obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Connectie pc - ubee valt telkens weg
Mtricht
Ik ben al een hele tijd aan het experimenteren en aan het zoeken naar een oplossing voor een telkens terugkerend probleem: we hebben een Ubee EVW3200 modem waarop (rechtstreeks) een WD Media Live Hub (mediaplayer) aangesloten zit + connectie naar Netgear Powerline AV500 waarmee het netwerk naar de pc boven wordt gelegd. De mobiele apparaten thuis maken gebruik van WiFi voorzien door Ubee; versterkt door een Fritz! Wlan repeater.

Na een reset van de Ubee hebben alle apparaten connectie. Ik kan vanaf mijn pc boven de mediaplayer benaderen. Downloadsnelheid op pc is prima (6 mb/s). Op het moment dat ik een groot bestand vanaf mijn pc via het netwerk naar de mediaplayer stuur verliest de pc bijna altijd de verbinding met de mediaplayer. Adapter op pc uit- en inschakelen biedt geen oplossing; soms werkt WiFi op pc nog wel (de overige apparaten ondervinden geen hinder) maar meestal niet meer. Opnieuw opstarten pc helpt dan ook niet meer; pas als Ubee wordt uit- en aangezet wordt netwerk weer hersteld maar dan kan ik weer opnieuw beginnen met sturen van de bestanden vanaf mijn pc naar Ubee met het risico dat het weer fout gaat (in helft van de gevallen).

Soms valt ook de verbinding op mijn pc weg zonder dat ik met de mediaplayer bezig ben.

Ik heb ook een tijdje een Cisco router achter de Ubee gehad en hierop de verbindingen naar de pc en mediaplayer aangebracht. Dit was naar mijn idee stabieler maar dan was de connectie naar internet weer niet altijd aanwezig. Zo blijf je bezig.

Wat kan ik nog proberen? Heeft er iemand tips?
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

Mtricht schreef:

Ik ben al een hele tijd aan het experimenteren en aan het zoeken naar een oplossing voor een telkens terugkerend probleem: we hebben een Ubee EVW3200 modem waarop (rechtstreeks) een WD Media Live Hub (mediaplayer) aangesloten zit + connectie naar Netgear Powerline AV500 waarmee het netwerk naar de pc boven wordt gelegd. De mobiele apparaten thuis maken gebruik van WiFi voorzien door Ubee; versterkt door een Fritz! Wlan repeater.

Na een reset van de Ubee hebben alle apparaten connectie. Ik kan vanaf mijn pc boven de mediaplayer benaderen. Downloadsnelheid op pc is prima (6 mb/s). Op het moment dat ik een groot bestand vanaf mijn pc via het netwerk naar de mediaplayer stuur verliest de pc bijna altijd de verbinding met de mediaplayer. Adapter op pc uit- en inschakelen biedt geen oplossing; soms werkt WiFi op pc nog wel (de overige apparaten ondervinden geen hinder) maar meestal niet meer. Opnieuw opstarten pc helpt dan ook niet meer; pas als Ubee wordt uit- en aangezet wordt netwerk weer hersteld maar dan kan ik weer opnieuw beginnen met sturen van de bestanden vanaf mijn pc naar Ubee met het risico dat het weer fout gaat (in helft van de gevallen).

Soms valt ook de verbinding op mijn pc weg zonder dat ik met de mediaplayer bezig ben.

Ik heb ook een tijdje een Cisco router achter de Ubee gehad en hierop de verbindingen naar de pc en mediaplayer aangebracht. Dit was naar mijn idee stabieler maar dan was de connectie naar internet weer niet altijd aanwezig. Zo blijf je bezig.

Wat kan ik nog proberen? Heeft er iemand tips?


En als je nu eens (tijdelijk) de computer rechtstreeks op onze modem aansluit? Dus zonder de Netgear Powerline AV500 en Fritz! Wlan repeater? Is het dan wel goed? Zou je dit eens willen testen?
Ziggo WebCare Jelle
 
Mtricht
Dat is nogal een gedoe maar ik kan het eens proberen. Het ging zojuist overigens weer fout: ik zit boven achter de pc met verbinding via LAN. Beneden wordt een laptop aangezet en deze maakt verbinding via WiFi. Resultaat: mijn LAN valt weg. Ik schakel over op WiFi en deze doet het nog wel.
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

Mtricht schreef:

Dat is nogal een gedoe maar ik kan het eens proberen. Het ging zojuist overigens weer fout: ik zit boven achter de pc met verbinding via LAN. Beneden wordt een laptop aangezet en deze maakt verbinding via WiFi. Resultaat: mijn LAN valt weg. Ik schakel over op WiFi en deze doet het nog wel.


Ik zou in dit geval eerst de computer met een kabel rechtstreeks op de modem aansluiten zodat je de powerline adapters kunt uitsluiten en zeker weet dat het niet aan je eigen netwerk ligt.
Ziggo WebCare Jelle
 
Mtricht
Ik heb Ziggo verzocht het router gedeelte en WiFi op de Ubee uit te schakelen en werk nu met mijn eigen Cisco router achter de Ubee. De verbinding met de mediaplayer is nu veel stabieler en ik kan zonder problemen bestanden uitwisselen.
 
Mtricht
We zijn inmiddels een paar maanden verder en nog steeds ervaren we problemen bij het downloaden van grote bestanden. Het vreemde is dat de connectie stabiel blijft bij 'normaal' internetten (e-mail, surfen) maar bij het downloaden van grote bestanden via NZB verliest mijn pc bijna altijd, vroeg of laat, de verbinding. Ik heb daarom mijn laptop rechtstreeks aangesloten op de Ubee en ook dan gebeurt het al lijkt de verbinding wel stabieler te zijn: ik kan 2 uur downloaden op ca. 6100 kb/s en dan valt opeens de verbinding weg.

Ik probeer al maanden lang uit te vinden waar het nu fout gaat. Het kan aan de Ubee liggen, aan mijn eigen Cisco E3000 router, aan de powerline van Netgear of aan mijn pc. Maar als mijn laptop hetzelfde probleem heeft dan sluit ik de pc + laptop eigenlijk uit.

Wat vandaag gebeurde is overigens wel vreemd: ik heb mijn pc via powerline aangesloten op de Ubee en mijn Cisco router dus niet gebruikt. Ik begin met downloaden en na 30 minuten wordt de verbinding verbroken. Ik ga naar beneden en haal de netwerkkabel uit de powerline en sluit deze aan op de laptop. Deze krijgt direct verbinding en ik kan op de laptop starten met downloaden. Als ik mijn Cisco router gebruik en de verbinding wordt verbroken dan moet ik alles uit en aan zetten om de verbinding weer te herstellen. WiFi (via de Cisco router, niet via Ubee) doet het dan ook niet meer. Ik heb de Ubee overigens door Ziggo laten instellen zonder router en WiFi functionaliteit en heb dus maar 1 poort die ik kan gebruiken.

Toen ik weer eens een verbindingsprobleem had heb ik de helpdesk van Ziggo gebeld en die zagen op afstand niets vreemd aan de Ubee, alles zou moeten werken. Zou het dan zo zijn dat de connectie tussen de Ubee en Ziggo stabiel is maar dat er bij het onderhouden van de verbinding tussen de Ubee en de pc, laptop en/of Cisco router er om de zoveel tijd iets fout gaat? Dat er een bepaalde buffer vol loopt of zo?

Zijn er anderen met dit probleem: op meerdere apparaten verlies van verbinding bij downloaden van grote bestanden?
Mtricht voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Mtricht op 30-07-2013 13:09
 
kobus1960
Welk programma gebruik je om NZB's van nieuwsgroepen te downloaden?
 
Mtricht
Ik gebruik GrabIt voor downloaden via NZB. Ik heb zojuist de helpdesk gevraagd de Ubee te resetten naar fabrieksinstellingen maar gek genoeg, er gebeurt niets. Ook mijn eigen poging (10 seconden met pen in Ubee) en zelfs via de interface (restore factory default) levert niets op. Ik heb nog steeds maar 1 poort en geen WiFi.
 
kobus1960
De helpdesk zegt dit te doen, dan is dit niet in 5 minuten gedaan.
Even geduld a.u.b.

Dat gaat je echter niet verder helpen met Alles in 1 plus.

Alles-in-1 Plus 8Mb/s Down 1Mb/s up 50Gb max.per maand, 4 Threads max.

11 DvD's en je zit over je maximum download per maand. Dan is het uit.
 
Mtricht
Ik download via de nieuwsgroepen op de servers van Newsxs en heb dus geen limiet. Wat heeft dit met de verbindingsproblemen te maken? En als ik via de interface op de Ubee de fabrieksinstellingen terug laat instellen dan gaat het modem toch opnieuw starten met fabrieksinstellingen? Dat is nu 45 minuten geleden en heb nog steeds dezelfde settings: 1 poort beschikbaar, geen WiFi.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Connectie pc - ubee valt telkens weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
horizonbox valt uit Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 07-06-2018
Wi-Fi valt weg, printer neemt Wi-Fi in beslag WiFi, draadloos netwerk : 2 19-11-2017
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
5ghz wifi valt weg tijdens kopieeren WiFi, draadloos netwerk : 3 21-06-2017
Advertentie