obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheids problemen.
Undertaker
Persoonlijk heb ik er nooit problemen ondervonden waar ik hem dan ook instak, maar uit een soort van overtuiging dat het beter is stop ik hem altijd in de eerste of het laatste poortje.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
briolet

Quote

hier zitten we met een 100mbit kaartje ook gewoon op 58mbit.

Ik schreef de helft omdat Ziggo in zijn internet handleiding aangeeft dat je met een 100 Base-TX ca 50 Mbit/s kunt verwachten (en met een 1000 Base-T ca 500 Mbit/s). Dat zal natuurlijk pessimistisch geschat zijn, dus met goede bekabeling iets hoger op 58mbit zal wel ongeveer kloppen.
Als ik zelf intern grote bestanden overzend via mijn Gbit netwerk meet ik 71 MByte/s. Maal 8 geeft dat ca 570Mbit/s. Dat is dus hetzelfde percentage van het maximum. Wink

Maar terug op dit probleem, haal ik toch uit de beschrijving dat bij korte afstand 40 Mbit/s gehaald wordt en bij grote afstand 21 Mbit/s. Dan lijkt me de bekabeling toch de eerste dader omdat bij optimale bekabeling je tot aan 100 meter je snelheid nog moet houden.

Mattias: bij een switch moeten alle poortjes identiek zijn.
Gewijzigd door briolet op 23-01-2013 22:40
 
Black Tiger

Quote

, haal ik toch uit de beschrijving dat bij korte afstand 40 Mbit/s gehaald wordt en bij grote afstand 21 Mbit/s.

Dan heb je toch iets gemist denk ik, want er staat staat:

Quote

Als ik de modem op mijn pc aansluit haal ik snelheden van 40mb down en 3.5 up.

En zijn pc staat boven staat erbij, zelfde lengte lijkt me dan.

Dus er zit normaliter nog iets tussen het modem en de pc. Vermoedelijk ligt de vertraging dan in de kabel tussen het modem en dat apparaat (de switch?) of in het apparaat zelf.
Greetings, Black Tiger
 
MaXMhZ
Het lijkt mij dat die kabel naar boven ergens brak is. Het is toch wel een kabel uit 1 stuk zonder lassen (of nog erger kroonsteentjes)?

Probeer ook eens TCP Optimizer van http://www.speedguide.net/downloads.php

Dat kan ook vaak de snelheid opschroeven.

Als er contactdozen in de verbinding zitten, probeer dan even de aansluitingen los te halen en daarna weer vastzetten.
 
Black Tiger
Huh? Dan ben ik eens benieuwd want de kabel naar boven is de langste kabel en met die kabel rechtstreeks haalde hij net de snelste snelheid tot nu toe.Smile
Lijkt me niet dat je de korte kabel tot boven krijgt immers.Smile
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

want de kabel naar boven is de langste kabel en met die kabel rechtstreeks haalde hij net de snelste snelheid tot nu toe.

Nee hoor, Mattias scrijft:

Quote

Als ik de modem op mijn pc aansluit haal ik snelheden van 40mb down en 3.5 up. Helaas kan ik hem niet altijd hierop laten aansluiten want mijn kamer zit boven

Daar waar hij 40mb haalt is dus niet boven, dus situatie met een korte kabel.

Het kan ook een combinatie van meerdere factoren zijn omdat hij met een korte kabel ook niet de 60 haalt. Als zijn netwerk kaart problemen geeft kan het zijn dat problemen groter worden bij grotere lengtes. Ik vraag me af of iets verlaging van de MTU instelling hier positief effect op kan hebben? Ik heb het echter nooit nodig gehad hier iets in te stellen en zou bij een goed netwerk ook niet nodig zijn. Het programma waar MaXMhZ naar linkt kan dat echter ook voor je optimeren.

Over de kroonsteentjes: Dat heb ik inderdaad bij het huis van mijn zus gezien. Wink Hoewel het daar om 8 aderige utp kabel ging die alleen voor isdn gebruikt werd.
 
Mattias
Ik was een dagje weg, en weer een test gedaan. Nu haal ik 25 down, 5.5 up. Oh en hoe werkt die programma precies?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 25 2013 15:07:56:
Ja hoor jongens, ik haal nu 60mb down en 5.5 up rechtstreeks uit de router, is er ook een manier om dat te behalen boven met een switch?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 25 2013 15:09:39:
Hier is de speedtest.net uitslag want ik kan het niet delen met de ziggo speedtest: 2461521535


edit: plaatje zichtbaar gemaakt

Je kunt een schermafdruk van de Ziggo speedtest maken en deze uploaden naar bij voorbeeld http://imgbox.com (gratis).

dan is het een kwestie van



[img] URL-Link[/img]



om het plaatje zichtbaar te maken op het forum.

Kijk maar even (edit) hoe ik het speedtest.net plaatje zichtbaar heb gemaakt.

Het laatste resultaat ziet er best redelijk uit.

Ziggo speedtest is naar mijn mening veel te optimistisch.

Ook zul je bij Ziggo speedtest een screencapture utility zoals bij voorbeeld Irfanview en een imagehost zoals imgbox moeten gebruiken. Omslachtig. Dan werkt speedtest.net veel eenvoudiger.
Gewijzigd door MaXMhZ op 25-01-2013 15:44
 
Black Tiger

Quote

Daar waar hij 40mb haalt is dus niet boven, dus situatie met een korte kabel.

Dat hoeft niet. Het kan net zo goed zijn dat hij een lange kabel langs de trap naar boven legt en dat dus niet elke dag kan doen.Smile

Maar gezien zijn antwoord lijkt me dat jullie gelijk hebben in dit geval.Wink

Quote

Ja hoor jongens, ik haal nu 60mb down en 5.5 up rechtstreeks uit de router, is er ook een manier om dat te behalen boven met een switch?

Dus wij concluderen dat je het nu probeert door de pc beneden te zetten, correct?
Wat we wel met zijn allen eens waren, is dat er vermoedelijk dan iets met ofwel de kable, ofwel de switch boven aan de hand was.

Als je nu eens de pc boven op je kamer aansluit, maar zonder de switch er tussen, wat haal je dan voor snelheid?
Op die manier is het beste te onderzoeken of het aan kabel of switch ligt.

Die tcpoptimizer zou ik als laatste proberen, die wijzigt instellingen op je pc en dat leidt niet altijd tot betere resultaten, kan zelfs averechts werken.
Het beste kun je eerst proberen uit te sluiten dat het een hardwarematig probleem is.
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

Ja hoor jongens, ik haal nu 60mb down en 5.5 up rechtstreeks uit de router, is er ook een manier om dat te behalen boven met een switch?
Dan kun je in elk geval uitsluiten dat het software op je computer is die de snelheid verlaagd. Dan zit het definitief in je netwerk, of interactie tussen je netwerkkaart en lange kabels.

Een switch mag geen probleem zijn. Bij mij loopt het internet zelfs over meerdere switches tot aan mijn computers. Ik zou wel gigabit switches gebruiken en die zijn tegenwoordig ook niet zo duur meer. UTP kabel is echter gevoelig: je mag er geen te-scherpe knikken in maken. Ook de uiteinden moeten allen even lang zijn. Dus niet de bruine draadje korter afknippen dan de blauwe omdat dat in de contactdoos mooier lijkt. Bij 1Gbit is dit belangrijker dan 100Mbit. Voor de zekerheid de kastjes open schroeven en eventueel de kleuren checken. Als een van de buitenste 4 draadjes ooit eens verkeerd aangesloten is, zul je daar bij 100 Mbit nooit last van gehad hebben omdat die bij 100 Mbit nooit gebruikt worden. (Ik heb zelf ook jaren een kabel gebruikt waar ik zelf ooit eens twee draadjes verkeerd om had aangesloten en zag dat pas toek ik een nieuwe kabel aanlegde en die oude als voorbeeld wilde gebruiken. Blush )

De lange stukken moeten wel alles minimaal Cat 5e kabel zijn voor 1Gbit verbindingen. En er schijnt zelfs goedkope kabel op de markt geweest te zijn met in het midden 4 koper draadjes en aan de buitenkant 4 ijzeren draadjes. (De kans dat dit bij jou is, is erg klein en direct met een magneet te checken.)
 
Black Tiger

Quote

Een switch mag geen probleem zijn.

Switches mogen inderdaad geen probleem zijn v.w.b. het behalven van de snelheid. Er is wel een behoorlijk prijsverschil, terwijl de kwaliteitsverschillen miniem zijn v.w.b. Gigabit switches.
Ik zou daarom eens kijken naar TP-Link, die hebben goede voor tussen de 20 en 30 euro (8 poorts). Vaak 15-20 euro of zelfs nog goedkoper dan sommige andere merken. Terwijl ze er niet voor onder doen.

Toch zou ik wel nog even die testen doen wat ik schreef.
Elk stukje hardware kan een probleem opleveren. Bij mij was er ook een switch met een voeding die niet lekker meer was die voor het snelheids probleem zorgde. Vandaar de test zonder switch met kabel naar boven.

De lange kabel mag ook geen probleem zijn, maar er zijn verschillen, zoals Briolet al aangaf. Dus dat ook even testen.

Ik sluit m'n utp altijd met alle 8 draadjes aan en had vroeger minimaal Cat5 en tegenwoordig minimaal Cat5e (omdat ik daar nog een rol van heb anders zat ik al op Cat6).
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheids problemen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen POP accounts Storing : 6 28-08-2017
Problemen met Port Forwarding. Algemene computer en software vragen. : 11 26-06-2017
Ziggo Connect Box wifi problemen Apple / Windows Algemene computer en software vragen. : 5 07-01-2017
Problemen open NAT krijgen voor 2 pc's voor BO3 Algemeen : 12 10-01-2016
Ziggo geeft IPv6 adressen uit, daardoor problemen met VPN. Instellingen software : 1 09-12-2015
Advertentie