obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid
JohnBu
Ja is allemaal Gigabit incl Cat 6 kabels. Ik zit inmiddels al op 150 met Usenet. Dat is voor mij voldoende.
Die test sites geven elke 5 minuten weer anders aan.
 
briolet

Quote

JohnBu schreef:

Sitecom bestaat al erg lang. Ik gebruik het eigenlijk al jaren. Nooit klachten over gehad.

Dat een merk al jaren bestaat zegt niets. Er worden regelmatig topmerken opgekocht door dubieuze firmas. Met als enig doel geld te verdienen aan zo'n goede naam door een veel goedkopere kwaliteit te leveren dan voorheen. Dan help het om te weten wie er achter zo'n firma zit en of het nog steeds de oude eigenaren zijn.

Als ze echter niets over zichzelf schrijven is dat altijd verdacht. Het is net als met aandelen: "Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst."

Quote

Heeft de router Gigabit WAN en LAN?

Moet wel, anders haalde hij ook geen 110 Mbps. Wink

Quote

dan moet ik de WAN kabel eruit trekken dan weer verbinden en herhalen tot ik krijg groen WAN lampje.

Dat zou nooit mogen gebeuren. Dat klinkt toch naar een los draadje in een van de stekkers.
 
JohnBu
Dat is wel erg paranoia. Ieder z’n meug zullen we maar zeggen.
Ziggo is waarschijnlijk ook geïnfecteerd met aliëns uit de jaren 60?

Ik geloof niet dat Sitecom iets te verbergen heeft LOL

Maar terug on topic. Op dit moment wordt er blijkbaar druk gewerkt, want de lijn blijft herstart worden
 
JohnBu
Nou probleem verholpen.
De firewall van de Sitecom router hield de snelheid laag.
Uit gezet en voila.

2910044074

Nu maar eens op zoek hoe de firewall aan te houden en de snelheid hoog.

Maar misschien nuttige info voor iemand.
 
mesa57
Firewall in je sitecom is alleen maar extra bovenop de windows firewall.
 
almodovaris

Quote

Quote

dan moet ik de WAN kabel eruit trekken dan weer verbinden en herhalen tot ik krijg groen WAN lampje.

Dat zou nooit mogen gebeuren. Dat klinkt toch naar een los draadje in een van de stekkers.

Nou, ik denk het ligt aan de modem (een probleem met Autonegotiation). Het doet het standaard na reboot van de router, dan is het lampje blauw. Dus geen draad loos, gewoon eigenzinnig. Ik had ook geprobeerd met een andere kabel, het is geen verschil.
 
kobus1960
Ik heb dit getest met m'n TP-link router en een laptop
rechtstreeks op de EVW, beiden Gb apparaten. Wat
schertst mijn verbazing? Laptop altijd groen, dus Gb.
TP-link volstrekt willekeurig. Geen pijl op te trekken.
Wisselend groen/blauw, zapt ook gewoon tussendoor.
Dat gaf een beroerd snelheidsbeeld. Ik bekijk het nu
even met alleen de EVW.
 
kobus1960
Ik ben net gebeld door Ziggo. dit is een onafhankelijk forum en
derhalve worden conclusies hier getrokken niet aangenomen door Ziggo.
Deskundigheid wordt in twijfel getrokken en er moet ten alle tijden een
monteur langskomen om onze conclusies te bevestigen alvorens er actie
genomen wordt. Het is maar dat u het weet hier. Cool
 
MisterSenseo
Goh ben ik ff blij dak er geen verstand van heb zeg !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Is bij mij ook snel dalende hoor. GrinGrin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie