obey-robots.txt
09 December 2016, 18:27
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

veel storing op mijn analoge radio

Marziggo
Helaas heb ik de laatste tijd veel storing op mijn analoge radio via de antennekabel.

De digitale radio op mijn tv zit op dezelfde kabel en stoort niet. De twee kabels (analoge radio en digitale tv) zitten samen in de muur - tv ingang/uitgang.

Ik woon in Den Haag en vóór Ziggo werkte alles goed! Wat moet ik doen? Ik heb nu een draagbare radio in de huiskamer, maar ontvang dus bijvoorbeeld geen classic fm meer!

Wordt de storing opgelost? Groetjes, Marjan.

Zippo
Misschien ligt het aan de kabels. Probeer die eens te verleggen.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".

Marziggo
Verleggen? Betekent dat de antennekabels scheiden? Dus de één in de muur bij radio en de ander bij TV in de muur?
Zouden geheel nieuwe antennekabels helpen? De huidige zijn wel oud. Bedankt vast voor je snelle antwoord, Marjan

Zippo
Speel eerst eens met de kabels om te zien of dat van invloed op de weergave is. Als je verandering opmerkt dan weet je dat het aan de kabel ligt. Kijk ook even de aansluitingen na.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".

Marziggo
Het verleggen helpt niet. Er zijn zenders die zelfs zonder kabel werken. Het is echter veelal ruis, een heel akelige baskwaliteit (gebrom) en ook geen goede stereobalans, lijkt het. Ik hoop, dat het spoedig wordt opgelost!

Marziggo
Het verleggen gaf geen verandering, dus ligt het waarschijnlijk niet aan de antennekabel?

Zippo
Vermoedelijk niet, nu nog even de aansluitingen controleren.

Maar nu heb je uitgesloten dat het aan de kabels ligt. Je kunt e.v. ook nog even in de meterkast kijken of alles goed aangesloten zit.

Als dat het geval is, moet denk ik de oorzaak buitenshuis gezocht worden. En dan is het dus een gevalletje voor de helpdesk.

Marziggo
De helpdesk adviseerde vandaag om mijn zeer oude kabels (1987) met plastic kappen te vervangen voor dubbel geisoleerde kabels: één voor de analoge radio en één voor de digitale tv: met loden kappen (tegen straling).
Er zouden speakers kunnen storen wanneer de kabels erlangs lopen, wat in mijn geval zo is. Het vochtige weer zou ook tegengewerkt kunnen hebben: corrosie.

Waar kan ik het beste lange (boven 5 meter) antennekabels kopen?

Zippo
Voor goede coax kabel maar niet naar een doe het zelf zaak. Kijk of er een electronica winkel in de buurt is. Die verkopen de betere kabels. Zijn ook duurder.

Ik betwijfel of dit je probleem oplost, omdat je aangeeft dat het met de overgang naar Ziggo te maken heeft.

tja
Zippo schreef:Ik betwijfel of dit je probleem oplost, omdat je aangeeft dat het met de overgang naar Ziggo te maken heeft.

Bij de overgang naar Ziggo is er in het netwerk niets veranderd. Dat gebeurde allemaal eerder of later.

Als ze nog oude veters heeft liggen (want die oude kabels zijn vaak niet dikker dan veters), en deze vervangt voor een goede kwaliteit (bijv Hirschmann), zal ze een wereld van verschil zien/horen.

Edit: hij->zij...Wink
Gewijzigd door tja op 29-08-2008 23:08

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'veel storing op mijn analoge radio', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
storing interactieve televisie van Ziggo Storing 4 22-11-2016 14:14
STORING CI+ MODULE Digitale radio of televisie storing 15 21-11-2016 23:31
Al 2 weken kan Ziggo mijn Ziggo modem niet in bridge-modus zetten Klacht over Ziggo 5 04-10-2016 14:53
Storing internet en telefoon Storing 2 04-10-2016 14:53
KLACHT afwikkeling storing internet telefoon En TV Klacht over Ziggo 6 25-09-2016 02:20
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseoOnline
| ArieBuu00:27:31
| Zippo01:23:21
| Desmark04:34:07
| Tomar05:59:23
| Black Tiger06:07:18
| knilleske06:23:42
| gerrelle07:47:10
| Gilex07:52:23
| kezeltje08:56:29
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan