obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7390 achter ubee: Myfritz app werkt niet
marke
Hallo,

Ik heb mijn Fritzbox 7272 achter de Ubee geïnstalleerd.
Ik krijg echter de Fritzbox niet verbonden met het internet.
Ik heb de instellingen zoals hierboven ingevoerd, maar helaas geen connectie met het internet en dus ook niet via myfritz.
Als ik kies voor "Make own connection to the Internet" dan is mijn fritzbox alleen zichtbaar als hij via LAN 2 is verbonden met mijn netwerk.
Via LAN 1 is hij dan niet meer zichtbaar.
Als ik het goed begrijp is alleen internet te benaderen als hij is aangesloten via LAN 1.

Als ik kies voor "Share existing Internet connection in the network (IP client mode)" dan is hij wel zichtbaar via LAN 1 en ook via de app op mijn iPad/iPhone.
Alleen heb ik dan geen verbinding met het internet.

Weet iemand wat ik fout doe?

Ik hoor het graag.

Groeten,

Mark
 
Black Tiger

Quote

Als ik kies voor "Make own connection to the Internet" dan is mijn fritzbox alleen zichtbaar als hij via LAN 2 is verbonden met mijn netwerk.

Hier klopt ergens iets niet. Hij moet via LAN 1 verbonden worden met het internet.
Natuurlijk wijzig je dan iets, dus het kan zijn dat je daarna je pc moet herstarten. Apparatuur aangesloten op poort 2, 3 en 4 moeten dan gewoon de Fritzbox kunnen benaderen via het ingestelde LAN ip adres.

Heb je wel van tevoren op de Fritzbox de LAN ip range gewijzigd? Anders zit je in hetzelfde 192.168.178.xx segment te werken als de Ubee en dan gaat het inderdaad niet werken in router mode.
Heb je poort 2, 3 en 4 wel aan staan in je Fritzbox? Die kun je namelijk onder energie in de Fritzbox uitschakelen. Kun je het best gewoon vol open laten staan.

Het beste had je ook even een nieuw topic hiervoor kunnen maken.
Greetings, Black Tiger
 
marke
Wat betreft een nieuw topic: sorry, maar ik dacht dat deze topic ook ging over verbinding van de Fritzbox met het internet in combinatie met de Ubee.

Maar goed, even inhoudelijk: ik heb het gehele netwerk via de Ubee ingericht en wil dat ook zo houden.
De Fritzbox is ook verbonden met het netwerk via de Ubee (via switch).
In geval van ip-client heeft de Fritzbox een statisch ip-adres van mij gekregen.
Als ik kies voor "Make own connecties to the internet" dan heb ik al geen verbinding meer met de Fritz'box via LAN 1 en moet ik de verbinding via LAN 2 leggen. De Fritzbox kan ik dan benaderen via 192.168.178.6, een ip-adres wat de Ubee heeft aangemaakt voor de Fritzbox.
Ik kom dus niet toe aan het wijzigen van de ip-range.
En waar moet ik dat dan doen?
Het is niet de bedoeling apparatuur via LAN 1, 2 of 3 aan te sluiten, dus deze poorten zou ik niet gebruiken.
Mijn pc is aangesloten op de Ubee en niet op de Fritzbox, dus opstarten van de pc heeft geen toegevoegde waarde (de pc heeft trouwens ook een statisch ip-adres).

Kortom: voor mij is het nog niet duidelijk waar het fout gaat.

Ik houd me wederom aanbevolen voor suggesties en instellingen die ik moet doorvoeren in de Fritzbox.
 
Black Tiger
Je wilt geen apparatuur aansluiten op LAN 1, 2 of 3 van de Fritzbox. Wel op Lan 4 dan of helemaal niets?
Wil je de Fritz dan alleen als wifi toegangspunt gebruiken?

Als je alles via de Ubee wilt doen, dan heb je een heel andere keuze nodig namelijk:
Share existing Internet connection in the network (IP client mode).

Dan werkt hij niet als router en heb je de ip adressen in de range van de Ubee liggen.
Grote kans echter dat je dan toch nog het hoofd-ip van de Fritz moet wijzigen omdat deze anders een conflict heeft met de Ubee.
Als ik me niet vergis hebben zowel de Ubee alsook de Fritzbox 192.168.178.1 als hoofd ip adres (of .254). Je zult dat van de Fritzbox moeten wijzigen en dan die "share existing connection" moeten kiezen.
Als die ip's van elkaar verschillen zou je ook internet moeten hebben.

Ik denk dat je het in die hoek moet zoeken. Ik heb de mijn Fritzen nog nooit op die wijze gebruikt.

Na de wijziging van het ip (of als je dat via dhcp laat toewijzen) is het in elk geval belangrijk dat beide apparaten van de stroom worden gehaald.
Dan eerst op het gemak de Ubee laten starten, dat duurt een paar minuten.
Daarna de Fritz, dat duurt ook even, en dan pas je andere apparatuur.

Werkt dat niet, zou ik het zo vlug ook niet weten omdat ik zoals gezegd niet op die wijze werk met de Fritzbox.
Greetings, Black Tiger
 
marke
Voor de volledigheid: ook LAN 4 zal ik niet gaan gebruiken.
Ik heb de Fritzbox in principe alleen gekocht voor het telefoon-gedeelte.
Mogelijk dat ik daarnaast nog het Wifi-gedeelte gebruik, maar dat is niet noodzakelijk.
Ik wil alleen via de Fritz-app en via een pc op afstand mijn Frizbox kunnen benaderen.
Dat is de reden dat ik via internet verbinding met de Fritzbox wens.
Dat lukt dus niet als ip-client. Alleen binnen het eigen netwerk (thuis) kan ik dan verbinding krijgen met de Fritzbox.

Waar/hoe kan ik het hoofd ip-adres van de Fritzbox wijzigen?
 
Black Tiger

Quote

Waar/hoe kan ik het hoofd ip-adres van de Fritzbox wijzigen?

Als ik me niet vergis wijzigt dat vanzelf als je hem in ip client mode gebruikt.

Anders kun je het vinden onder Internet -> Account Information en dan bijna onderaan op "change connection settings" klikken.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7390 achter ubee: Myfritz app werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie