obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
UPnP over WiFi via EVW321B werkt niet
jsvandijk
Ik wil films streamen via WiFi vanaf mijn Samsung S3 mini (BubbleUPnP) naar Samsung smart tv. Via de WiFi connectie met de UBEE EVW321B wordt de tv niet gevonden. Loop ik echter met de S3 naar mijn extra access point op zolder (via WiFi Roaming) dan wordt de tv wél gevonden.

Mijn conclusie is dat het WiFi gedeelte van de Ubee router geen UPnP ondersteunt. Heeft iemand hier ervaring mee en is er een oplossing voor?
Gewijzigd door jsvandijk op 08-02-2014 15:55
 
briolet
Dit probleem wordt vaak genoemd met zowel de nieuwste Ubee (die jij hebt) alsook met de nieuwste Cisco. De enige oplossing die er blijkbaar is, is een eigen Wifi-router kopen.
 
jsvandijk
Bedankt voor de tip. Dat biedt duidelijkheid. Ik zal eens contact opnemen met Ziggo. Wellicht kunnen zij een nieuwe router leveren.
 
mesa57
Ik denk dat je er zelf een moet kopen.
 
Black Tiger
Dat denk ik ook. Daarnaast denk ik dat je beter eerst eens met die S3 naar je TV kunt lopen dat hij hem wel ziet zoals je zegt, en dan probeert of het streamen van films via wifi wel gaat.
Want normaliter lukt dat alleen met SD films, als je wat geluk hebt, maar streamen met HD films kun je vergeten.
Als je dat wilt zou je dus een router voor niks aanschaffen.
Greetings, Black Tiger
 
jsvandijk
Ik snap het al. Of je maakt gebruik van de UPnP maar dan met een nieuw modem of je laat het zitten... Ik kies voorlopig maar even voor het laatste.
BTW het gaat niet alleen om films. Het is uberhaupt handig als je een UPnP connectie op kunt zetten met je TV. Bijvoorbeeld om je foto's via WiFi te bekijken en dat gaat nu dus ook niet..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UPnP over WiFi via EVW321B werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie