obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
wifispots
darkvision
Ik heb een nieuwe netwerkverbinding gemaakt op mijn laptop ten behoeve van wifispots. Bij het inloggen (automatisch) moet ik toch opnieuw mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Als ik dat doe krijg ik onderstaande tekst te zien. Ik weet niet wat het betekent en ik kan dus niet inloggen en verbinding maken. Kan iemand helpen?

Windows beveiligingsmelding.
De verbindingspoging kon niet worden voltooid.
De referenties die van de server zijn ontvangen kunnen niet worden gevalideerd. Het is raadzaam de verbinding te beeindigen. Als u toch besluit verbinding te maken loopt u risico dat u verbinding maakt met een rogue server.
Details:
Radius-server: ziggo.nl
Basis-CA: AddTrust External CA Root
De server ziggo.nl heeft een geldig certificaat verstrekt dat is uitgegeven door AddTrust External CA Root, maar AddTrust External CA Root is niet geconfigureerd als een geldig vertrouwensanker voor dit profiel. Bovendien is de ziggo.nl niet geconfigureerd als een geldige NPS-server waarmee verbinding kan worden gemaakt voor dit profiel.
 
briolet

Quote

darkvision schreef:...De referenties die van de server zijn ontvangen kunnen niet worden gevalideerd.....Als u toch besluit verbinding te maken loopt u risico dat u verbinding maakt met een rogue server.

Maar jij kunt toch waarschijnlijk wel via andere methoden verifiëren of de hotspot een echte WifoSpot is? En zo ja, dan geef je aan dat het certificaat wel vertrouwd kan worden en ben je in toekomst safe.

Ziggo raad window gebruikers aan de certificaat controle uit te schakelen. Geen idee waarom, maar dan kun je echt een keer met een "rogue server" verbinden. Alhoewel het risico bij ziggo klein is omdat men alleen een wachtwoord kan achterhalen met lage waarde. Bij een bedrijfsnetwerk geeft dat wachtwoord doorgaans ook toegang tot de servers en is het gebruik van certificaten bij het inloggen belangrijker.
 
darkvision
Even vanaf het begin, Ziggo biedt de mogelijkheid om een bestand te downloaden van haar website waarmee je automatisch je internetverbinding kunt laten regelen. Alleen als je Norton internet security op je systeem hebt draaien wordt dit gezien als onveilige software en direct verwijderd. Je bent dus wel gedwongen om handmatig een verbinding in te stellen voor wifispots. Daar is overigens niets mis mee want zo moeilijk is dat nou ook weer niet. Dat Ziggo Windows gebruikers aanraad om de certificaat controle uit te schakelen is mij onbekend. Dat staat niet op de website en ook in een telefonisch contact met de helpdesk van Ziggo wordt daar niet over gesproken. Daarbij kan de helpdesk ook niets voor me doen omdat ze geen idee hebben wat het probleem nu eigenlijk is. Ze schakelen dan een derdelijns hulp in die je gaat terugbellen om te kijken voor een oplossing. Daar wacht ik nu drie dagen op. Ik ben van mening dat Ziggo met haar hotspots gewoon zorg moet dragen dat haar klanten zonder wijzigingen aan te brengen in hun beveiligingssysteem of Windows systeem gebruik kunnen maken van wifispots. Op hun site hebben ze het over een goede en snelle verbinding, maak dat maar eens waar dan zonder al die problemen.
 
briolet

Quote

darkvision schreef: Dat Ziggo Windows gebruikers aanraad om de certificaat controle uit te schakelen is mij onbekend. .

Vreemd dat dat onbekend is. In alle 4 instelling voorbeelden voor Window gebruikers die Ziggo op hun website heeft staan, staat expliciet dat dat certificaat controle uitgeschakeld moet worden. (Ik heb het net nog gecheckt of ze de tekst aangepast hebben, maar het staat er nog steeds)

Bij de introductie van de WifiSpots is overal op het internet hierover de verbazing uitgesproken. Het heeft mij ook verbaast dat ze niet de beste beveiliging aanraden terwijl ze voor alle Apple producten wel aangeven om de certificaten te gebruiken. En als zelfs de helpdesk niet van op de hoogte is van hun eigen handleidingen, dan zijn het wel zeer onbekwame mensen.
 
darkvision
Ik heb de PDF handleiding gebruikt voor Windows 7 zoals die gepubliceerd is op de website van Ziggo. Stap voor stap de instellingen gedaan. Dus toen ik geconfronteerd werd met wat ik eerder schreef heb ik de helpdesk gebeld en op hun verzoek de internetverbinding verwijderd uit mijn netwerkverbindingen. Vervolgens met degene aan de telefoon stap voor stap opnieuw de instellingen gedaan. Toen ging het nog niet en de helpdesk haakte af omdat ze het ook niet meer wisten. Ik heb toen met een kennis samen gekeken of ik toch ergens een fout gemaakt had maar dat bleek niet het geval. Inderdaad staat in de handleiding "verwijder boven in het scherm het vinkje voor servercertificaat valideren". Ook dat heb ik dus gedaan.
 
briolet
Ikzelf heb nog geen WifiSpots, maar heb op mijn thuisnetwerk waarschijnlijk hetzelfde wifi-enterprise protocol wat Ziggo gebruikt. Met mijn Apple en Android producten heb ik geen problemen, maar met mijn windows partitie op mijn MacBook kreeg ik de enterprise-instellingen op mijn thuisnetwerk ook niet voor elkaar. Ik liep ook tegen het certificaat aan. Na een uur knoeien heb ik de handleiding van de Ziggo-WifiSpots voor windows 7, stap voor stap, op mijn thuisnetwerk doorgevoerd. Ik had dat alles zelf al geprobeerd, dacht ik, maar toch werkte het wel na die procedure.

Het is blijkbaar toch een methode die algemeen moet werken voor bedrijfsnetwerken en ik ben benieuwd hoe het straks bij mij gaat als de WifiSpots vanaf 5 augustus in mijn buurt verschijnen.
Dat certificaat gebeuren is op Windows blijkbaar lasttig en ik ben te veel windows-leek om het zelf met certificaat op te lossen. Op mijn mac producten kan ik niets instellen en is er alleen een auto mode, die gelukkig goed werkt en de hoogst mogelijke beveiliging kiest. Wink
 
darkvision
Volgens mij wordt het enterprice protocol alleen gebruikt in combinatie met wifispots, de andere draadloze netwerken hebben andere benamingen. Ik heb inmiddels vier keer de netwerkverbinding eruit gegooid en vier maal opnieuw ingevoerd volgens het PDF van Ziggo. Het baat me niets en rest niets anders als af te wachten wanneer ze me gaan terugbellen zoals afgesproken.
 
darkvision
Nou, net contact gehad met de derdelijns helpdesk van Ziggo, en na een lang gesprek kunnen ook die niets voor me betekenen. Ik kreeg het advies om het programmatje van Ziggo te downloaden om het in plaats van handmatig automatisch te laten doen. Dat gaat helaas niet bij mensen waar Norton op hun laptop draait, die beschouwt het programma als onveilig en gooit het eruit. En als je een nieuwe map aanmaakt en deze in de uitsluitingen van Norton plaatst schiet je daar ook niets mee op want Norton bewaakt ook de internettoegangen en grijpt bij de installatie alsnog in En ik ga Norton niet uitzetten voor Ziggo wifispots. Het enigste wat nog een mogelijkheid zou zijn is de dure hulp van het 0900 nummer van Ziggo te bellen.
 
briolet

Quote

darkvision schreef:..Ik kreeg het advies om het programmatje van Ziggo te downloaden om het in plaats van handmatig automatisch te laten doen. Dat gaat helaas niet bij mensen waar Norton op hun laptop draait, die beschouwt het programma als onveilig en gooit het eruit.


Als dat programmaatje de instellingen voor je moet doen, zal het de certificaat instellingen moeten aanpassen. Logisch dat een anti-virus programma er op aanslaat. Maar volgens mij ook logisch dat je dat dan toch moet toestaan. Zo niet dan kies je er zelf voor om het niet werkend te krijgen.
 
darkvision
Ik heb gekozen om het handmatig te doen, juist vanwege Norton die het weigert. Zelfs samen met een helpdesk medewerker van Ziggo stap voor stap zodat zeker is dat ik geen fout maak in het instellen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifispots', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kan wifispots al ruim twee weken niet activeren. Klacht over Ziggo : 4 26-04-2016
Ziggo wijzigt beveiliging WifiSpots Ziggo nieuws : 2 25-04-2016
Ziggo wifispots op mijn Acer smartphone. Algemene computer en software vragen. : 2 09-01-2016
Delta en Ziggo koppelen WifiSpots Ziggo nieuws : 2 05-08-2015
Ziggo Wifispots- Bijna geen verbinding Klacht over Ziggo : 16 24-05-2015
Advertentie