obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Geen nieuw IP adres
Bliep
Goedemorgen,

Ik zit met het volgende probleem. Ik werk regelmatig vanuit huis, maar door een virus op mijn pc heeft mijn werkgever mijn ip adres op een ban lijst gezet. Verder geen probleem vanuit mijn werkgever, maar ze kunnen het ip adres ook niet meer van de ban lijst afhalen. Kortom, ik kan niet meer thuiswerken omdat mijn ip adres is geblokkeerd. Net al met de helpdesk gesproken, die kunnen niks voor me doen (Gaven aan dat mijn lease over 5 dagen wordt vernieuwd). Uiteindelijk Ziggo Service+ gebeld, die gaven aan dat ik mijn router moest resetten, wat wederom ook niet lukt.
Ik heb de truc met een MAC-Clone al geprobeerd, maar wederom ook geen resultaat.

Wie oh wie kan mij hier in advies/hulp bieden? En wat is een mogelijke oplossing?

Mvg Bliep
 
MisterSenseo
Als je een los modem met aparte router hebt is er een hele simpele oplossing :
Leen voor een paar dagen van iemand een router, maakt niet uit welke.
Modem uit, leenrouter op modem aansluiten, leenrouter EERST aan, daarna modem aan, alles laten starten.
Dan kan het zijn dat de boel niet goed werkt maar dan heeft je modem wel al een nieuw IP.
Dan voor 3 minuten alles uit, dan eerst modem aan, als die gestart is leenrouter aan, alles laten starten en minstens 24 uur internetten.
Na 24 uur maar het liefst 48 uur precies hetzelfde doen met je eigen apparatuur en voilá, nieuw IP............met een WiFi modem router is het iets lastiger, want waar haal je zo gauw ff een WiFi modem router vandaan ?
Misschien ruilen met iemand die dezelfde modem router heeft, maar ik kan me voorstellen dat dat niet makkelijk zal worden....
Er is nog wel een tip maar of ik illegale tips nou hier moet gaan vertellen lijkt me niet zo heel slim.......Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Je kunt ook je modem een aantal dagen in modem-only mode laten zetten, dan krijg je ook een nieuw ip.
Als je lang genoeg wacht met het terug te zetten naar router mode zal vermoedelijk de oude lease ook verlopen zijn en heb je dan ook een nieuw ip.
Nadeel is dat je dan zelf een router moet hebben want in modem-only mode heb je ook geen wifi, en ook geen toegang tot wifispots.
Dus dat is misschien niet echt een oplossing voor je.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen nieuw IP adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie