obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Bijna alle poorten dicht in de UVW321B
pa4jj
Hallo
Weet iemand misschien hoe ik mijn poorten open krijg in de Ubee EVW321b.

Ik heb poort 7300 nodig om van buiten naar een bepaalde pc in mijn netwerk een telnet verbinding te maken.
Het IP adres is 192.168.178.15
Ik heb het forwarden als volgt ingesteld:
Local IP: 192,168.178.15
Local start port: 7300
Local end port 7300
External IP 0.0.0.0
External Start port 23

Maar het werkt dus niet. Andersom ook niet (local en externe poort verwisseld)
Bovendien als ik een portscan uitvoer zijn alle poorten closed of filtered.
Dat laatste houdt in dat er een firewall is die de boel tegenhoudt maar ik heb de firewall dus uitgezet.

Reeds contact gehad met het dure 0900 nummer maar die weten het ook niet.Helpless
Help...........Shock
 
Black Tiger

Quote

External Start port 23

En waarom zou je die gebruiken?
Poort 23 is een telnet poort en in de meeste firewalls staat telnet dicht. Dus heel misschien gaat het lukken als je alle beveiliging en firewalls op het modem open zet.

Waarom gebruik je niet gewoon ook poort 7300 als external start port?
Greetings, Black Tiger
 
pa4jj

Quote

Black Tiger schreef:

Quote

External Start port 23

En waarom zou je die gebruiken?

Omdat ik een programma draai dat via telnet benaderbaar moet zijn op poort 7300.

Poort 23 is een telnet poort en in de meeste firewalls staat telnet dicht. Dus heel misschien gaat het lukken als je alle beveiliging en firewalls op het modem open zet.

En ik heb de firewall op het modem al uitgezet, een portscan uitgevoerd maar dan nog zijn alle poorten dicht.

Waarom gebruik je niet gewoon ook poort 7300 als external start port?


Dat werkt ook niet.Heb dacht ik alle combinaties erin gezet.
 
briolet
Kun je wel van binnen je eigen netwerk een telnet sessie starten naar 192.168.178.15. m.a.w. staat de firewall in dat apparaat niet gewoon dicht?

De Ubee instellingen zien er nml goed uit. Hoewel ik ook intern als extern 23 zou gebruiken. Of probeer je een firewall bij de bron te omzeilen. (Bij veel bedruifsnetwerken staat 23 wel dicht)
 
pa4jj

Quote

pa4jj schreef:

Quote

briolet schreef:

Kun je wel van binnen je eigen netwerk een telnet sessie starten naar 192.168.178.15. m.a.w. staat de firewall in dat apparaat niet gewoon dicht?

Niet met telnet, wel met SSH
Het is een Raspberry Pi (OS Linux Raspberry Wheezy)


De Ubee instellingen zien er nml goed uit. Hoewel ik ook intern als extern 23 zou gebruiken. Of probeer je een firewall bij de bron te omzeilen. (Bij veel bedruifsnetwerken staat 23 wel dicht)
 
briolet

Quote

Niet met telnet, wel met SSH

Maar SSH gebruikt poort 22 en is beter beveiligd dan telnet. Dus van buiten je netwerk zou ik zeker SSH dat gebruiken en geen telnet.
 
pa4jj

Quote

briolet schreef:

Quote

Niet met telnet, wel met SSH

Maar SSH gebruikt poort 22 en is beter beveiligd dan telnet. Dus van buiten je netwerk zou ik zeker SSH dat gebruiken en geen telnet.


Ja dat is allemaal wel bekend maar het programma vereist nu eenmaal telnet toegang. En inmiddels heb ik locaal ook toegang via telnet. Er moest nog een en ander op de raspberry pi worden gezet. Maar van buiten het netwerk lukt het nog steeds niet.
 
Black Tiger
@pa4jj, probeer even iets beter met de quote tekens om te gaan.
Als je iets wilt quoten begin je met [ quote] (zonder spatie na het eerste haakje) en om je eigen tekst er onder te plaatsen eindig je met [/quote] om de quote te beƫindigen, dan ziet het er wat overzichtelijker uit.

Om telnet te gebruiken hoef je geen poort 23 te gebruiken, je kunt namelijk achter het telnet commando ook een ander poortnummer geven bijv.
telnet 7300
dan gaat telnet automatisch een verbinding proberen te maken met poort 7300.
Doch dat is slechts ter informatie want het lijkt verder wel goed te staan.

Het enige wat ik me dus kan bedenken is misschien dat een firewall op de pc waar de applicatie op draait nog iets blokkeert.
Of dat hotspots weer roet in het eten gooit v.w.b. de forwarding.
Greetings, Black Tiger
 
pa4jj
Is me allemaal bekend van die poort 7300.
Maar als ik een portscan doe via een externe internetsite naar mijn hoofd IP adres dan zijn alle poorten geblokkerd (m.u.v. 80 en 1566 en misschien nog wel een paar maar die ben ik nog niet tegengekomen.)
Ik denk inderdaad dat het met de WIFI spots heeft te maken maar die uitschakelen helpt ook niet.
En volgens mij draait er op de PC geen firewall (is Linux) maar dat heb ik nog niet uitgezocht want ik ben nieuw in Linux. Maar zal er even op googelen.
 
Black Tiger
Ah linux. Probeer het volgende eens dan als root user in terminal.

iptables -L

Dan krijg je een overzicht, kun je evt. hier een screenshot van plaatsen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bijna alle poorten dicht in de UVW321B', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
Ziggo Go app uitgebreid met bijna 50 extra zenders en meer Chromecast / Airplay functionaliteit Ziggo nieuws : 1 26-06-2017
Al bijna 24 uur geen Internet/TV/Telefoon Storing : 7 09-06-2017
Klacht ziggo - Alle tv kanalen doen het niet Klacht over Ziggo : 8 15-12-2016
Replay TV nu voor alle Ziggo klanten op Horizon Go Ziggo nieuws : 6 03-04-2016
Advertentie