obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Interne communicatie matig ervaren
Kelvinator
Net weer gesprek met klantenservice gehad en die beweren dat het signaal al woensdag was aangezet. (????) Echter bij het rechtstreeks aansluiten (met en zonder splitter) krijgen we een heel mager ruis signaal binnen op tv. De modem krijgt echter met splitter (en zonder niet mogelijk doh) altijd nog geen signaal binnen. Nu gaan ze morgen een monteur sturen, maar ik heb er een hard hoofd in. Het probleem zit hem niet bij onze woning, maar bij het schakelkastje... of bij ziggo?
 
Ziggo-WebCare_Jelle
De tenaamstelling staat los van aansluiting, we hebben alleen een postcode+huisnummer nodig voor het aansluiten. Wel moet er een abonnement actief of besteld zijn. De klantenservice zal uiteraard wel naar de naam vragen maar dit is ter controle.

Dit probleem komt soms voor doordat alles automatisch verwerkt wordt. Op het moment dat je een pakket bij ons besteld wordt deze in een database programma gestopt. In deze database staat geregistreerd of de coax kabel in de eindversterker wel of niet aangesloten is. Soms komt het echter voor dat deze informatie niet klopt. Hier komen wij pas achter bij installatie door klant of monteur. Er moet dan opdracht gegeven worden om je alsnog in de eindversterker aan te sluiten. Dit zou binnen 3 werkdagen moeten gebeuren. Als dit niet het geval is kan je het beste de klantenservice opnieuw benaderen.
Ziggo WebCare Jelle
 
Black Tiger
Oh dus geen naam meer nodig tegenwoordig? Weten we dat ook alweer.
Dan ben ik echter reuze benieuwd waarom is het dan fout gegaan tot 2x toe omdat de aansluiting niet te vinden zou zijn, vanwege dat er een verkeerde achternaam zou zijn doorgegeven en het huisnummer niet te vinden zou zijn?
Als dat tegenwoordig op postcode en huisnr. gaat, vraag ik me toch zeer af waarom dan zoiets naar de klant gecommuniceerd wordt.

Ik ben tevens niet gecharmeerd van de werkwijze. De monteur had die bij de poging tot aansluiting op 6 februari al kunnen zien.
Dan moet er iets gedaan worden, dat duurt dan 3 dagen zonder dat er bericht van naar de klant wordt gegeven, en blijkt e.e.a. al aangesloten te zijn? Alleen niet op de juiste plek.

In de tijd van @home mocht een monteur pas vertrekken bij een werkende aansluiting.
En bij ons belt de monteur gewoon naar Ziggo om die aansluiting te realiseren als hij ziet dat hier op de kast geen signaal zit.
Maarja, ook dat alleen als er sprake is van een echte monteur, niet van die losse bedrijfjes die schijnbaar ingehuurd worden om de aansluiting thuis te doen.
Greetings, Black Tiger
 
Kelvinator
hier kan een slotje op...
Het is inmiddels gefixed.
De wandcontactdoos was door de installatiemonteur verkeerd aangesloten.
Daarnaast was er in de eindversterker (wijk) kast een 'lek' ontstaan waardoor er geen digitaal signaal mogelijk was.
Dankzij een ECHTE ziggo monteur is het opgelost!
 
BMP
Mooi dat het opgelost is, bedankt voor de terugkoppeling Smile


Topic gesloten
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Black Tiger
Ik heb het topic weer geopend, ik dacht dat we standaard nooit topics sloten? Maar ik kan me vergissen.

Anyway, ik wilde Kelvinator zelf ook nog even bedanken voor de terugkoppeling.Smile

Verder moet ik zeggen dat die ingehuurde monteurs best eens wat beter geinstrueerd kunnen worden, danwel dat er wat meer controle op plaats vind.

Hoe kun je nu een wandcontactdoos verkeerd aansluiten?
Hier in Maastricht is ook zo'n prutser bezig. Ik heb ook al op een paar plaatsen de zaak verbetert.
Op 1 plek zat bijv. de scart verkeerd om op de ontvanger waardoor er geen digitale TV was. De HDMI kabel zat niet eens aangesloten, terwijl die wel bijgeleverd was en de TV ook eenHD TV was.
Een andere kennis had geen beeld, bleek helemaal geen scart of HDMI aangesloten te zijn en de wandcontactdoos niet vervangen.
Dat laatste hoeft misschien niet perse, maar het was wel nog een oud model.

Dus misschien dat er toch eens wat strenger naar die externen gekekenkan worden.Wink

Kelvinator: Veel plezier met de nieuwe aansluiting en hopelijk kun je er vanaf nu wel met tevredenheid gebruik van maken!
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Ik heb hier in de gemeente een externe monteur van Kliksafe aan het
werk mogen zien, dat is pas schrikken, wat een bende. KPN moest er
bij komen (betaald door Kliksafe) om de zooi te herstellen, triest.

En de man blijft aan de gang, da's nog het ergste.
 
Black Tiger
Yep, daarom dat ik dit ook aan Jelle wil meegeven als aandachtspunt. Een paar van die prutsende externen kan genoeg zijn om de goede naam van Ziggo naar beneden te halen, en niet zo'n beetje.
Want binnen aansluiten is toch wel zo'n beetje het eenvoudigste werk wat er is.
Greetings, Black Tiger
 
Kelvinator
Tot nu toe heb ik beneden een topverbinding! (z2 pakket. 60 megabit wordt ook echt gehaald! itt xs4all waar ik niet meer dan 12 mbit kon halen)
Op de eerste verdieping daarentegen...maar dat ligt aan de aparte router die ik op de modem heb aangesloten. Die is ook beneden gepositioneerd en ondanks een 'vrije' radio channel is het (draadloos) signaal sterkte niet super. (denk interference met de betonnen muren/plafond/verkeerde locatie) Dus ga een access point (heb een fritz repeater, maar die extend niet de snelheid, alleen de range) op de 1e verdieping plaatsen om ook op de 1e verdieping te kunnen genieten van de volledige 60 mbit lijn. Verder werkt alles naar behoren en ben ik 'tevreden' met Ziggo!

Mbt het verkeerd aansluiten van de wandcontactdoos door de installatiemonteur. Ik heb verstand van netwerken aanleggen en dergelijke, ik had het nl. ook zelf kunnen doen, maar ziggo heeft op het moment een actie waarin een installatiemonteur gratis het ziggo pakket voor je komt aansluiten, dus waarom niet??? Met helaas het gevolg dat het niet helemaal vlekkeloos was gegaan. Echter heb ik op het moment dat de wandcontactdoos was aangesloten en dus niet werkte wel besloten om er niet aan te zitten, omdat het voor mij onduidelijk was waar het probleem lag ('lek' in eindversterker kast + verschillende beweringen monteurs/klantenservice) en ik geen problemen met de monteurs van Ziggo wilde maken. (ze hadden dan mogelijk kunnen zeggen dat ik 'wat' verkeerd gedaan zou hebben)
Ik join dan ook de mening van Black Tiger.
Mijn beeld die ik over Ziggo hier heb geuit was niet nodig geweest als Ziggo direct een eigen monteur had gestuurd die wel wist hoe het moet. En belangrijk; Die een sleutel heeft van de desbetreffende eindversterker kast!!! Zodat ie bij eventuele signaal problemen het gelijk zelf mogelijk kan verhelpen.
Dus idd een tip om 'externe' monteurs beter op te leiden/te instrueren.

Iedereen bedankt voor alle reply's, hulp en discussievoer.
Gewijzigd door Kelvinator op 12-02-2013 20:37
 
Black Tiger

Quote

itt XS4ALL waar ik niet meer dan 12 mbit kon halen

Ja maar da's logisch. ADSL is altijd een verbinding TOT 20 of 25 mbit ofzo, kan tegenwoordig met vdsl2 ook wel hoger. Maar alles is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale en de kwaliteit van de lijnen.
Dat speelt bij kabel niet, vandaar dat de geboden snelheid ook de daadwerkelijke snelheid is, de afwijkingen zijn slechts minimaal.

Ik weet niet of een repeater niet ook gewoon de snelheid optimaal moet houden. Je zult geen 60 mbit op draadloos halen, maar in de buurt moet kunnen. Misschien helpt een firmware update?
Mijn Fritzbox modem wilde ook niet harder dan 32mbit totdat er een firmware update kwam en toen gaf ie ook de volle snelheid. Wie weet? Is misschien een idee om te proberen.

V.w.b. die wandcontactdoos, dat is jouw zaak niet, al was je zelf installatiemonteur. Als je er gratis eentje bijgeleverd krijgt bij een actie, dan moet die dat gewoon volgens de normen netjes in orde maken. Als dat nu iets moeilijks was zou ik zeggen "komaan", maar een wandcontactdoos? Nee sorry, dat noem ik dan prutswerk.
Ik schreef je al eerder dat ik niet alleen verdedig maar ook best kritisch ben als dat nodig is.

Het is dus ook verstandig geweest om er verder niet aan te zitten, dan kan ook niemand jou als klant de schuld geven dat je hebt zitten morrelen. Groot gelijk.

Helaas zijn er te weinig monteurs om die echt overal in het land te hebben en vermoedelijk ook te duur.
Misschien ook te druk want hier in Maastricht moet ook op zijn minst een of meer echte zitten (of in de buurt), maar zie je ook vaak externe bedrijven de binnen aansluiting doen.
Maar ik vind het fijn dat je het v.w.b. betere instructie en evt. controle of misschien af en toe een klantentevredenheids onderzoek over aansluitingen bij nieuwe abo's dit ter verbetering kan leiden.

Ik ben benieuwd of misschien een firmware update van die Fritz repeater (vermits beschikbaar) nog iets in de snelheid kan betekenen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Interne communicatie matig ervaren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
Ziggo verhoogt prijzen alweer ! Maar de service en het netwerk hier zijn matig Klacht over Ziggo : 3 23-05-2017
interne op hd tv Algemeen : 2 09-09-2013
kabelbreuk en zeer slechte communicatie Ziggo Storing : 9 18-01-2011
kan interne pc niet bereiken via router Instellingen software : 4 30-09-2009
Advertentie