obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
zeer slechte wifi ontvangst ubee modem
dikkedikkie
Hallo,

ik ben van KPN naar ZIggo overgestapt.
Bij Kpn had ik een experia v8 welke 1 meter vanaf mijn pc stond. DIt werkte altijd perfect en viel nooit weg.
Nu heb ik van Ziggo een Ubee modem gehad welke op een zelfde afstand staat.
De wifi is rampzalig slecht en valt continu weg.
Ik heb met InSSider gekeken of ik op een goed kanaal zat en dat zit ik (nummer 6). Toch heb ik er meerdere getest, helaas zonder resultaat.
Ik heb op 40 en 20 Mhz getest en ook heb ik de beveiliging aangepast.
Of ik nou de B / G of N functie of de combinatie gebruik, niets helpt.
Het probleem doet zich overigens voor met zowel 2.4 en 5 g.
Wisselen tussen a en n functie op 5 g heeft ook geen effect.

Uiteindelijk heb ik het modem maar een reset gegeven. Misschien had hij gewoon een schopje nodig. Helaas weer zonder resultaat.

De wifi stick die achter in mijn STB zit wil ook op 1 meter afstand geen verbinding maken met het wifi sugnaal. Interactieve tv gaat dus niet werken. De STB staat zelfs maar 30 cm van het modem af.

Ten einde raad heb ik Ziggo gebeld. Ik heb uitgelegd wat ik allemaal heb gedaan. De oplossing voor Ziggo is het bellen naar Service + voor 65 cent per minuut omdat "men uw pc kan nakijken". Ik heb aangegeven dat ik 1 laptop met windows 7 heb, 1 pc met windows 8 2 android telefoons (ICS en JCool en de STB van Ziggo.

De goedwillige medewerker blijft maar zeggen dat het modem goed up is. Ja dat klopt want mijn TV werkt met kabel prima. Het probleem zit hem in het wifi signaal.

Ik ben niet van plan een service + nummer te gaan bellen om vervolgens 59 euro te moeten gaan betalen wanneer de beste man langs wil komen. Ook ben ik niet van plan de beste man mijn computers na te gaan laten kijken terwijl het probleem zich met ALLE apparaten in huis voordoet. Zelfs met de STB die door Ziggo wrdt geleverd.

Bij deze de vraag aan Webcare mij een ander modem toe te zenden dan het Ubee modem aangezien de wifi functie toch echt naar de mallemoeren is.

Een router aansluiten is geen optie, ik ben niet van plan extra kosten te gaan maken om uberhaupt te kunnen internetten en ITV te kunnen gebruiken.

Ik hoop dat Webcare hierin iets voor me kan betekenen.

Groet
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Goedemiddag,

Na aanleiding van je bericht wil ik wel kijken of we iets voor je kunnen betekenen. Als je middels PB je postcode+huisnummer en klantnummer stuurt, dan kijken we of we iets voor je kunnen betekenen.

Groet,

Ziggo Webteam Jelle
Ziggo WebCare Jelle
 
dikkedikkie
Hoi Jelle ik heb je 2 berichten gestuurd. Heb je ze wel ontvangen?
 
dikkedikkie
Hallo jelle

4 dagen geleden heb ik je een bericht gezonden. Ik wacht nog altijd op een wederbericht....
 
mesa57
Via twitter (@ziggowebcare) is webcare veel directerte bereiken.
 
dikkedikkie
Ik heb geen Twitter. Op moment dat ik gevraagd wordt om een bericht pb te sturen ga ik er niet vanuit dat ik na 4 dagen nog steeds niets ga horen
 
mesa57
Twitter kun je je binnen 10 sec. aanmelden. Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zeer slechte wifi ontvangst ubee modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie