obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Kan niet connecten op specifieke server
Items2love
Goedenavond.

Sinds een paar dagen ben ik verhuist van het oosten van het land naar Zandvoort.
Ik heb via een it bedrijf ( www.wintersict.nl ) een website laten maken voor mezelf waar ik straks een webshop op wil laten draaien.
Deze webshop is te vinden op www.items2love.nl

Echter het viel mij op dat ik de pagina niet kan benaderen.
Volgens het it bedrijf is de website echter in de lucht en ook als ik kijk op http://downforeveryoneorjustme.com/
zegt de website dat ik als enige er last van heeft. Als ik kijk via hidemyass.com en dan via de webproxy probeer de website op te vragen dan lukt dit wel!!!!

Kan dit een probleem zijn met ZIGGO hebben andere gebruikers hier toevallig ook last van of willen mensen kijken of zei er wel bij kunnen.

Met een vriendelijke groet,

Items2love
 
Zippo
Hier geen probleem om je site te laden.

Welke foutmelding krijg je?
Misschien is je ip adres in de firewall gekomen of een andere blacklist die de server gebruikt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
Soms blokkeert een provider bepaalde IP's of IP ranges. Alleen de provider kan dat oplossen.
 
briolet
Misschien dat jouw Ziggo IP op een blacklist staat en jouw webhoster checkt zijn inloggers tegen een van die blacklists.

Je zou kunnen kijken of jouw IP voorkomt op zo'n blacklist via: whatismyipaddress.com/blacklist-check

(Als je die pagina bezoekt, staat standaard al je IP ingevuld en hoef je alleen de 'check' button te activeren)

SCHRIKHelpless Als ik mijn IP invul blijk ik ook op 6 van de 80 blacklists voor te komen..... Daar moet ik zelf ook verder naar kijken.
Gewijzigd door briolet op 11-02-2014 14:07
 
briolet
Ik heb even op de spamhouse.org gekeken om te zien in welke bloklist ik daar zat. Het blijkt alleen in de "Policy Block List" te zijn. En ook niet met mijn unieke IP, maar als :


217.120.0.0/14 is listed on the Policy Block List (PBL)


Dat betekent dat de hele range 217.120.0.0 t/m 217.124.255.255 op die blocklist staat. Is dat heel Ziggo?

EDIT: Het is heel Ziggo: 217.12x.xxx.xxx is hosted by AS number yyyy registered by Ziggo B.V.. It is part of the subnet 217.120.0.0/14.
 
Black Tiger
@Briolet: Je tip is in dit geval niet van belang. Spamhaus betreft alleen een anti-spam blocklist.
Heel Ziggo staat daar op maar ook andere providers zoals bijv. Telfort. Ze zetten daar hun dynamische ip adressen om blokkering van hun eigen smtp servers te voorkomen als gebruikers thuis een mailserserver met eigen smtp gaan draaien, en voor problemen zorgen.
Dat gebeurde in het verleden veel en dan werd zo'n provider op de blacklist gezet met als gevolg dat gewone gebruikers niet meer mailen konden.

Later heeft men deze oplossing bedacht. Maar dit heeft dus niets te maken met het wel of niet kunnen bezoeken van een website.

De site waar je naar verwijst met die blacklist check, heeft ook uitsluitend met mailverkeer te maken. Hoef je jezelf geen zorgen over te maken, want met Ziggo kan toch niemand uitgaand via poort 25 een eigen smtp server gebruiken, je moet via de smtp van Ziggo en dan is de blokkade niet van toepassing.

Terug naar het originele probleem van Itemstolove.
Als je zelf 1 website niet bereiken kunt, maar via een proxy wel, kun je er van uit gaan dat je ip op die site of server geblokkeerd is.
In 99,9% van de gevallen is dat in zo'n situatie de oorzaak.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan niet connecten op specifieke server', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie