar ik zie vanuit de mediaplayer niet de gedeelde map.
Ik heb contact gehad met Mede8er voor meer informatie maar ze gaven aan dat ik met Ziggo moest bellen omdat poort 445 open gezet dient te worden.

Gisterenavond heb ik 3x gebeld met Ziggo+, in totaal zo'n 60 minuten á 65 ct per minuut (!!).
Allemaal hele vriendelijke mensen maar bij de 1e persoon ging het mis, het lukte nl niet om een hulp op afstand sessie te openen, hij vroeg nog welk Antivirus pakket
ik gebruikte, maar toen mijn antwoord AVG free version was gaf hij aan dat het daar niet door kon komen en ik moest later op de avond terugbellen.
Vervolgens heb ik later weer gebeld en de persoon die ik toen sprak ging dus verder zoeken naar mogelijkheden om het probleem op te lossen, waaronder het loskoppelen van de Linksys router
en het opnieuw opstarten van het Ziggo modem. Hierdoor zou wel de verbinding verbroken worden maar dan moest ik maar weer terugbellen.

Uiteindelijk weer teruggebeld maar helaas werkte de hulp op afstand sessie nog niet, toen wilde hij proberen om de AVG software uit te zetten, en de hulp op afstand sessie werkte !!
Alleen doordat de router en modem waren gereset moest alles eerst weer origineel aangesloten worden en moest ik later weer terugbellen.
Aangezien dit na 22.00 uur zou zijn is dit er nog niet van gekomen.

Nu is mijn vraag of iemand hier op het forum mij kan aangeven hoe ik zelf poort 445 kan openzetten (ben een handige pc gebruiker, maar geen expert).
Hopelijk lukt het hier, anders ben ik genoodzaakt om weer lang met een duur telefoonnummer te bellen.

Groeten,
Ferry

MaXMhZ
Waarom moeilijk doen...

Sluit de kabel vanaf de Ziggo modem-router en de kabel vanaf de PC en mede8or gewoon allemaal aan op de LAN1 - LAN4 aansluitingen van de Linksys router ( Internet/Uplink dus niet gebruiken) en schakel DHCP op ALLEEN de Linksys uit zodat deze geen lokle IP adressen uit gaat delen. Dat doet de Ziggo modem-router . Je gebruikt dan de Linksys als "switch" wat als voordeel heeft dat je ook geen ge-emmer hebt met port-forwarding Wel even alles uit en dan Ziggo router opstarten, Linksys opstarten, beide keren wachten tot de verbinding is opgezet, dan de computer en mede8or opstarten.

Het zou nu moeten werken MITS computer en mede8or, en Linksys een lokaal IP in de range van het Ziggo modem-router hebben. ( het laatste getal in het lokale IP adres verschilt dan als enige. De eerste 3 getallen zijn gelijk.

Veel suc6!
Gewijzigd door MaXMhZ op 22-01-2013 11:11

fheitbrink
Goedemorgen MaXMhZ,
Ik ben nu op het werk dus kan het helaas niet direct proberen, ben benieuwd.
Wel vraag ik mij af waarom Mede8er en Ziggo mij niet op deze mogelijkheid hebben gewezen, dat is toch veel makkelijker en vooral goedkoper dan een uur bellen.

Maar .... vanavond eerst maar eens proberen, het zou mooi zijn.
In elk geval bedankt voor je reactie.

Gr. Ferry

MaXMhZ
Geen Probllem. Ik doe hetzelfde hier thuis al jaren. Heb een low-power ASRock ION 330 systeempje met ca. 15 TB aan USB schijven draaien op /Ubuntu 10.04, waarop Samba geïnstalleerd is. ACRyan Playon! HD mini2 mediaspeler achter een monitor+stereo, extra media speler EMTEC S800 als TV tuner (DVBT/analoog), alles aangesloten op gigabit LAN via tegenwoordig een ZyXEL modem-router (als switch dus). Vooheen ging het via Ziggo over een D-Link gigabit router, ook als switch ingesteld.

Het ION systeempje werkt ook als torrentbox 24/7. Tegelijk torrents downloaden/uploaden, internetten, Internet media via ACRyan afspelen, allemaal tegelikertijd geen enkel probleem. HD films nemen vaak wel meer dan 100 Mb/s bandbreedte, dus daar zou de Linksys wel eens kunnen zorgen voor wat gehakkel.

Het voordeel van Ubuntu+Samba vind ik dat de naam van de schijven te zien zijn op de mediaspelers. Ik heb er nogal wat aan hangen Wink Alleen muziek duurt al meer dan 180 dagen om allemaal af te spelen lol.

fheitbrink
oke, MaXMhZ maar hoe zet ik DHCP uit in de Linksys en heeft dat verder geen gevolgen voor mijn netwerk ? We werken nl ook met smartphones en Ipad op het wifi netwerk.
Oja, hoe kan ik checken of computer, mede8or en Linksys een lokaal IP in de range van het Ziggo modem-router hebben ?

Dit zijn echt instellingen waar ik me nooit mee bezig hou.

Gr. Ferry

MaXMhZ
https://windstrea...ons---dhcp

"DHCP Server" Disable dan Save Settings knopje. Smile

fheitbrink
dank je MaXMhZ, ik ga er vanavond mee aan de gang.

Gr. Ferry

MaXMhZ
Ik zal dit draadje in de gaten houden vanavond, in het geval er problemen mochten zijn.

fheitbrink
Goedemiddag,
Het is gisteravond allemaal gelukt, bedankt voor de hulp MaXMhZ.

Gr. Ferry

MaXMhZ
Goed te horen. Dank voor de terugkoppeling. Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort 445 open zetten in Linksys WRT54G', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Al 2 weken kan Ziggo mijn Ziggo modem niet in bridge-modus zetten Klacht over Ziggo 5 04-10-2016 14:53
Problemen open NAT krijgen voor 2 pc's voor BO3 Algemeen 12 10-01-2016 22:59
Ubee modem in bridge mode zetten Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 7 25-07-2015 17:56
instellingen firewall en ftp poort Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 15 03-03-2015 21:04
IP adres vast zetten; o.a.van NAS en mediaplayer Hardware instellingen 6 26-01-2015 18:22
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo04:17:16
| Black Tiger05:43:52
| fblemans07:32:47
| Puma08:04:48
| Matty08:11:39
| Zippo10:17:48
| Bitfreak11:18:57
| emiliovisser11:35:40
| buijs11:40:56
| Justin2313:05:37
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan