obey-robots.txt
09 December 2016, 18:26
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen internet via router/switch

CurKeh1234
Ik ben sinds kort verhuisd en heb dus een nieuw ziggo modem gekregen, ik kan alleen verbinding krijgen als ik rechtstreeks op het modem zit. Zodra ik er een switch of router tussenplaats gaat het fout.

Ik krijg bij probleemoplossing de foutmelding 'Windows could not automatically detect proxy settings' Ik heb in internet explorer de proxy al uit gezet, en voor zover ik weet gebruik ik ook helemaal geen proxy settings. na uren te hebben gestruind op Google en alles al 300x aan en uit te hebben gedaan ben ik een beetje out of options.
Nogmaals rechtstreeks op het modem aansluiten gaat prima, maar zodra er een switch tussen zit krijg ik geen verbinding meer (ook niet als ik er maar 1 pc op aansluit)



Zou iemand me misschien kunnen helpen? Mocht je vragen hebben stel ze gerust! Ik ververs dit bijna elke minuut.
Alvast bedankt!!!
Gewijzigd door CurKeh1234 op 22-02-2014 21:56
 
kobus1960
Switch zou geen enkel probleem mogen zijn, met het modem uit
je profiel. Modem/LAN naar switch en door naar pc, moet werken.
Je schrijft dat je een nieuw modem hebt gekregen?? Zelfde als in
je profiel staat?
 
CurKeh1234
Ja dat is inderdaad het nieuwe modem. Wat je net beschreven hebt is dus wat er nu fout gaat.
Het lijkt me ook erg stug dat het instellingen zijn aangezien ik geen interface heb of iets kan instellen aan dat switchje.


Suggesties wat ik kan proberen? kabel is ongeveer 70+ meter lang, maar ja zonder switch werkt alles naar behoren. Dit zou dus niet uit moeten maken.
 
kobus1960
70+?? Zo dan, en welke catagorie is die kabel? 5, 5E?
Helemaal geen aanduiding?? Op die afstand moet je
echt wel een beetje kwaliteit hebben. Is de kabel die
je vanaf de switch naar de pc gebruikt wel oke?
 
CurKeh1234
Bedankt voor de aandacht Kobus, Ik gebruik een CAT6 Kabel, van m'n huis naar m'n schuur. Als de kabel prima werkt zonder switch zou dit toch geen probleem mogen zijn?
 
kobus1960
Nee, CAT6 is prima, de kabel van de switch
naar de pc al gecontroleerd?
 
MisterSenseo
Stomme vraag, is die switch al eens stroomloos geweest ?
Van ene naar andere modem kan hij in stress raken en de oude gegevens vasthouden.
Ondanks dat het een "dom" doorvoerstation is kan het wel eens gebeuren.
3 minuutjes van stroom af moet genoeg zijn..........Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
CurKeh1234
Ja de stroom is er al minstens 5 keer langer dan een kwartier af geweest, heb lopen switchen (get it) tussen twee switches namelijk, ondertussen ook al 4 kabels geprobeerd. Misschien handig om te vermelden is dat alles in m'n oude huis prima werkte, het enige wat er veranderd is is eigenlijk m'n modem, zou het een instelling kunnen zijn?
Ik weet niet welke instelling zo'n proxy foutmelding zou kunnen geven en ik word ook niet veel wijzer van google resultaten. Ik heb zelf al het een en ander aan/uit gezet qua instellingen (dhcp bijv). Elke tip is welkom! ik probeer het met alle liefde uit.


Alvast bedankt
 
kobus1960
Wat ik nu nog even kan bedenken, reset dat modem even.
Resetknop zit ergens aan de achterkant. Moet je misschien je
WiFi instellingen wel even opnieuw zetten, maar da's het werk
niet. Het gebeurd nogal eens dat Ziggo geen nieuw maar een
ingenomen modem opnieuw aan een andere klant levert.

Hou de stroom erop, en druk met een pennetje de knop in
totdat het modem opnieuw opstart.
 
Black Tiger
Ik kan me niet voorstellen dat als het zonder switch ook zonder problemen draait, dat een modem reset dan iets zou oplossen.
Het probleem lijkt me dan ook duidelijk de switch.

Ik heb hier ook een vage switch gehad, die bleek niet lekker te willen werken vanwege een voeding die niet was wat hij zou moeten zijn.
Ook is er al eens een switch geweest die gewoon de geest heeft gegeven op 1 of meerdere poorten.

Daarom zou ik ook daar beginnen het probleem verder op te lossen.
Heb je al eens een andere poort op de switch geprobeerd? Zoja, zelfde probleem? Zoja, al eens een andere switch geprobeerd?
Greetings, Black Tiger
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet via router/switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Televisie EPG werkt niet, Geen informatie beschikbaar Klacht over Ziggo 2 09-12-2016 18:17
internet+telefoon Algemeen 22 02-12-2016 11:55
geen internet wel wifi Klacht over Ziggo 2 06-11-2016 17:14
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo 15 07-10-2016 01:55
Storing internet en telefoon Storing 2 04-10-2016 14:53
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo00:08:30
| ArieBuu00:26:34
| Zippo01:22:24
| Desmark04:33:10
| Tomar05:58:26
| Black Tiger06:06:21
| knilleske06:22:45
| gerrelle07:46:13
| Gilex07:51:26
| kezeltje08:55:32
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan