obey-robots.txt
08 December 2016, 07:00
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Ubee EVW3210: geen lan verbinding meer (192.168.178.1)

gewi
Hallo,

SInds gisteren heb ik Internet Z1, met een Ubee EVW3210 wifi modem. Eerste installatie en activatie verliepen zonder problemen. Later op de dag kreeg de pc al een paar keer geen ip-adres van het modem. Maar omdat het na een reset van modem de hele avond probleemloos werkte dacht ik dat het probleem over was.

Vandaag is het, ondanks een aantal resets van het modem en van de pc niet gelukt om een verbinding te krijgen. Ook met het ip-adres 192.168.178.10 vast geconfigureerd krijg ik geen verbinding. Als gateway 192.168.178.1 ingesteld, netmask 255.255.255.0. De modem configuratie op 192.168.178.1 was niet bereikbaar.

De pc heeft twee netwerkaansluitingen. Beide geprobeerd, zelfde resultaat. De groene en gele led bij de netwerkaansluiting gaan aan, geel knipper twee keer, en ze gaan uit. Na ongeveer een seconde herhaalt dit ritueel zich. Ondertussen gaat op het modem het ledje van Lan1 in hetzelfde tempo aan en uit.

Vanaf mijn mobiele telefoon kan ik wel een wifi verbinding met het modem opzetten.

Ik heb nu weer even het ADSL modem van mijn vorige aanbieder aangesloten (die doet gelukkig nog). Binnen twee seconden na het omprikken had mijn pc, zonder reboot, verbinding.

Waarom krijgt mijn pc geen internet verbinding met het modem?
Wat betekent het aan- en uitschakelen van de Lan led?

Modem: EVW3210
PC: Asus M32N moederbord, Linux Mint 15 64-bit

George
 
Zippo
gewi schreef:

Ook met het ip-adres 192.168.178.10 vast geconfigureerd krijg ik geen verbinding. Als gateway 192.168.178.1 ingesteld, netmask 255.255.255.0. De modem configuratie op 192.168.178.1 was niet bereikbaar.
Het beste kun je de netwerksettings van je laptop of pc op DHCP zetten. De Ubee bedeelt je dan automatisch een ip adres toe.


De pc heeft twee netwerkaansluitingen. Beide geprobeerd, zelfde resultaat. De groene en gele led bij de netwerkaansluiting gaan aan, geel knipper twee keer, en ze gaan uit. Na ongeveer een seconde herhaalt dit ritueel zich. Ondertussen gaat op het modem het ledje van Lan1 in hetzelfde tempo aan en uit.
Modem en PC proberen met elkaar te communiceren



Probeer het volgende eens. Stel je pc in op automatisch een ip adres verkrijgen (DHCP)
Zet modem uit en zet je pc uit.
Zet je modem aan en wacht totdat deze is opgestart en zet dan je pc aan.

Zit er nog een eigen router tussen?
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
gewi
De pc staat weer op DHCP.

PC uit, modem uit, modem aan, PC aan: verbinding.

Omdat mijn PC niet 24/7 aan staat volgende test:
PC uit, PC aan: geen verbinding.

Eerste test herhaald:
PC uit, modem uit, modem aan, PC aan: geen verbinding.

Modem uit, modem aan: geen verbinding.

PC uit, PC aan: geen verbinding.

Kabel omgezet naar ADSL modem: verbinding, maar dus niet via Ziggo...

Er zit overigens geen router tussen het Ziggo modem en de PC.
 
Zippo
Hmm. Werk je bedraad of draadloos?
Probeer de volgende zaken eens.
Gebruik je op je pc een software firewall? Zet deze uit. (in het modem zit nog een hardware firewall)
Check adapter instellingen of die op "automatisch onderhandelen" van de netwerksnelheid staat. E.v. zetten op 1GB Full Duplex.
Check ook of je adapter in de slaapstand mag gaan, dit niet toestaan.
Zet de firewall in de Ubee op low.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
gewi
Werk je bedraad of draadloos?

PC bedraad, smartphone draadloos. Draadloos werkt, bedraad niet.

Gebruik je op je pc een software firewall?

Nee.

Check adapter instellingen of die op "automatisch onderhandelen" van de netwerksnelheid staat. E.v. zetten op 1GB Full Duplex.

Resultaat van ethtool:
Download broncode  Code
Settings for eth0:
   Supported ports: [ MII ]
   Supported link modes:   10baseT/Half 10baseT/Full
                           100baseT/Half 100baseT/Full
                           1000baseT/Full
   Supported pause frame use: No
   Supports auto-negotiation: Yes
   Advertised link modes:  10baseT/Half 10baseT/Full
                           100baseT/Half 100baseT/Full
                           1000baseT/Full
   Advertised pause frame use: No
   Advertised auto-negotiation: Yes
   Speed: 100Mb/s
   Duplex: Full
   Port: MII
   PHYAD: 1
   Transceiver: external
   Auto-negotiation: on
Cannot get wake-on-lan settings: Operation not permitted
   Link detected: yes



Check ook of je adapter in de slaapstand mag gaan, dit niet toestaan.

Geen idee hoe ik dat kan zien of controleren. Het gaat om een desktop PC die nooit in slaapstand gaat.

Zet de firewall in de Ubee op low.

Voor zover ik gisteren gezien heb staat die op low.

Edit: Ik heb net de PC aangesloten op het modem via de bijgeleverde UTP-kabel. Die is gelukkig lang genoeg om van de meterkast beneden naar de zolder te gaan. Ik heb nu een 1000Mb/s verbinding, zonder reboot van modem of PC. Ik ben bang dat het probleem in de bekabeling in huis zit. Dat wordt nieuwe kabels trekken, want een struikeldraad over de trap is niet zo'n goed idee...
Gewijzigd door gewi op 03-08-2013 17:59
 
kobus1960
En bedankt voor de feedback!!
 
Zippo
Wellicht hoef je geen nieuwe kabels te trekken als je er een nieuwe connector op zet. Kun je gelijk even checken of je een "straight" of een "cross" cable nodig hebt.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
gewi
Op een stuk kabel wat in de meterkast uit de PVC buis steekt staat (voor zover ik de tekst kan zien, zit een beetje richting muur) iets over 100 Mbit. Maar zelfs op die snelheid krijg ik geen verbinding.
Er zitten trouwens geen connectors op, zoals op een patchkabel. Er lopen twee kabels van een wandcontactdoos in de meterkast naar een wandcontactdoos op zolder.

Met een kabeltester en twee patchkabels de verbinding getest (na eerst de patchkabels apart te hebben getest).

Kabel 1: no connection.
Kabel 2: connected.

Toch krijg ik via beide kabels een 100 Mbps verbinding met het ADSL modem.
Met geen van beide kabels krijg ik verbinding met het Ziggo modem, niet op 1000 Mbps, niet op 100 Mbps.
Met een rechtstreekse patchkabel tussen PC en Ziggo modem krijg ik een 1000 Mbps verbinding.

Kort samengevat:
Download broncode  Code
Kabel   Tester         ADSL modem    Ziggo modem
----------------------------------------------------
1       no connection  100 Mbps      geen verbinding
2       connected      100 Mbps      geen verbinding
patch   connected      niet getest   1000 Mbps



Ik ben het spoor hier een beetje bijster.
 
mesa57
Je kunt checken of het een 100Mb cat-5 kabel is door het aantal draadjes in de connector te tellen. Als dat er 4 zijn haal je nooit 1000 Mb en is het een cat-5 kabel.
Een gigabit poort communiceert over 8 draadjes. Ik kan het niet proberen, want ik heb geen cat-5 kabel, maar het zou zomaar kunnen zijn dat de gigabit poort 4 draadjes onvoldoende vindt en daarom niet werkt.
 
gewi
Alle 8 aders zijn aangesloten. Ik heb de test (met de kabeltester) nog een keer uitgevoerd.
Beide kabels geven nu "connected", en alle 8 ledjes op de tester gaan aan als teken dat de ader verbonden is.
Dit resultaat stemt in ieder geval meer overeen met het verschijnsel dat het ADSL modem via beide kabels met 100 Mbps te benaderen is.

Blijft de vraag waarom het Ubee modem niet eens een 100 Mbps verbinding op kan zetten.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW3210: geen lan verbinding meer (192.168.178.1)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen internet wel wifi Klacht over Ziggo 2 06-11-2016 17:14
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 5 22-10-2016 22:23
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo 15 07-10-2016 01:55
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo 8 01-10-2016 10:06
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen 2 25-09-2016 23:13
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo04:18:29
| Black Tiger05:45:05
| fblemans07:34:00
| Puma08:06:01
| Matty08:12:52
| Zippo10:19:01
| Bitfreak11:20:10
| emiliovisser11:36:53
| buijs11:42:09
| Justin2313:06:50
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan