obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
probleem met Ubee EVW321B
sandeman
Recent is door een Ziggomonteur onze oude router (EVW3200) vervangen door een EVW321B, omdat het Wifisignaal het niet meer deed. Da's mooi zou je zeggen, niets is helaas minder waar. Vanaf dat moment allerlei problemen met online gamen met Xbox360 én streamen vanaf een Synology NAS.

Voor online gamen kun je of de UPnP-optie inschakelen óf poorten forwarden, beide opties die niet werken. Dat resulteert in een foutmelding dat de Xbox geeft dat NAT-settings Strict of moderate is. Probleem is dan dat er bijna geen mogelijkheid is om een online game te joinen.

Uiteraard heb ik van alles al geprobeerd, de UPnP-optie in en uitgeschakeld, porttriggering gebruikt en portforwarding uitgevoerd. Niets van dit alles helpt! Bij portforwarding is het zelfs zo dat wanneer de poorten geforward zijn en ik deze test (via bijvoorbeeld http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/) ik de melding krijg dat deze tóch dicht staan...

Het andere probleem, we streamen films etc vanaf een Synology NAS naar onze Samsung Smart TV. Vanaf omruiling van de router ook daar problemen, heel random stopt het streamen en meld de TV "Apparaat afgesloten", even Googlen leert ook hier dat NAT-settings de boosdoener zijn.

Ik kan je vertellen de lol van het gamen alsook het streamen van films word er niet beter op. Ik heb ook geen idee meer waar het op te lossen is, overstappen naar een andere ADSL-router is natuurlijk altijd een mogelijkheid maar als het even kan zou ik het graag zo oplossen. Jullie nog ideeën?
 
briolet

Quote

even Googlen leert ook hier dat NAT-settings de boosdoener zijn

Eigenlijk vreemd omdat NAT ervoor is om verkeer vanaf het internet richting het lokale netwerk te filteren/blokkeren. Jij werkt alleen intern als je 'streamt'.

Alles loopt nu wel via de switch in deze router. Je zou er een losse 5 of 8 poorts switch aan lan uitgang 1 kunnen hangen en daar al je interne apparatuur op aansluiten, zodat het interne verkeer helemaal niet meer via de router loopt. Misschien dat dat iets helpt.
 
sandeman
helaas heb ik dat al, helaas ook niet de oplossing....
 
Monteur_kees
Probeer het eens met het aanpassen van de ip reeks
Naar bijv:
192.168.1.xxx
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
sandeman

Quote

Monteur_kees schreef:

Probeer het eens met het aanpassen van de ip reeks
Naar bijv:
192.168.1.xxx


Router staat op dhcp, een aantal devices (gameconsoles en NAS) krijgen nav mac-adress een "fixed" IP, dat heeft helaas ook niet geholpen. Werkte in beide gevallen niet..
 
MisterSenseo
Ervaringen uit het verleden met zowel ADSL als kabel hebben bewezen dat een IP reeks van router 192.168.123.254 en een DHCP van 192.168.123.1-192.168.123.250 altijd werkt.
Werkt het niet zit het probleem ergens anders, namelijk in één van de clients.
Ik heb dit systeem ongeveer 10 jaar geleden bij toeval uitgevonden en het werkte en werkt nog steeds op alle verbindingen en routers die ik in mijn hele computerbestaan heb geïnstalleerd........Wink

Probeer het maar uit, het werkt.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
sandeman

Quote

MisterSenseo schreef:

Ervaringen uit het verleden met zowel ADSL als kabel hebben bewezen dat een IP reeks van router 192.168.123.254 en een DHCP van 192.168.123.1-192.168.123.250 altijd werkt.
Werkt het niet zit het probleem ergens anders, namelijk in één van de clients.
Ik heb dit systeem ongeveer 10 jaar geleden bij toeval uitgevonden en het werkte en werkt nog steeds op alle verbindingen en routers die ik in mijn hele computerbestaan heb geïnstalleerd........Wink

Probeer het maar uit, het werkt.

Succes,


Ik zeg niet dat het niet werkt, maar dan is het wel érg opvallend dat ná het wisselen naar een nieuw modem, diverse devices NAT-errors en portforwaring-issues hebben..
 
Dubbeltje
Ik weet dat de post al wat ouder is maar kan niet zien of het probleem al opgelost is. Staat jouw firewall op de Ubee toevallig op Medium settings?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem met Ubee EVW321B', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Chromecast audio probleem WiFi, draadloos netwerk : 1 13-10-2016
Advertentie