obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3925 hapert met mobiele telefoon + wifi
Robb
Hallo allen!
Over dit onderwerp heb ik nog niks gevonden, daarom een nieuw topic.

Bij mijn schoonvader zit ik met mijn mobiele telefoon op de wifi (Cisco EPC3925). Het is een HTC One X voor wat het waard is.
Andere telefoons die er regelmatig op zitten zijn allen Samsungs, o.a. de Note 2, de S2 en de S3 mini. En allen met dezelfde problemen.

Het internet lijkt stabiel te werken op de laptops die op de wifi zitten. Maar op de telefoon is het niet stabiel.
Wifi ziet er uit als vol bereik, maar toch lijkt er geen verbinding te zijn. Whatsapp berichten lijken eens per 20 minuten/half uur binnen te komen.
In Whatsapp gesprekken staat normaal wanneer iemand voor het laatst online was. Daar staat nu vaak niks, wat duidt op geen verbinding.
Wanneer ik de wifi op mijn telefoon uitzet en naar mobiel internet overschakel, dan komen de berichten binnen en komt de status van een persoon weer in beeld.
Dan is er dus wel weer verbiding.

Zendt de Cisco het signaal niet goed uit, of is het een fout in de telefooninstellingen?
Aangezien de wifi op de laptops wel normaal werkt, vermoed ik haast het tweede. Maar zeker weten doe ik het niet.
Hoor het graag!
 
pvijver
Ik en veel meer ziggo gebruikers hebben hetzelfde probleem. M'n oude huis met zelfde abonnement en cisco router hadden het ook met elke soort telefoon (apple, samsung, htc). M'n interactieve ontvangen heeft er overigens last van. Nieuwe huis, nieuw abonnement, zelfde soort modem, zelfde probleem. Dat nog afgezien van het beroerde bereik van de WIFI.
 
Justin23
Ik heb het zelfde probleem maar dan met het Ubee modem.

http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3732&pid=25373#post_25373
 
Robb
En ook daar nog geen oplossing zie ik..
 
briolet

Quote

Robb schreef:
Wifi ziet er uit als vol bereik, maar toch lijkt er geen verbinding te zijn. Whatsapp berichten lijken eens per 20 minuten/half uur binnen te komen.
In Whatsapp gesprekken staat normaal wanneer iemand voor het laatst online was. Daar staat nu vaak niks, wat duidt op geen verbinding.
Wanneer ik de wifi op mijn telefoon uitzet en naar mobiel internet overschakel, dan komen de berichten binnen en komt de status van een persoon weer in beeld.
Dan is er dus wel weer verbiding.

Het probleem van wifi t.o.v. G3 is dat verkeer van buiten niet het locale IP adres van gekoppelde telefoons weet. (Straks bij ipv6 zal dat veel beter gaan). De telefoon moet dus steeds een poort openen voor binnenkomend verkeer. En als daar een bepaalde tijd stilte geweest is, sluit het modem de poort weer. Blijkbaar hebben de Cisco en Ubee wat minder geduld dan de Watsapp cliƫnt. Die zou die vaker verbinding moeten zoeken zodat de poort open blijft.

Overigens had ik een paar week geleden mijn zus met haar kinderen over de vloer en die hadden beide net een nieuw mobieltje en waren druk onderling aan het whastappen. Dat liep via mijn Ubee wifi en de reacties waren er, over en weer, steeds binnen een paar tellen.
 
Justin23
Net Modem nog eens uitgeprobberd omdat ik las dat er een firmware update is voor de Ubee EVW.
Modem neemt nog steed het 3G ipadres over en naar verloop van enkele minuten schakelt het over op een Ip adress van het modem.
Het enige verschil is dat mijn internet op de telefoon het gewoon blijft doen ook al is het ipadres door het modem nog niet bijgewerkt.
 
iMario
OPLOSSING:

Ik heb sinds een paar dagen ook het Cisco EPC3925 WiFi Modem ipv het Ubee Modem zonder WiFi.

Vanaf de installatie van de Cisco had ik veel problemen met WiFi op mijn iPhone. De WiFi verbinding leek er wel te zijn maar was zeer traag. Vaak viel de verbinding om de haverklap weg en kwam even later terug en werkte dan weer heel even. Mad

Naar wat onderzoek blijkt dat alle problemen veroorzaakt werden door de IGMP Proxy... Deze staat standaard op enabled maar dat levert problemen op bij devices die dit niet ondersteunen! Think

Na het op disabled zetten van de IGMP Proxy (Administration - Management - IGMP Proxy) waren alle problemen verdwenen. Yeah

Ik hoop dat deze oplossing voor iedereen werkt.
 
kobus1960
Kijk aan!! Dat zijn fijne tips. Thumbs Up
 
Justin23
Ik kan deze optie in mijn Ubee modem nergens vinden.
 
marthaatjuh
ik heb sinds een week of 2 ook dit modem..met de telefoons is steeds de verbinding weg en gaat dus over op de 3G verbinding. Hoe moet ik mijn instellingen veranderen?? ben al aan het zoeken geweest maar kan er nog niks over vinden dus alle hulp is welkom!!!

Quote

iMario schreef:

OPLOSSING:

Ik heb sinds een paar dagen ook het Cisco EPC3925 WiFi Modem ipv het Ubee Modem zonder WiFi.

Vanaf de installatie van de Cisco had ik veel problemen met WiFi op mijn iPhone. De WiFi verbinding leek er wel te zijn maar was zeer traag. Vaak viel de verbinding om de haverklap weg en kwam even later terug en werkte dan weer heel even. Mad

Naar wat onderzoek blijkt dat alle problemen veroorzaakt werden door de IGMP Proxy... Deze staat standaard op enabled maar dat levert problemen op bij devices die dit niet ondersteunen! Think

Na het op disabled zetten van de IGMP Proxy (Administration - Management - IGMP Proxy) waren alle problemen verdwenen. Yeah

Ik hoop dat deze oplossing voor iedereen werkt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925 hapert met mobiele telefoon + wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie