obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Accesspoint op Ubee EVW 3200 instellen (Sitecom WL-330)
briolet

Quote

Downloadsnelheid Ubee = 24,54 Mbps (is al laag voor een 60 Mbps abonnement?)

Of dat slecht is, hangt ook van de verbinding af. Als je cliënt op 802.11g verbind mag je ook niet meer verwachten. Je hebt een 802.11n verbinding nodig om sneller te gaan.
Die Sitecom is wel ondermaats maar als die echt uit 2004 komt zal het kloppen. Volgens de wiki is 802.11g pas in 2003 goedgekeurd. Dus het kan zijn dat dat dan nog niet in een 2004 router zit. Dan heb je de voorganger: 802.11b en daarmee haal je maximaal 11 Mbps.

Overigens komt dat tweakers verhaal uit de link van Kobus een beetje vreemd over. Er staat oudste prijs vermelding 2004 terwijl in de specs wel 802.11n staat. Dit terwijl de 802.11n specs pas eind 2009 officieel goedgekeurd zijn en de eerste wifi zenders met een voorlopige 802.11n versie pas in 2006 op de markt kwamen.
Gewijzigd door briolet op 13-04-2013 10:07
 
Jan-Willem
Het ziet er naar uit dat ik er uit ben!

Ik heb het dus gezocht in de channels. De instellingen waren:
Ubee op autochannel, dook meestal op 1
Sitecom fixed op channel 11.

Ik had gelezen dat ze in ieder geval niet op hetzelfde channel moesten maar ik vermoed nu dat dat geldt wanneer je een router achter een router plaatst.

Ik heb nu:
De Ubee fixed op channel 1
De sitecom orp channel 1

en..........

BINGO!!

Boven uitstekend internet. Speedtest ook ronduit goed. Dus samenvattend:
- De sitecom ingesteld als accesspoint;
- In de sitecom de optie op uitgifte van eigen ip adressen UIT gezet;
- De sitecom een ip adres gegeven uit de range van de ubee (en wel het laatste ip-nummer uit de range);
- Het channel van de sitecom GELIJK aan het channel van de ubee ingesteld. Beide dus fixed op één kanaal.

JULLIE ENORM BEDANKT VOOR DE HULP EN HET MEEDENKEN! OP 30 APRIL ZOUDEN JULLIE EEN LINTJE MOETEN KRIJGEN (EN EEN PAAR BURGEMEESTERS DAN NIET).

Groeten,
Jan-Willem Thumbs Up Cheer Cheer Cheer Thumbs Up
 
briolet
Kanalen zijn gewoon een probleem. Omdat er veel te veel bandbreedte per kanaal gebruikt wordt, worden de direct naastgelegen kanalen ook overlapt. Om geen overlap te krijgen moet je eigenlijk 4 kanalen hoger of lager zitten van een sterke andere zender. (Bij 5GHz hebben ze dat opgelost door alleen de viervouden van kanalen te gebruiken en de rest niet eens instelbaar te maken).

Als je geen vrij kanaal kunt vinden die meer dan 4 kanalen van een sterke zender af zit, kan het inderdaad handiger zijn om juist het kanaal van die sterke zender te kiezen.

Twee zenders die elkaar duidelijk op het zelfde kanaal zien, gaan samenwerken en om de beurt uitzenden. De maximum snelheid halveert dan, maar het kan nog steeds genoeg zijn om jouw client een goede snelheid te geven.

Indien je er maar 1 of 2 kanalen naast gaat zitten, is er geen samenwerking en proberen beide zenders de andere te overtroeven. De storen elkaar continue waardoor effectief beide zenders niet meer werken. Dus het kan best zijn dat jij niet alleen problemen met de Sitecom had, maar een van je buren had vergelijkbare problemen die je nu ook voor hem hebt opgelost.Wink
 
Jan-Willem
Dus als ik jou goed begrijp Briolet zou ik in principe meer snelheid uit het draadloos netwerk halen wanneer ik bijvoorbeeld de Ubee fixeer op kanaal 1 en de Sitecom op kanaal 6 of 11 (omdat, zo had ik begrepen, de kanalen 1, 6 en 11 elkaar nooit in de weg zitten)? Even vooropgesteld dat er geen sterke zender in de buurt zit, van de buurman bijvoorbeeld, die in de kanalen direct daaromheen domineert?
Gewijzigd door Jan-Willem op 15-04-2013 18:29
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Accesspoint op Ubee EVW 3200 instellen (Sitecom WL-330)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ziggo AP als gastaccount instellen WiFi, draadloos netwerk : 1 07-07-2016
Advertentie