obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC 3928 vanaf internet benaderen
mesa57
Het is volgens mij nog niemand gelukt om het modem als vpn server te gebruiken. Wel kun je natuurlijk een PC of een raspberry PI gebruiken,
 
johnlang
Ik ben aan het zoeken maar kan het op het moment nog niet allemaal vinden.

Ik heb nu wel een VPN met een synology server als vpn server achter het ziggo modem werkend. Als ik het modem alleen als client kan instellen moet ik toch weer toegang hebben om de VPN verbinding aan te zetten. Aangezien ik vanaf meerdere adressen wil werken en niet alleen afhankelijk wil zijn van de synology VPN server wil ik een beacku[ hebben. De VPN verbinding wil wel eens zonder direct zichtbare reden verbreken en dan moet er iemand bij het modem zijn om deze weer te restten voordat er weer een verbinding opgebouwd kan worden.

Als ik kijk naar de instellingen die ik moet maken op de cisco dan lijkt het qua ip adressering op een server echter de rest lijkt client.

Ik ga verder zoeken.
 
briolet
Met de VPN optie in de Cisco kun je niet met een client inloggen. Dat is er volgens mij alleen voor om twee modems met elkaar te verbinden. In elk geval geld dat voor de Ubee.

Maar als je een Synology nas hebt, is dat voldoende, zoals je zelf al schrijft. Via een Synology vpn server heb ik ook wel eens vanaf buiten (WifiSpots) mijn Ubee router anders ingesteld. Dat was toen omdat ik vanaf een remote lokatie het effect van verschillende instellingen wilde testen.

Quote

De VPN verbinding wil wel eens zonder direct zichtbare reden verbreken en dan moet er iemand bij het modem zijn om deze weer te restten voordat er weer een verbinding opgebouwd kan worden.

Als de modem zo van slag is dat hij een reset nodig heeft, zal geen enkele remote optie meer helpen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC 3928 vanaf internet benaderen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie