obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Ubee Modem
kobus1960
Oke, die Ubee is enkel en alleen een modem (qua internet) en
verzorgt je telefonie. Je kan er ook maar 1 pc op aansluiten.
Een router er achter zetten bezorgt je wel WiFi en bovendien de
mogelijkheid een firewall aan te zetten. De Ubee wordt dan echt
alleen maar gebruikt (qua internet) om toegang te hebben tot
internet. Met je router regel je de rest. Die heeft een eigen IP.
Een ander IP adres van Ziggo helpt even, totdat je in jouw stream
het nieuwe IP ziet, ben je weer net zo ver.
 
Knolraap
Nee, want ik weet hoe ze mij ddossen en ik heb daar voor al een proxy. enige wat ik moet doen is een nieuw ip Sad
 
briolet

Quote

kobus1960 schreef:

Succes met de Wifi op de EVM.
Ik hoor graag of dit gelukt is.
Zo kan ik nog wat leren.

Heel simpel; koop een wifi router en plak die met plakband op het Ubee modem. Grin

Een andere manier om wifi op de EVM te krijgen zie ik ook niet.
 
Justin23
Wat je ook kunt doen is van iemand anders even een Ziggo modem lenen. Dat bij jou aan sluiten en activeren. Daarna jou eigen modem weer aansluiten en dat weer opnieuw activeren en dan heb je een nieuw IP-adres.
 
kobus1960
Dan krijg je gewoon je eigen IP. De buren moeten m thuis
weer activeren, de Ubee werkt daar niet meer. Krijgen ook
weer hun eigen IP. IP hangt in principe vast aan huisadres.
 
Justin23
Als ik het modem van mijn schoonouders bij mij aansluit krijg ik een nieuw IP-adres en als ik het mijne dan weer aansluit krijg ik ook alweer een nieuw IP-adres. Het klopt wel dat mijn schoonouders het dan ook alweer opnieuw moeten activeren.
 
kobus1960
Dank voor de snelle test!! Zal Ziggo verbazen. Wink
 
Justin23
Ik wissel op die manier maandelijks van IP-adres.
 
Black Tiger
Heb dat hier ook al gehad. Mijn Cisco even afgekoppeld gehad om de Ubee te proberen. Moest dat ding wel aanmelden, werkte op zich allemaal prima, alleen een ander ip adres dan.
Toen de Cisco er weer tussen ging kreeg ik ook weer een ander ip dan ik van tevoren had.

Aan huisadres kun je met een dhcp server niet koppelen volgens mij. Dus ik vermoed dat het onthouden wordt a.d.h.v. het macadres van de aangemelde modem. Gaat die wisselen, krijg je een ander ip adres.
Althans zo denk ik er theoretisch over, of dat klopt durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Bij ADSL wordt een ip wel eens gekoppeld aan de outlet van de apparatuur in de centrale waar je op hangt. En dan maakt het dus niet meer uit wat je er thuis tussen hangt.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Hier de EVM gewisseld met een EVW, idd ander IP adres.
EVM weer terug. Oude IP adres ook weer terug. Beiden na
wissel aan moeten melden. Ook de EVM weer. Zit dus niet
aan huisadres vast, zoals ik eerder beweerde. Blush
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee Modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie