obey-robots.txt
09 December 2016, 20:23
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen poort open te krijgen

DreStyle
Hallo allemaal ,

na een wirwar van heen en weer bellen met klantenservice en Service + van ziggo , toch maar hier even een vraag plaatsen.

ik heb nu 2 dagen een nieuw modem van ziggo, dat is de Cisco EPC3928AD

met mijn vorige modem een ARRIS, kon ik d.m.v mijn router poorten naar het internet openen (Die router staat er nu niet meer tussen Pc staat Direct op modem)

alleen nu ik de nieuwe modem heb , staan alle poorten pot dicht , service Plus van Ziggo heeft al van alles geprobeerd en ik ook.. geen succes

en nu komt het vreemde .
wanneer ik mijn uTorrent inschakel , gaat de poort open (ONGEACHT WELKE !) ?! sluit ik u torrent af gaat ze dicht..

Ik ben ten einde raad .. het enige waar ik me nog wat bij kan voorstellen, is dat mijn modem de poorten weigerd open te doen (handmatig dan)

ik heb van de klantenservice al gehoord dat dit een veel voorkomend probleem is met dit modem,

ik hoop dat iemand hier mij mee kan helpen Shock
 
Black Tiger
Als ik dat zo lees lijkt het alsof de port-range-triggering automatisch in werking treedt.

Ik zou kijken of er iets in die rubriek geactiveerd staat. Overigens kun je het best dan ook kijken naar uPnP op je modem, dat moet uit.

Vergeet niet de kosten van je gesprek terug te vragen aan Ziggo. Want als service Plus je ook niet kan helpen, terwijl het apparatuur van Ziggo is, meen ik me te herinneren dat je daar recht op hebt.
Bellen met Service Plus is namelijk niet bepaald goedkoop.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
ik heb van de klantenservice al gehoord dat dit een veel voorkomend probleem is met dit modem,

Ik zie vaker dat er niet goed getest wordt bij niet lukkende forwards, maar als service Plus van Ziggo er naar gekeken heeft, mag ik aannemen dat zij wel goed getest hebben. Maar, als zij dan constateren dat deze router niet goed is, hadden ze eigenlijk per omgaande een nieuwe moeten sturen. Want als de router defect is, helpen andere tips ook niet.
 
mesa57
uTorrent gebruik uPnP om poorten te openen. Je zou nog eens kunnen testen met uPnP uitgeschakeld. En idd, wat Briolet zegt ... Hoe test je of je poorten open staan ?
 
DreStyle
Bedankt voor jullie reacties alvast !

ik heb nog even gebeld gisteren en er komt ook een monteur langs
ik haal maar 69 mbs downstream overdag ,dus iets gaat hier niet goed !

@Black Tiger , nee alle beveiliging staat uit, pc zelfs in het modem op Dmz laten draaien geen succes . en ja na een uur bellen met service plus op mobiel is dat pittig (3man aan de lijn gehad haah..huil)

@briolet aangezien dat de telefoon 1 lijn niet werkt , (waar ziggo niet uitkwam) is een nieuw modem wel handig denk ik
(zonder kabel brand het lampje) nou kwam ik net wel op het idee om mijn kabeltje in uitgang 2 te prikken ,, en die werkt gewoon ?!?!

@mesa57 uPnP uit gezet , waarempel poort dicht , ik denk dat de router van het modem geen poorten kan open zetten ... lijkt mij gewoon op een kapot modem ....
Ik test dit alles met een tooltje van internet (gebruik ik altijd overigens)
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
shields up ook geprobeert en die zegt dat alles in "steath" staat
 
mesa57
Misschien handig om een screenprint van de forward te posten en tevens zeker te stellen dat het juiste ip adres gebruikt wordt en de server (welke is dat ?) draait.
 
Black Tiger
Euhmz... misschien had je er overheen gelezen maar ik had ook al geadviseerd om uPnp in het modem dicht te zetten. Smile

Daarnaast had ik het niet over beveiliging maar over port-triggering, dat is ook een soort poort-forwarding maar op een andere wijze.

Wel vind ik het vreemd dat Shields Up aangeeft dat de poorten stealth staan. Normaliter als poorten van buiten niet bereikbaar zijn, dan staan ze bij Shields up ook als closed.
Is de forward wel actief, maar de achterliggende server (of wat dan ook) niet beschikbaar, bijv. utorrent staat uit, dan zegt Shields Up dat de poort stealth is.

Je kunt inderdaad eens een screenshot posten, dan kunnen we eens zien hoe het staat.

Maar ik beging gezien het verhaal ook stevig de indruk te krijgen dat het modem niet goed is.
Overigens zou ik toch z.s.m. met Ziggo klantenservice bellen en zorgen dat je die belkosten terug krijgt, aangezien ze je met 3 man bij plus niet hebben kunnen helpen voor dat klein kapitaal.
Greetings, Black Tiger
 
DreStyle
hier het printscreentje
b1ew.th

ip adres is vast ! port triggering doet het ook niet ..

ik heb uPnP uit ! de poort gaat niet open dan ! (met uTorrent) zie vorige post @mesa57 uPnP uit gezet , waarempel poort dicht

ik weet het niet meer .. zucht
 
mesa57
Als op 192.168.178.12 de server draait op het moment dat je test en tevens daar de firewall is uitgeschakeld, doe je alles goed. Is dat ook zo ?
 
Black Tiger
port triggering doet het ook niet ..

Nee ik bedoelde of daar niets in staat, de port-triggering kan het beste leeg zijn als je forwards gebruikt. Dus dat zal dan wel goed zijn.

Ben benieuwd wat er uit de test komt na de tip van mesa57.
Greetings, Black Tiger
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen poort open te krijgen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Televisie EPG werkt niet, Geen informatie beschikbaar Klacht over Ziggo 2 09-12-2016 18:17
geen internet wel wifi Klacht over Ziggo 2 06-11-2016 17:14
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo 15 07-10-2016 01:55
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen 2 25-09-2016 23:13
Geen EPG op Samsung Smart TV Digitale radio of televisie storing 5 17-08-2016 12:30
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| kezeltje00:59:50
| Black Tiger01:01:07
| Zippo01:47:16
| MisterSenseo01:57:12
| ArieBuu02:23:47
| Desmark06:30:23
| Tomar07:55:39
| knilleske08:19:58
| gerrelle09:43:26
| Gilex09:48:39
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan