obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
zyxel nsa325v2 en de ubee evw3200
rolandvrielink
ik wil een ftp server op zetten. ik heb de zyxel dmv netwerkkabel in de ubee geplugd.

wat moet ik nu op de ubee allemaal instellen zodat ik vanaf een andere/vreemde computer in kan loggen op de ftp server?

gr roland
 
Henk
Is het een domme ubee? In dat geval zet je poort21 open in je router en koppel je het ip van je ftp server eraan.
 
rolandvrielink

Quote

Henk schreef:

Is het een domme ubee? In dat geval zet je poort21 open in je router en koppel je het ip van je ftp server eraan.


klopt het hieronderstaande:
local ip: het adres van de nas server ingeven
local start/end port: 21
external ip: ????????
external start/end port: ?????
protocol: both
enabled: on

dus zoals bij de foto
rolandvrielink voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
rolandvrielink
Domme ubee?? Wat houdt dat in?
Bij external ip heb ik het wan ip adres ingevuld.
En daaronder bij de ports allebei weer 21?

Moet de firewall ook nog geconfigureerd worden ?
 
briolet

Quote

rolandvrielink schreef:

Domme ubee?? Wat houdt dat in?


Geen idee. Grin

Je had het model van de Ubee al in de titel staan en dat heeft Henk gemist. Dat heb ik ook heel vaak, dat als ik een bericht lees, het onderwerp niet meer opvalt. Dus gewoon het type Ubee en nas nog eens in de tekst herhalen.

Je eigen IP als external invullen kan wel, maar dan kun je alleen vanuit dat IP inloggen. Ik heb het zelf bij één portforwarding gebruikt, maar in 99.9% van de gevallen wil je dat niet en kun je het veld beter onveranderd laten. 0.0.0.0

Maar wie koopt er nu een nas met 'nsa' in de naam? Dan weet je toch al direct wie er meekijkt. ROFL
 
Henk
Inderdaad als ik de titel had gelezen had ik geweten dat het geen "domme" Ubee is. Ik heb wel in je profiel info naar model gezocht. Ik bedoelde hiermee op het verschil in Ubee modellen. De eerste uitgegeven types waren domme Ubee's, een modem en meer niet. De nieuwere modellen hebben een draadloze router ingebouwd.

Je nas heeft een eigen ip toegewezen gekregen (of je hebt hem zelf ingesteld).
Het makkelijkste is om dit ip adres in de DMZ van de router in te voeren. Niets geen geklooi met poorten. Je zit als het ware rechtstreeks op internet.

Als dat in ieder geval werkt kun je proberen met de instellingen hieronder .

local ip: het adres van de nas server ingeven
local start/end port: 21
external ip: 0.0.0.0
external start/end port: 21
protocol: both
enabled: on

Ik dacht dat het external ip adres op 0 moest staan, je kunt hiervoor ook nog je eigen externe ip adres proberen als het met 0.0.0.0 niet lukt.

Je ip kun je hier uitvinden: Wat is mijn IP?.
 
rolandvrielink

Quote

briolet schreef:

Quote

rolandvrielink schreef:

Domme ubee?? Wat houdt dat in?


Geen idee. Grin

Je had het model van de Ubee al in de titel staan en dat heeft Henk gemist. Dat heb ik ook heel vaak, dat als ik een bericht lees, het onderwerp niet meer opvalt. Dus gewoon het type Ubee en nas nog eens in de tekst herhalen.

Je eigen IP als external invullen kan wel, maar dan kun je alleen vanuit dat IP inloggen. Ik heb het zelf bij één portforwarding gebruikt, maar in 99.9% van de gevallen wil je dat niet en kun je het veld beter onveranderd laten. 0.0.0.0

Maar wie koopt er nu een nas met 'nsa' in de naam? Dan weet je toch al direct wie er meekijkt. ROFL


Hahahaha, ik zag het ook toen ik het in huis kreeg
 
rolandvrielink

Quote

Henk schreef:

Inderdaad als ik de titel had gelezen had ik geweten dat het geen "domme" Ubee is. Ik heb wel in je profiel info naar model gezocht. Ik bedoelde hiermee op het verschil in Ubee modellen. De eerste uitgegeven types waren domme Ubee's, een modem en meer niet. De nieuwere modellen hebben een draadloze router ingebouwd.

Je nas heeft een eigen ip toegewezen gekregen (of je hebt hem zelf ingesteld).
Het makkelijkste is om dit ip adres in de DMZ van de router in te voeren. Niets geen geklooi met poorten. Je zit als het ware rechtstreeks op internet.

Als dat in ieder geval werkt kun je proberen met de instellingen hieronder .

local ip: het adres van de nas server ingeven
local start/end port: 21
external ip: 0.0.0.0
external start/end port: 21
protocol: both
enabled: on

Ik dacht dat het external ip adres op 0 moest staan, je kunt hiervoor ook nog je eigen externe ip adres proberen als het met 0.0.0.0 niet lukt.

Je ip kun je hier uitvinden: Wat is mijn IP?.


Moet ik bij de firewall van de in de evw3200 nog wat veranderen enzo ja, wat dan. Er valt weinig te veranderen

Groetjes Roland
 
Zippo
Wat ik zo links en rechts lees over de firewall instellingen is dat de high instelling veel problemen oplevert. De medium instelling voor de gewone gebruiker goed is. Maar als je met poorten e.d. werkt de low setting het beste is.

Maar het is gewoon een kwestie van uitproberen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rolandvrielink

Quote

Zippo schreef:

Wat ik zo links en rechts lees over de firewall instellingen is dat de high instelling veel problemen oplevert. De medium instelling voor de gewone gebruiker goed is. Maar als je met poorten e.d. werkt de low setting het beste is.

Maar het is gewoon een kwestie van uitproberen.


Mooi, de setting staat al op low
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zyxel nsa325v2 en de ubee evw3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Advertentie