obey-robots.txt
02 December 2016, 19:00
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Laptop kan geen draadloze verbinding maken met Ubee EVW321B

Lukasz
De monteur is zojuist bij me langs geweest om het alles-in-1 pakket van Ziggo aan te sluiten. De digitale televisie werkt perfect en met mijn smartphones kan ik ook gewoon draadloos verbinding krijgen met het modem (Ubee EVW321B ), maar zodra ik draadloos verbinding probeer te maken met mijn laptop (Toshiba Satellite L650) lukt dat niet. De monteur kwam er zelf niet uit en zei dat het aan mijn laptop of aan een oude VPN verbinding met de Erasmus Universiteit moet liggen, ik betwijfel dat. Met een UTP-kabel werkt de verbinding wel gewoon.

Ik zag dat er in een ander topic (http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3941) een soortgelijk probleem is opgelost. Daarbij is één van de leden persoonlijk bij degene met het probleem langs geweest. Ik woon helaas niet in Den Haag en er stond verder geen uitleg bij hoe het precies is gefixed, dus ik hoop dat iemand anders mij met dit probleem kan helpen.

Alvast bedankt.

Lowiekse
Staat de verbinding op DHCP?

Is er nog een oude verbinding die als voorkeursnetwerk staat ingesteld?

Gooi eventueel alle niet noodzakelijke draadloze verbinding weg bij "Draadloze netwerken beheren".

Lukasz
Ik heb inmiddels alle oude draadloze netwerken verwijderd en via de configuratie van mijn modem DHCP uitgeschakeld. Het probleem is helaas nog steeds niet verholpen...

Moet ik DHCP uitgeschakeld laten of kan ik dat het beste weer inschakelen nu dit niet het probleem blijkt te zijn?

Lowiekse
Lukasz schreef:

Ik heb inmiddels alle oude draadloze netwerken verwijderd en via de configuratie van mijn modem DHCP uitgeschakeld. Het probleem is helaas nog steeds niet verholpen...

Moet ik DHCP uitgeschakeld laten of kan ik dat het beste weer inschakelen nu dit niet het probleem blijkt te zijn?

DHCP moet juist ingeschakeld zijn zolang je niet met vaste IP adressen wil werken.

Zie je de draadloze ziggo modem wel bij netwerken staan?
Gewijzigd door Lowiekse op 05-08-2013 15:29

Lukasz
Ah, oké. Het staat weer ingeschakeld, maar heeft het probleem dus nog niet verholpen.

Lowiekse
Lukasz schreef:

Ah, oké. Het staat weer ingeschakeld, maar heeft het probleem dus nog niet verholpen.

Zie mijn vervolgvraag.

Lukasz
Oh sorry. Ja hij staat erbij, Als ik mijn wachtwoord intyp probeert hij wel verbinding te maken, maar krijg ik uiteindelijk de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met Ziggo E****". Als ik op problemen oplossen druk probeert hij het op te lossen door de draadloze netwerkadapter opnieuw in te stellen, maar dat helpt dus niet.

Lowiekse
Lukasz schreef:

Oh sorry. Ja hij staat erbij, Als ik mijn wachtwoord intyp probeert hij wel verbinding te maken, maar krijg ik uiteindelijk de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met Ziggo E****". Als ik op problemen oplossen druk probeert hij het op te lossen door de draadloze netwerkadapter opnieuw in te stellen, maar dat helpt dus niet.

Welke beveiligingstype kies je?

WPA(TKIP), WPA2(AES)?

Lowiekse voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Lukasz
Ik krijg die keuze niet als ik het wachtwoord intoets. Ik krijg dan het onderstaande invulveld. De foutmelding heb ik voor de zekerheid bijgevoegd.

Lukasz voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Lowiekse
Lukasz schreef:

Ik krijg die keuze niet als ik het wachtwoord intoets. Ik krijg dan het onderstaande invulveld. De foutmelding heb ik voor de zekerheid bijgevoegd.

Klik eens rechts op de naam van je verbinding. Via de volgende stappen "Netwerkcentrum -> Draadloze netwerken beheren", Eigenschappen van draadloos netwerk Ziggo**** tabblad "Beveiliging".

Controleer ook in het modem op wat voor een beveiliging deze staat. Standaard staat deze op WPA2.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Laptop kan geen draadloze verbinding maken met Ubee EVW321B', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen internet wel wifi Klacht over Ziggo 2 06-11-2016 17:14
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 5 22-10-2016 22:23
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo 15 07-10-2016 01:55
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo 8 01-10-2016 10:06
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen 2 25-09-2016 23:13
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zippo01:20:41
| Desmark02:18:16
| MisterSenseo03:35:11
| bertusdh04:33:17
| Black Tiger07:04:45
| Gilex08:34:24
| jlebbink10:33:53
| frankgr17:44:02
| Bitfreak20:54:21
| Hefaistos21:23:46
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan