obey-robots.txt
02 December 2016, 19:05
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier vindt u notulen van het overleg tussen de Ziggo Gebruikers Groep en Ziggo. Uw suggesties om te bespreken met Ziggo zijn welkom!
 Onderwerp afdrukken

Wat is de uitgaande mailserver in het buitenland?'

papadiva
Hallo,

In het buitenland (in dit geval Australië) krijg ik na het verzenden van een mail (mbv Thunderbird versie 24) een melding dat er 'een fout is opgetreden bij het verzenden van e-mail' (screenshot helaas niet mogelijk) met als laatste opmerking:

begin citaat
'Cannot connect to SMTP server 213.51.146.46 (213.51.146.46:25), NB connect error 1460'.
einde citaat

Iemand een verklaring?
Of moet ik toch maar Gmail gebruiken in het buitenland?

Hoe dan ook, graag zou ik een gedetailleerde instructie ontvangen voor het gebruik van Thunderbird.

Vriendelijke groet,
Jim

Henk
Je zit niet op het ziggo n etwerk, dus krijg je deze melding.

almodovaris
http://www.ziggo....-instellen

briolet
papadiva schreef:'Cannot connect to SMTP server 213.51.146.46 (213.51.146.46:25), NB connect error 1460'.

Bijna alle providers in de wereld blokkeren poort 25 voor vreemden omdat je daarmee heel makkelijk anoniem spam kunt versturen. Ziggo heeft ook een tweede mail poort waarmee je alleen onder je eigen naam met wachtwoord mail kunt versturen, zie bovenstaande link.

Sushi
Jim,

Goedenavond

Het antwoord op deze vraag is heel eenvoudig:

1) Dat je niet op "het ziggo netwerk" zit, zoals Henk aangeeft, is de meest waarschijnlijke oorzaak.
2) De twee resterende antwoorden zijn m.i. overbodig, omdat Thunderbird 24, standaard al gebruik maakt
van SMTP poort 587 voor het versturen van e-mail. Tenminste mijn versie [via autodiscover geinstalleerd]

Je loopt trouwens tegen het identieke probleem aan, waar de NL ziggo gebruikers ook tegen aan lopen.
Alleen die "1460" error kom ik niet tegen in de Mozilla fora.

Je kunt het beste Web-based e-mail gebruiker, niet mooi maar werkt altijd.

Greetz
Sushi

briolet
Sushi schreef:omdat Thunderbird 24, standaard al gebruik maakt
van SMTP poort 587 voor het versturen van e-mail.

Als je goed naar het adres kijkt, zie je dat poort 25 gebruikt wordt dus het gaat niet altijd automatisch met Thunderbird.

Een lookup op het adres 213.51.146.46 geeft: "mail.tilbu1.nb.home.nl". En home.nl is inderdaad een ziggo domein. Zou "tilbu1" betekenen dat deze server in Tilburg staat? (en "nb" noord-Brabant?)

In elk geval je mail instellen voor poort 587 met ssl, wat ik altijd zou doen, ook op een vaste pc achter een Ziggo netwerk.

Sushi
Yep,

Mijn fout Sad, was iets te snel.

Maar als poort 25 geblokt is, zou je minimaal een errorcode 101 of 111 verwachten en als relaying uit staat een errorcode 550/553

Nu zal de code 1460 door Mozilla worden weergegeven. Ik heb het gevoel dat het timing issue is.

Ik ga toch 's ff op zoek naar die Mozilla errorcode, ben toch nieuwsgierig geworden Smile

Grtz
Sushi
Gewijzigd door Sushi op 01-01-2014 16:19

mesa57
Schijnt dat je die error code krijgt als Avast er tussen zit ?

Sushi
Dat zag ik wel voorbij komen, in mijn zoektocht.
Maar als Avast hem blokkeert dan komt de SMTP sessie nooit de buitenwereld in.

Wat ik wel gevonden heb in deze context, is dat voorafgaand waarschijnlijk een errorcode 4XX

Dit vond ik op een forum uit Australie [toeval ???]

http://forums.whi...ve/2074250

Voorafgaand aan de foutmelding had hij eerst, "lookup failures".

I could not even connect to the smtp server this morning, and later I got this message
421 Cannot connect to SMTP server 203.62.135.1 (203.62.135.1:25), NB connect error 1460 and again not able to connect.

421 = service unavailable

Ik houdt het op een "timing issue"

Terwijl de SMTP sessie wordt opgebouwd met de mailserver, verbreekt de tussenliggende firewall de sessie.

grtz
Sushi

Black Tiger
Het kan aan Avast liggen als je het het internet security pakket van Avast hebt, dus met de bijbehorende firewall.

Wat ik zou proberen is de meest eenvoudige methode, gewoon de smpt server gebruiken van de provider waar je in het buitenland gebruik van maakt. Dat wordt ook normaliter altijd aangeraden door providers en helpdesks.
Greetings, Black Tiger

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat is de uitgaande mailserver in het buitenland?'', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Uitgaande mail niet mogelijk Algemeen 15 11-06-2014 16:08
HEEEEEELP! verbinding met mailserver, ingewikkeld? Storing 10 23-01-2013 03:26
geen uitgaande mail Algemeen 5 18-09-2011 20:47
Problemen in buitenland Eigen netwerk 3 25-03-2011 07:13
Ik ben het zat: geen uitgaande mail... Instellingen software 34 13-05-2010 15:00
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zippo01:26:14
| Desmark02:23:49
| MisterSenseo03:40:44
| bertusdh04:38:50
| Black Tiger07:10:18
| Gilex08:39:57
| jlebbink10:39:26
| frankgr17:49:35
| Bitfreak20:59:54
| Hefaistos21:29:19
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan