obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding op Cisco werkt niet (meer)
anpe68
Goedendag,

sinds een paar dagen werkt de port forwarding (op andere poorten dan poort 80) op mijn Cisco EPC3925 modem niet meer. Ik heb op mijn netwerk in huis een aantal camera's aangesloten, welke via port forwarding via internet toegankelijk zijn. Eén van deze camera's zit op poort 80, deze werkt nog. De andere twee zitten op poort 8080 en poort 443. Dit werkte allemaal prima, tot een paar dagen geleden...
Ondertussen heb ik alle camera's, switches en het modem al gereset, maar zonder succes. Wanneer ik poort 80 toewijs aan een andere camera, krijg ik deze feed te zien. Intern kan ik alle camera's gewoon benaderen...
Bij Ziggo kunnen ze me niet verder helpen, ook niet bij service+ (daar ben ik na een kwartier gestopt ivm de kosten).
Iemand ervaring met dit soort problemen? Of is er iets bij Ziggo veranderd?

Alvast bedankt voor je reactie,
Antoine
 
briolet
Ik ken de Cisco niet, maar Ziggo is weer behoorlijk aan het rommelen met de firmware, zonder optie om hem zelf terug te zetten naar een minder foutloze versie. Een aantal problemen kan verholpen worden door de firewall uit te zetten. Blijkbaar zit daar een bug in.

Anderzijds zijn dit juist de soort problemen waar de helpdesk van op de hoogte moet zijn.
 
Black Tiger
Misschien moeten we Webcare dan eens op de hoogte gaan stellen van dit probleem, want hier is er nog zo eentje:
http://ziggo.gebruikers.eu/forum/view...post_26388

Ik heb zelf wel een Cisco, maar gebruik DMZ, dat lijkt in elk geval wel nog te werken.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Ziggo (klantenservice en Webcare) ondersteunen alleen de standaard instellingen en zorgen er voor dat je een internetverbinding hebt. Met het instellen van een webcam achter router en hoe je alles moet instellen om deze van buitenaf te benaderen, daar kunnen we jullie niet mee helpen, dit omdat er zeer veel verschillende merken en types camera's te koop zijn tegenwoordig welke allen weer anders ingesteld moeten worden. Wel kun je op onze website diverse stappenplannen vinden over hoe je (zonder de router in bridge te laten zetten) een eigen router kunt gebruiken achter onze modem, zie deze pagina https://www.ziggo.nl/#klantenservice/...ter-cisco/ voor een stappenplan over hoe je dit moet instellen.
Ziggo WebCare Jelle
 
Black Tiger
Ja begrijpelijk, maar het is natuurljik wel zo dat als Ziggo een modem met ingebouwde router levert, dat ze best mag controleren of de portforwarding inderdaad wel werkt.
Want gezien een tweetal meldingen lijkt dat sinds de laatste nieuwe firmware niet het geval te zijn.
En als dat inderdaad een probleem is wat veroorzaakt door de nieuwe firmware, dan lijkt me toch dat dit juist wel iets is waar Ziggo support op zou moeten bieden, toch?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding op Cisco werkt niet (meer)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie