obey-robots.txt
03 December 2016, 14:39
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken

Probleem met VPN verbinding werk

dennisvandenberg
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. De situatie is de volgende:

Voor mijn werk moet ik een VPN verbinding opzetten. Dit is een doodgewone VPN via Windows netwerk in te stellen (nieuwe netwerk verbinding - VPN - username/password klaar).

Ik krijg dit niet werkend op mijn thuis-netwerk. Elke keer melding: VPN-verbindingsfout 800: Kan geen verbinding maken. Ik heb hierover al gesproken met Ziggo helpdesk en de helpdesk+. Eindresultaat was dat ik een nieuwe (Cisco) modem opgestuurd heb gekregen omdat ook de specialist bij Ziggo sterk het vermoeden had dat er meer aan de hand was dan een verkeerde instelling in de modem of mijn router.

Ik heb al van alles geprobeerd met port forwarding, firewalls uit, computer binnen DMZ plaatsen, rechstreeks op de Cisco modem etc etc.

Het vreemde is het volgende:
- De verbinding werkt prima als ik op een willekeurig bedrijfsnetwerk zit. Zelfde laptop, zelfde linkje (VPN).
- De verbinding werkt prima als ik bij mijn vader inlog in Schagen, ook Ziggo. Zelfde Cisco modem, ook een router erachter. Geen bijzonder instellingen. Werkt gewoon.
- De verbinding werkt niet bij mijn overbuurman in Obdam, zelfde straat, ook Ziggo.

Kan het zijn dat er iets mis is in de wijkkast? Ik zou op dit moment werkelijk niet weten wat ik nog meer zou kunnen doen om dit zelf op te lossen en vindt het ook zo vreemd dat ik in Schagen zo inlog op de VPN maar bij mijn buurman exact hetzelfde issue heb.

Graag jullie suggesties/hulp!
 
CorVus
ben lui vandaag dus even wat kopieer en plak werk:

One of the most common errors encountered when working with a VPN is error 800 - "Unable to establish the VPN connection." Unfortunately this error code doesn't tell you anything of why the connection is actually failing. If you encounter it, check the following:
Are you using the correct VPN server name? The server administrator provides this name.
Is the Internet / network connection to the server functioning properly? You should ping the server is not sure.
Is your network firewall blocking VPN connections? Port 1723 must be opened and Protocol 47 must be enabled in the firewall configuration settings
Does the server have too many clients already connected (VPN server connection limit exceeded)? The server administrator can check this, but it is not a common problem.

en dan nog deze voor PPTP:

http://help.unote...onnection-

volgens mij moet je dan al een heel eind komen Wink

Edit: oh en het kan sowieso geen wijkkast probleem zij enige optie zou zijn CMTS, maar dat is zeer onwaarschijnlijk.
 
dennisvandenberg
Dank voor je suggesties.
- Server name is correct. -- Zelfde linkje naar VPN op mijn laptop werkt wel op mijn werk netwerk en bij een andere Ziggo klant (in Schagen)
- Internet connection to the server -- Pingen werkt niet. Maar zie punt 1. Connectie op andere netwerken is geen issue.
- Firewall zou kunnen. Al heb ik als test wel rechtstreeks op de Ziggo modem gezeten met de laptop en daar PPTP Passhrough en IPSEC passthrough aangezet (stond standaard aan). Idem op mijn eigen router maar zoals gezegd dit werkte ook rechtstreek op de wifi modem al niet.
- Too many clients. Lijkt mij sterk. Vooral omdat de connectie op allerlei andere netwerken: werk en ander Ziggo netwerk wel werkt.

De link ga ik straks thuis doorlezen.

Ik heb vandaag ook met Ziggo klantenservice gesproken. Deze zijn er nu ook druk mee en ik heb straks wat huiswerk Overigens heeft ook Service+ er al uitgebreid naar gekeken en de meest voorkomende 'foutjes' die mensen kunnen maken nagelopen.

Ik houd jullie op de hoogte. Ik kan me niet voorstellen dat de fout aan mijn kant zit maar zal het eerlijk melden als het wel zo is op dit forum Wink
 
mesa57
Binnen je thuisnetwerk spelen firewalls, portforwardind e.d. totaal geen rol.
Wel dat :
- Je externe IP niet gebruikt kan worden (geen NAT loopback)
- Als je test via Ziggo hotspots VPN niet mogelijk is.
 
dennisvandenberg
Inmiddels ligt het issue bij het NOC. We hebben nog verder getest en zagen dat een tracert naar de VPN server bijna direct eruit klapt. 192.168.1.1 daarna 10.136.236.1 en daarna niets meer. Het IP adres wordt wel correct gevonden via DNS.

De specialist van Service+ kon de server wel zien en ook een succesvolle tracert doen.

En nogmaals in Schagen bij Ziggo werkte het wel. In de straat bij een buurman werkt het ook niet.

Zwaar balen dit. Ik hoop dat ze er bij het NOC iets mee kunnen.
 
mesa57
Je zou kunnen proberen je modem in bridge mode te laten zetten. Je krijgt dan een ander IP adres (vanwege de andere mac van je router) en hij volgt dan een misschien andere route (ik begrijp dat je dat snel kunt checken met tracert).
 
Zippo
Zet de hardware firewall van de Cisco EPC3928 een uit.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
dennisvandenberg
Had ik nog even moeten melden: de Cisco router is door de helpdesk teruggezet naar alleen de modem functie. Alle router functionaliteit staat uit. Volgens mij is er dan ook geen sprake meer van een hardware firewall. En dit is dus nog een stapje verder dan de Bridge mode.
 
mesa57
"Alleen modem" mode en "Bridge" mode is hetzelfde. Dat heeft dus niet geholpen, jammer.
 
sebastiaan87
Is het ondertussen al opgelost? Ik heb ook problemen met de VPN over een Ziggo verbinding.
De VPN server draait op mijn Qnap, en vroeger maakte ik via mijn android toestel verbinding, en dan zat ik gewoon in mijn huis netwerk.
Dit krijg ik niet meer werkend.
Inloggen gaat prima, meestal heb ik de eerste 5 seconden data overdracht maar daarna niet meer. De verbinding blijft wel intact maar pagina's worden niet geladen en kan niet bij netwerklocaties komen.

Soms werkt het iets langer, als ik dan naar www.mijnip.nl ga, dan krijg ik ook netjes het ip adres van mijn Ziggo aansluiting te zien, maar daarna niets meer.
Heb het via verschillende telefoons en computers geprobeerd, via wifi en 3G maar elke keer hetzelfde resultaat.
Heb nu een VPN server op mijn pc geinstalleerd, en wederom hetzelfde probleem.
Wat kan het zijn?
Poort 1723 en 500 staan open in de Ubee modem/router.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met VPN verbinding werk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Chromecast audio probleem WiFi, draadloos netwerk 1 13-10-2016 10:15
wegvallende verbinding Storing 6 06-05-2016 09:25
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing 5 07-03-2016 08:11
Verbinding valt steeds weg Storing 4 28-12-2015 15:34
Test met DS-Lite verbinding Algemeen 2 21-12-2015 21:35
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo00:39:08
| buijs01:08:15
| Black Tiger01:28:56
| Desmark03:02:47
| Gilex03:18:28
| kezeltje04:21:32
| Zippo04:30:13
| Bitfreak05:09:44
| Puma05:40:52
| Justin2305:46:35
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan