obey-robots.txt
06 December 2016, 20:54
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Cisco EPC3925 continue wegvallende internet verbinding

technojunky
Sinds wij in september zijn overgestapt op een alles in 1 pakket met een Cisco EPC3925 modem (EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway), is ons wifi bereik een flink stuk minder geworden en sinds eind november 2012 valt de wifi verbinding ook regelmatig weg.
In tussentijd is er reeds een monteur geweest omdat alles het niet meer deed. Voor wat betreft de telefoon en internet, kon de monteur op dat moment niets vinden en het werkte toen ook inderdaad weer. Hij had de wifi instelling wel verandert van WPS Protected naar manual instelling en het wifi kanaal op 11 gezet. Na zijn vertrek is de verbinding een kleine week normaal geweest. Vervolgens begonnen dezelfde klachten weer met de wegvallende internet en telefoon verbinding. We hebben met een wifi analyzer de modems in de buurt gescand en het geprobeerd met kanaal 7 en nu op kanaal 3. Enige verbetering maar nog steeds waardeloos. gemiddeld 5 tot 10 keer per uur valt de verbinding weg en met bellen is de lijn van zeer slechte kwaliteit.
De verbonden computers zijn een mac en een windows computer. Beiden hebben last van het wegvallende signaal tussen het modem en internet. Voor de duidelijkheid, het is of lijkt niet het wifi signaal zelf te zijn maar vooral de internet verbinding zelf.
Wanneer tijdens de storingen een probleem diagnose wordt uitgevoerd is de uitslag dat er problemen zijn met de IP- en/of netwerk configuratie of met de levering van de netwerk provider, afhankelijk van of de diagnose met de MAC of de windows pc gedaan wordt.
De telefoon gebruiken we eigenlijk niet meer omdat je er gewoon niet meer mee kunt bellen. de lijn is zo slecht dat zelfs de Ziggo klantenservice de verbinding verbreekt omdat ze ons niet kunnen verstaan.

Wie heeft hier ervaring mee? Wat zijn de juiste netwerk instelling/ IP configuratie voor het Cisco modem. Is er een mogelijkheid om zelf het binnenkomende signaal te controleren. Of moeten we weer een monteur gaan laten komen? Ik begrijp dat wanneer het probleem een instellingen gerelateerd probleem blijkt te zijn, je voorrij kosten geserveerd krijgt. Maar het modem is door een ziggo monteur geinstalleerd, dus daar hebben we weinig trek in. Wij hebben behalve het kanaal geen instellingen gewijzigd.
 
barre61
Wat de wegvallende internet verbinding betreft, helpt het om wpa2 personal met alleen AES encryption in te stellen.

Via Setup- Quick Setup- Encryption.

Wat de telefoonverbinding betreft zou het in de telefoon kunnen zitten, heb je de mogelijkheid om een andere te proberen?
 
technojunky
ik heb je tip voor AES uitgeprobeerd en zowaar blijft de verbinding nu al zo'n 4 uur opvallend stabiel.
Zelfs de telefoon deed het een heel kwartier.
Zou het dan echt zo simpel zijn, we wachten het af.
tnx
 
barre61
Hopen dat, dat het probleem was.
Hou het kanaal wel in de gaten, de meeste draadloze netwerken zijn in gesteld op automatisch dus de kanalen veranderen wel eens.

Bedankt, voor de feedback.

Eric.
 
vleddervos
Hallo
Heb exact zelfde problemen en ben benieuwd of het nu ook goed blijft..
 
technojunky
barre61 schreef:

Hopen dat, dat het probleem was.
Hou het kanaal wel in de gaten, de meeste draadloze netwerken zijn in gesteld op automatisch dus de kanalen veranderen wel eens.

Bedankt, voor de feedback.

Eric.


We hebben al eerder een monteur langs gehad en hij had de kanaal instelling al op manual gezet. en we hebben zelf ook al met het programma inssid-er de netwerken in de buurt gescand. We hebben al geëxperimenteerd met andere kanalen. Dus dat was al niet meer aan de orde.
Nadat ik de instelling, zoals gezegd, had verandert naar AES, heb ik toch ook nog maar eens de stroom van het modem afgehaald (tegen beter weten in, omdat ik niet bepaald geloof in die truc, dat lost je het probleem niet op).Maar omdat het nu dus al 3 dagen stabiel is, blijft alleen de vraag over of het nu werkt door de AES instelling of door de reset.
Nu de instelling weer teruggezet op AES+TKIP om te controleren of het nu weer problemen gaat geven en omdat morgen er toch een monteur komt. Hij mag in ieder geval nakijken waarom de windows netwerk probleem oplosser iedere keer aangaf dat er geen geldige IP configuratie was.
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Ik begrijp uit je verhaal dat je de uitval zowel met de internetverbinding als met de telefoonverbinding merkt. Er vanuit gaande dat het hier om een normale telefoontoestel gaat welke met een kabeltje rechtstreeks op de modem aangesloten is, zou het eerder aan de verbinding tussen ons en je modem zitten en niet in het WiFi signaal. Als je middels PB je postcode+huisnummer stuurt, zal ik kijken of ik een oorzaak kan vinden.
Ziggo WebCare Jelle
 
technojunky
Ziggo-WebCare_Jelle schreef:

Ik begrijp uit je verhaal dat je de uitval zowel met de internetverbinding als met de telefoonverbinding merkt. Er vanuit gaande dat het hier om een normale telefoontoestel gaat welke met een kabeltje rechtstreeks op de modem aangesloten is, zou het eerder aan de verbinding tussen ons en je modem zitten en niet in het WiFi signaal. Als je middels PB je postcode+huisnummer stuurt, zal ik kijken of ik een oorzaak kan vinden.


Maandagochtend zijn we reeds door de monteur/ technische dienst gebeld dat er een zgn "groepsstoring" gevonden was in het netwerk van ziggo die ook inmiddels verholpen was. Sinds het vorige geplaatste bericht is de internet verbinding ook stabiel gebleven met de encryptie instelling weer op AES+TKIP.
Dus momenteel werkt alles weer en is verder onderzoek nu niet nodig.
 
kobus1960
Dank voor de feedback!!
 
technojunky
kobus1960 schreef:

Dank voor de feedback!!


Bedankt voor de instructies maar wij hebben een cisco modem, geen ubee!
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925 continue wegvallende internet verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
internet+telefoon Algemeen 22 02-12-2016 11:55
geen internet wel wifi Klacht over Ziggo 2 06-11-2016 17:14
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo 15 07-10-2016 01:55
Storing internet en telefoon Storing 2 04-10-2016 14:53
KLACHT afwikkeling storing internet telefoon En TV Klacht over Ziggo 6 25-09-2016 02:20
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zippo< 5 mins
| Black Tiger00:06:44
| MisterSenseo00:57:15
| Bitfreak01:03:53
| Justin2301:47:58
| Hefaistos02:41:46
| Gilex03:30:33
| kezeltje08:31:12
| Desmark09:06:24
| buijs11:07:57
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan