obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo start landelijke uitrol met 65.000 WifiSpots in Den Haag
JosV
Ik heb bericht gekregen dat de hotspot aanstond en heb dus met een apparaat de hotspots in de buurt bekeken. Ten overvloede, ik heb mijn eigen wifi uitgeschakeld in het modum van Ziggo.

Ik schrok me rot want mijn PC naam stond tussen de hotspots in. Hier is dus duidelijk iets helemaal verkeerd gegaan bij Ziggo en heb dan ook direct een klacht ingediend.

Je hotspot uitzetten via Ziggo werkt niet want het enige dat je doet is je eigen account blokkeren. De hotspot van jouw modem blijft dus gewoon braaf aanstaan. Bullshit oplossing dus. Ziggo pleegt dus "huisvredebreuk" via de hotspot. Heel leuk. Iedere hacker die zich geroepen voelt om te proberen in te breken heeft van Ziggo een vrijbrief gekregen. Het enige wat ie hoeft te doen is in de buurt van mijn hotspot te gaan staan.
 
kobus1960

Quote

Ik schrok me rot want mijn PC naam stond tussen de hotspots in.


Wel apart, nog nooit gezien met welke WiFi spotter dan ook, een PC naam.

Wel SSID namen, de naam van het WiFi/Hotspot dus.
De PC naam kan je alleen zien al je zelf een netwerk binnen gaat.
Heb je zelf niet nog een router in huis waar je met dat apparaat zo op kan?
Dan zie je wel je PC naam in het netwerk.
Maar nog steeds niet als Hotspot.
 
JosV
Ik ben er ondertussen achter gekomen wat er aan de hand is. Even los van de stomme actie van de medewerker die ook maar even mn router deel had uitgezet.
Wat is het geval:
Als je als eindgebruiker je draadloze netwerk uitzet, zet je effectief dus de Wifi zender uit en, kun je alleen nog bekabeld werken.
Een uitvloeisel daarop is uiteraard dat je geen maatregelen neemt om willekeurig wat voor een beveiliging in te stellen op je Wifi want die staat immers uit.

Nu heeft Ziggo besloten Hotspots in te voeren en bij het activeren heeft men dus plompverloren op afstand de zenders ingeschakeld zonder te letten op de instellingen.
Gebruikers die hun Wifi zender uit hadden staan zijn nu plotseling wel ineens zichtbaar bij het scannen naar Hotspots.
Een heel kwalijke zaak in mijn beleving. Ziggo had rekening moeten houden met die privé instelling.
Als een Wifi zender aanstaat kun je niet een kanaal uitzetten. Dat is een onmogelijkheid op het apparaat.
Door nu plompverloren zenders in te gaan schakelen zullen er best veel mensen zijn die onbewust risico lopen op weglekken van informatie simpelweg omdat ze nooit beveiliging hadden ingesteld. Die hadden ze immers niet nodig want de zender stond uit.

Ik denk dan ook dat Ziggo hier juridisch een behoorlijke blunder heeft geslagen en dat men met succes Ziggo kan aanklagen bij problemen.
 
kobus1960

Quote

Ik denk dan ook dat Ziggo hier juridisch een behoorlijke blunder heeft geslagen en dat men met succes Ziggo kan aanklagen bij problemen.


Als eerder gezegd, je bent de eerste met deze melding.
 
briolet

Quote

Ik ben er ondertussen achter gekomen wat er aan de hand is. Even los van de stomme actie van de medewerker die ook maar even mn router deel had uitgezet.

De Ziggo medewerkers zullen niet alleen de Wifi uitzetten. Het enige wat ze kunnen doen is juist de hele router functionaliteit uit zetten zodat het een modem wordt.

Quote

Als je als eindgebruiker je draadloze netwerk uitzet, zet je effectief dus de Wifi zender uit en, kun je alleen nog bekabeld werken.
Een uitvloeisel daarop is uiteraard dat je geen maatregelen neemt om willekeurig wat voor een beveiliging in te stellen op je Wifi want die staat immers uit.

Gelukkig is de default instelling WPA2 met een sterk wachtwoord. Als die beveiliging dus slecht ingesteld is, heeft de gebruiker dat gedaan. Dat neemt niet weg dat het een slechte zaak is dat Wifi ongevraagd aan gaat.

Wat je kunt doen is de MAC filtering aan zetten met een lege lijst. Dat weet je ook zeker dat niemand kan inloggen, ook al kennen ze het wachtwoord.
Je kunt ook WPA2-enterprise instellen. Dan heb je een radius server nodig. Maar zonder die server in te stellen kun je ook niet inloggen.
 
mesa57
Wifispots is sinds vandaag hier (Mijdrecht) aktief ondanks dat de site zegt dat het pas op 17 juni zou zijn.
 
kobus1960
Had vanmorgen een Ziggo mail, staat idd in vanaf vandaag.
Alblasserdam. Ik begin er nog steeds niet aan. EVM rules. Cool
 
almodovaris
Hier de officiële datum is 8 juli 2013. Modem is al langer voorzien van een daarvoor geschikte firmware. Maar de status van mijn hotspot staat op disabled.
 
kobus1960
Klopt, Ziggo is per regio aan het uitrollen.
Men loopt vooruit, hier (niet bij mij) werkt
het al. Even gecheckt tijdens wandeling. Cool
 
Nietes
Hier ( omgeving woerden ) werkt het ook maar ik ondervind een nadeel. Ik heb mijn modem op 5Ghz staan ipv de trage 2,4Ghz maar als ik mijn hotspot aan zet staat de modem na reboot weer op 2,4Ghz en is 5Ghz niet te gebruiken
Snappen jullie lezers dit Smile
Stja Annoying
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo start landelijke uitrol met 65.000 WifiSpots in Den Haag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie