obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Verkeer op port 25 komt niet binnen
briolet

Quote

Nou.... Jelle zegt dus zojuist dat dit wel kan.
Dat klop, maar je leest niet goed wat ik wil zeggen. nml. als ziggo alleen uitgaan verkeer via hun server toestaat kan het ook zijn dat kpn of upc hetzelfde doet en ook alleen maar uitgaand verkeer op poort 25 via hun server toestaan. Dan is het dus niet ziggo die inkomend verkeer blokt, maar kpn die uitgaand verkeer blokt. Voor de gebruiken maakt het niet uit, hij is gewoon geblokt.

Er zijn hier genoeg meldingen geplaatst van mensen die ontdekt hebben dat als ze met een mobiel inloggen bij een kennis en die kennis heeft ook ziggo dan kunnen ze wel mail versturen. Heeft die kennis geen ziggo dan kunnen ze plots geen mail versturen. Blijkbaar is het probleem dan niet ziggo maar ze hadden de mailserver van het lokale netwerk moeten selecteren. (Of een andere poort gebruiken.)

Om dit soort blokkeringen buiten de router zelf te testen werkt een site als GRC.com gewoon niet. Als je b.v. vanaf een kpn site test, dan open je zelf geen poort naar de te testen computer, maar alleen GRC.com opent die poort. En dan heb je alleen inkomend verkeer naar het ziggo netwerk en geen uitgaand verkeer vanaf waar je start. Om dit goed te testen moet je vanaf je eigen computer die poort proberen te openen en niet via een omweg.

Op mijn mac kan ik b.v. met de terminal een poort proberen te openen via het 'telnet' commando.

b.v.
telnet 'nu.nl' 80

Dit opent poort 80 op de nu.nl site. Je krijgt dan de response connecting en je weet dat die poort open staat.
Als hij niet open staat krijg je op den duur een timeout. (Als iemand een beter terminal commando heeft om poorten te testen, hoor ik het graag)

Als je op die manier poort 25 test, weet je of je tussen jouw en de test computer een verbinding via poort 25 kunt maken. En niet of GRC.com een verbinding met de test computer kan maken.

telnet is een unix commando die ik op de mac kan gebruiken, maar meestal gebruikt windows dezelfde syntax.
 
Black Tiger

Quote

Dat klop, maar je leest niet goed wat ik wil zeggen. nml. als ziggo alleen uitgaan verkeer via hun server toestaat kan het ook zijn dat KPN of UPC hetzelfde doet en ook alleen maar uitgaand verkeer op poort 25 via hun server toestaan. Dan is het dus niet ziggo die inkomend verkeer blokt, maar KPN die uitgaand verkeer blokt. Voor de gebruiken maakt het niet uit, hij is gewoon geblokt.

Jawel ik lees wel goed, ik weet dat je dat bedoelde, maar ik begreep niet in welke context je dit plaatste, omdat ik schreef dat ik de test had uitgevoerd.
En dan is dat niet van toepassing. Daarom dat ik ook schreef dat je uitspraak in theorie wel klopte, maar in dit geval niet van toepassing was.
De vraag gaat immers over poort 25 inkomend, niet uitgaand. En ik had ook geschreven dat ik zelf die testen vanaf een hosting server uitvoer.

Ik denk ook dat je wat dingen door elkaar gooit:

Quote

Om dit soort blokkeringen buiten de router zelf te testen werkt een site als GRC.com gewoon niet.

Een site als GRC.com werkt wel degelijk voor het testen van openstaande poorten want GRC.com test alleen poorten die voor inkomend verkeer open staan, niet voor uitgaand verkeer.

Maar da's allemaal verhaal voor andere gebruikers. Als ik iets test dan wordt dan getest vanaf een van m'n hosting servers, dan heb ik nergens last van.Smile

Quote

Als je op die manier poort 25 test, weet je of je tussen jouw en de test computer een verbinding via poort 25 kunt maken. En niet of GRC.com een verbinding met de test computer kan maken.

Vermits je zeker weet dat de partij waar je mee gaat testen poort 25 inkomend open heeft staan.
Windows heeft ook telnet trouwens.

GRC.com is uitstekend geschikt voor de poort te testen om te zien of die inkomend open staat.
Of je eigen poort uitgaand open staat kun je alleen testen als je ook 100% zeker bent dat het ip waar je mee test ook die poort open heeft.

Vanaf een Ziggo, KPN, Online (en sommige anderen) account kun je dus nooit poort 25 ergens gaan testen aangezien die poort 25 beperkt hebben tot hun eigen smtp.
Daarom test ik zelf altijd vanaf een hosting server, werkt veel beter.

Ondertussen ben ik nog steeds benieuwd naar de antwoorden van roaldotcom op m'n vorige vragen, om te zien of we hem nog verder kunnen helpen.
Is er al iets gelukt roaldotcom?
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Maar goed, poort 25 inkomend staat gewoon open hoor.
En poort 25 uitgaand : alleen de Ziggo smtp server. Vandaar dat mensen met een mobiel en een Ziggo account ook bij anderen mail kunnen verzenden, immers de Ziggo smpt server is bereikbaar.

Inkomend : er draai hier een mailserver die uitstekend bereikbaar is vanaf buiten voor alle andere smtp server die mail willen droppen.
 
Black Tiger
Yep Mesa, dat is wat Jelle ook al schreef, alleen vroeg ik me dus af hoe lang dat al was. Maar het is fijn te horen dat hij open staat.
Dat is ook de reden dat ik aan roaldtocom zijn opstelling vroeg, want als de mailserver bij hem niet bereiken is, dan is ofwel aan de hand wat Briolet beschrijft (de tester heeft poort 25 uitgaand niet open), ofwel het ligt aan zijn opstelling van 2 routers achter elkaar, forwarding of iets anders.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Klopt, klik hier, dan zie je de Ziggo info
 
briolet
Als het ondersteunt wordt – en Ziggo ondersteunt het – is poort 587 met TLS is altijd beter dan poort 25. En dat geldt helemaal als je wel eens via mobiele apparaten op netwerken van andere providers inlogt om de mail te versturen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verkeer op port 25 komt niet binnen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Advertentie