obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
WifiSpots
bertusdh
WifiSpots werkt prima op m'n laptop, maar ik krijg het niet werkend op m'n smartphone.
Het is een Nokia E6 met Symbian Belle.
Ik gebruik de volgende instellingen:
Wifi-beveiligingsmodus: WPA/WPA2
Wifi-beveiligingsinstellingen, WPA/WPA2: vooraf gedefinieerde sleutel
Wifi-beveiligingsinstellingen, vooraf gedefinieerde sleutel: hier vul ik mijn wachtwoord in
Het probleem is dat ik nergens m'n gebruikersnaam kan invullen.
Kan iemand mij helpen.
 
MisterSenseo
Op deze ( klik ) vind je de gebruiksaanwijzing voor alle apparaten...Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
bertusdh
Hier heb ik niks aan, de handleidingen zijn voor Android, Apple, BlackBerry en Windows systemen. Symbian zit er niet bij.
Gewijzigd door bertusdh op 09-05-2013 13:17
 
MisterSenseo
Dan is de kans erg groot dat jouw smartphone nog niet via hotspots kan internetten......
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
Hij heeft het over WifiSpots, en geen HotSpots volgens mij. Dat kun je ook aan zijn instellingen zien:

Wifi-beveiligingsinstellingen, WPA/WPA2: vooraf gedefinieerde sleutel

vooraf gedefinieerde sleutel = Pre Shared Key = PSK (dus WPA2-PSK)

De Hotspots gebruiken geen 'gedefinieerde sleutel' maar juist de 'enterprise' variant. Die ook weer op elk apparaat anders kan heten, want op mijn Android toestel heet het "811.1x", naar het versie nummer van het protocol.

Tot gisteren dacht ik dat ik dat mijn tablet geen enterprise ondersteunt totdat ik deze optie koos. Wink
Gewijzigd door briolet op 09-05-2013 18:01
 
bertusdh
Ik heb een goed werkende oplossing ontvangen van Slava Konizhevskiy (ook werkend voor Nokia E7 Symbian Belle), hier volgt de tekst van hem:
1. Zet Wifi aan op je telefoon en zoek netwerk 'Ziggo' op. Probeer verbinding te maken. Dat gaat niet lukken, maar je telefoon onthoudt deze toegangspunt. Hij zal nog een melding kunnen geven dat er iets aangepast moet worden aan de EAP of zoiets
2. Ga naar 'Instellingen->Connectiviteit->Instellingen->Netwerkbestemmingen'. De toegangspunt Ziggo zal onder Internet zitten of anders onder Geen categorie. Zoek hem op in de lijst endruk erop.
3. Controleer of vul in de volgende gegevens:
SSID: Ziggo
Netwerkstatus: Openbaar
Wi-Fi-netwerkmodus: Infrastructuur
Wi-Fi-beveiligingsmodus: 802.1x (op dit punt ging het dus o.a. fout met de eerder voorgestelde oplossingen - GEEN WPA selecteren!)
4. Ga naar 'Wi-Fi-beveil.instellingen->Instellingen EAP-plug-in';
5. Vink EAP-PEAP aan (door erop te klikken), de rest in de lijst mag uit. Klik dan nog een keer op EAP-PEAP
6. Vul het volgende in:
Persoonlijk certificaat: Niet gedefinieeerd
Authoriteitscertificaat: AddTrust External CA Root... (en ook op dit punt ging het mis)
Gebr.naam in gebruik: Door gebruiker gedef.
Gebruikersnaam: 12345678 (in plaats van deze cijfers vul je hier je Ziggo Wi-fi gebruikersnaam in)
Beveil. domein in gebruik: Door gebruiker gedef.
Beveiligingsdomein: (laat dit veld leeg)
TLS-privacy: Uit
PEAPV0 toestaan: Ja
PEAPv1 toestaan: Ja
PEAPv2 toestaan: Nee
7. Bovenaan dit scherm druk je op het pijltje naar rechts. Je krijgt het scherm 'EAP's'.
8. In deze lijst vink je EAP-MSCHAPv2 aan. De rest mag uit. Dan druk je er nog een keer op.
9. Hier vul je dus je Ziggo Wifi gebruikersnaam en wachtwoord in in bijhorende velden. Bij wachtwoord vragen vul je Nee in. Mag ook Ja zijn, denk ik, mits je je Ziggo wachtwoord altijd bij de hand hebt
10. Dan ga je helemaal terug tot de plek waar je WiFi verbinding kunt kiezen waarmee je verbinding wilt maken. Selecteer dan netwerk Ziggo. Het duurt even maar hij maakt wel de verbinding. Het kan zijn dat je telefoon een kopie van toegangspunt heeft gemaakt en Ziggo(01) heeft genoemd. Als je die ging bewerken zoals hierboven beschreven, moet je dus ook met die verbinding proberen te maken.
Succes!
 
bertusdh
Sinds maandag 30/6/14 na Ziggo onderhoudswerkzaamheden werkt WifiSpot op m'n Nokia E6 niet meer, wel op m'n laptop (loginnaam en wachtwoord zijn gelijk gebleven). Toegangspunt verwijderd en opnieuw ingesteld en uit/aan zetten Nokia bood geen oplossing. Heeft iemand een idee? (b.v. ander Authoriteitscertificaat o.i.d.)
 
bertusdh
[Inmiddels heb ik een oplossing gevonden. De oorzaak is het WifiSpots cerficaat (Autoriteitscertificaat). Deze heet "Ziggo Public RootCA - G1" (bestandsnaam: "ziggo-public-rootca---g1.der" ) en is te downloaden via https://www.ziggo.nl/klantenservice/w...-instellen
Kies Windows>Windows 8.1, ‘WifiSpots certificaat downloaden’. Plaats dit bestand op je smartphone. Via ‘Bestanden’ op je smartphone Save je dit certificaat met trust settings ‘Internet’ en ‘Online cert. checking’ aangevinkt. Vervang vervolgens op je smartphone het autoriteitscertificaat "AddTrust External CA Root" door "Ziggo Public RootCA - G1".
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WifiSpots', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kan wifispots al ruim twee weken niet activeren. Klacht over Ziggo : 4 26-04-2016
Ziggo wijzigt beveiliging WifiSpots Ziggo nieuws : 2 25-04-2016
Ziggo wifispots op mijn Acer smartphone. Algemene computer en software vragen. : 2 09-01-2016
Delta en Ziggo koppelen WifiSpots Ziggo nieuws : 2 05-08-2015
Ziggo Wifispots- Bijna geen verbinding Klacht over Ziggo : 16 24-05-2015
Advertentie