obey-robots.txt
09 December 2016, 20:20
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

net 5

veria1961
het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat Net5,maar soms ook de andere commeriele zenders erg blokkerig worden..maar op Net5 is het iedere dag raak,erg irritand als je een flim wilt gaan kijken!
enig idee waar dit vandaan komt,en hoe ik het eventueel zelf kan oplossen?
de zenders Nl 1,2,3 hebben nergens last van.
 
kobus1960
Je kan het apparaat die de zenders voor je ontvangt even opnieuw
de kanalen laten scannen, of de TV, of de digitale ontvanger.
Loop voor de zekerheid even de kabels na, stekkers er goed op,
niets veranderd in de ligging enz enz.
 
Monteur_kees
Hallo veria 1961


Net 5 HD zit in uw gemeente op 436 Mhz, dit is ook een frequentie die gebruikt wordt voor andere draadloze toepassingen,

draadloze weerstations / afstandbediengen auto / draadloze koptelefoons,/ alarmsystemen

vaak zien we dit gebreuren indien er een kabel niet goed is aangesloten of de apparatuur te dicht bij de tv staat

mvg, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigma2 software
HK audioset
 
ziggoklant030
Je bent hier niet de enigste in met dit probleem.
woon in den dolder en is zelfs monteur langs geweest, alles klopt perfect en toch net 5 blokkering waardoor we ipv de hd versie de normale versie moeten gaan kijken.

ERG slecht dit.
dit ligt dus niet aan de gebruikers ( al schuift ziggo het hier wel op)
 
veloci
Het ligt ook niet aan de gebruikers, maar aan de bekabeling van de gebruikers. Het kan al veel winst opleveren door de bekabeling nog eens na te lopen en alle pluggen/connectoren nog eens goed vast te zetten.

Hoe vaak lees ik hier wel niet dat het toch blijkt dat de storing is veroorzaakt door binnenhuis bekabeling.
 
veria1961
veloci schreef:

Het ligt ook niet aan de gebruikers, maar aan de bekabeling van de gebruikers. Het kan al veel winst opleveren door de bekabeling nog eens na te lopen en alle pluggen/connectoren nog eens goed vast te zetten.

Hoe vaak lees ik hier wel niet dat het toch blijkt dat de storing is veroorzaakt door binnenhuis bekabeling.



als het aan kabels/pluggen ligt,dan moeten er toch meerdere kanalen blokkerig beeld geven? en niet alleen,zoals nu Net5


gr veria
 
veloci
Dat komt door de interferentie, veroorzaakt door andere draadloze apparaten/(stoor)zenders. Als een draadloos/zend apparaat op de frequentie 436mhz uitzend, en door een kabel wordt opgepikt omdat deze niet goed is aangesloten, kan een zender wat op of rond de 436mhz zit verstoord zijn.
Bij analoge TV is het zo dat 1 zender op 1 bandbreedte zit, bij digitale TV zitten er 8 zenders op een 1 bandbreedte. Dus dan kan het zo zijn dat er bij sommige zenders storing mogelijk is en andere zenders die op een andere frequentie zit niet.
 
ziggoklant030
veloci schreef:

Het ligt ook niet aan de gebruikers, maar aan de bekabeling van de gebruikers. Het kan al veel winst opleveren door de bekabeling nog eens na te lopen en alle pluggen/connectoren nog eens goed vast te zetten.

Hoe vaak lees ik hier wel niet dat het toch blijkt dat de storing is veroorzaakt door binnenhuis bekabeling.


er is een monteur bijgeweest. hebben geheel nieuwe kabels ( coax) neer gelegt allemaal vergulde connectoren alles was volgens de ziggomonteur in orde.
Ziggo geeft ook zelf toe dat er een aantal kanalen bekend is dat er blokkerig beeld kan komen alleen die bij net5 niet want die melding krijgen ze niet veel.
Helaas lees ik online dit probleem wel steeds vaker.
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Je kan het beste controleren of Politiek 24 (zit op kanaal 502) ook stoort, deze zit namelijk in dezelfde transportstroom als Net5. Is dit het geval en heb je meerdere tv's op de kabel aangesloten? Zorg er dan voor dat je de tweede (of meerdere) tv (tijdelijk) loskoppelt en sluit 1 tv/ontvanger met een zo kort mogelijke coax kabel (maximaal 10 meter) aan op de hoofdaansluiting. Kijk of je dan wel goed beeld hebt. Is het dan nog steeds niet goed, neem dan contact op met de klantenservice voor een monteursafspraak.
Ziggo WebCare Jelle
 
ziggoklant030
Ziggo-WebCare_Jelle schreef:

Je kan het beste controleren of Politiek 24 (zit op kanaal 502) ook stoort, deze zit namelijk in dezelfde transportstroom als Net5. Is dit het geval en heb je meerdere tv's op de kabel aangesloten? Zorg er dan voor dat je de tweede (of meerdere) tv (tijdelijk) loskoppelt en sluit 1 tv/ontvanger met een zo kort mogelijke coax kabel (maximaal 10 meter) aan op de hoofdaansluiting. Kijk of je dan wel goed beeld hebt. Is het dan nog steeds niet goed, neem dan contact op met de klantenservice voor een monteursafspraak.


Erg als ik dit verhaal al meerdere keren gehoord heb ?
we op advies van de monteur Hirschman coaxkabels neer gelegt Hirschman versterker geplaatst ivm hebben van 2 digitale ontvangers.
alles is perfect in huis aangelegt ( door de monteurs in afgelopen jaar meerdere keren bevestigt en als nog problemen.)

en ook heb mogen betalen voor de monteur omdat die dus dan voor niks gekomen is...
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'net 5', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| kezeltje00:56:03
| Black Tiger00:57:20
| Zippo01:43:29
| MisterSenseo01:53:25
| ArieBuu02:20:00
| Desmark06:26:36
| Tomar07:51:52
| knilleske08:16:11
| gerrelle09:39:39
| Gilex09:44:52
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan