obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Geen internet via router/switch
Sander van Dijk Computers
Probeer het eens met een kort netwerk kabeltje de switch op het modem aan te sluiten.
Het zou zomaar kunnen dat er een stekkertje van de lange kabel niet goed is door bijvoorbeeld de verhuizing.
 
CurKeh1234
Ik heb twee verschillende switches geprobeerd, en zelfs een router ertussen gehad. Bij alle apparaten dezelfde vage foutmelding, Ik heb nu ook de 'hard' reset geprobeerd door met een pennetje in een gaatje te duwen totdat het modem herstartte.

de switch lijkt mij juist niet het probleem, vooral aangezien alle 3 de apparaten voorheen prima werkten. Ik kan ook alle apparaten en computers zien die ik aansluit op de switch, maar naar buiten toe krijg ik niet voor elkaar.

Nog andere suggesties? Bedankt voor de ideeen

Ik denk dat de kabel prima werkt aangezien rechtstreeks wel werkt
Gewijzigd door CurKeh1234 op 23-02-2014 02:19
 
Black Tiger
Als je verschillende switches geprobeerd hebt en ligt het niet aan de switch.
In dat geval lijkt het toch een van de kabels.

Aangezien het rechtstreeks op het modem wel goed gaat.
Of kun je via de switch wel gewoon het modem benaderen en bedienen?
Dus alleen geen internet maar de rest wel werkend?
Greetings, Black Tiger
 
Sander van Dijk Computers
Wat is het merk en type van deze switch?
 
CurKeh1234
Nee, Ik heb het net getest, Ik kan verbinden met de andere computers op het switchje maar ik kan NIET inloggen op m'n modem!

Wat zou dit kunnen betekenen? Nog steeds dezelfde proxy foutmelding bij probleemondersteuning van windows 7


de switches die ik heb zijn Linksys SD205 en Linksys SD2005
 
Black Tiger
En het kabeltje tussen switch en modem ook al eens gewisseld?

Quote

Ik heb in internet explorer de proxy al uit gezet

Probeer het volgende eens.
Sluit al je browser vensters.
Dan configuratiescherm en dan internet opties, dus dat je bij de bij de instellingen van Internet Explorer terecht komt.
In het tabblad verbindingen klik je op LAN instellingen.
Daar alles uit vinken, dus ook "instellingen automatisch detecteren" uitvinken, daarna toepassen klikken en dan ok.
Blijft het probleem met die proxy melding dan ook?

Een proxy foutmelding op Windows 7 kan overigens ook duiden op spy/malware.
Een scan met het gratis Malware Bytes kan nooit kwaad.
Greetings, Black Tiger
 
CurKeh1234
Ik heb malwarebytes gerunned en de proxy settings nog een keer gewijzigd (ze leken niet opgeslagen te zijn?), en ik krijg nu een andere foutmelding, namelijk 'The DNS server isn't responding' op alle computers die op de switch zitten.

het lijkt me niet dat dit bij ziggo ligt, hebben jullie die foutmelding eerder gezien?

Volgens mij zijn we een stapje dichterbij! Bedankt!
Gewijzigd door CurKeh1234 op 23-02-2014 03:00
 
Sander van Dijk Computers
Als het deze is dan moet het modem op de server aansluiting worden aangesloten.
De meest rechtse aansluiting.

SD2005-back
 
CurKeh1234
Ik heb malwarebytes gerunned en de proxy settings nog een keer gewijzigd (ze leken niet opgeslagen te zijn?), en ik krijg nu een andere foutmelding, namelijk 'The DNS server isn't responding' op alle computers die op de switch zitten.

het lijkt me niet dat dit bij ziggo ligt, hebben jullie die foutmelding eerder gezien?

Volgens mij zijn we een stapje dichterbij! Bedankt!


Reactie op sander : ik had 'm bij toeval al op die poort aangesloten, helaas.
Gewijzigd door CurKeh1234 op 23-02-2014 03:05
 
Black Tiger
Heb je hem ook al eens geprobeerd met het modem op een van die 4 andere poorten?
Dat zou in feite niets uit mogen maken, maar men wete maar nooit.

Ik neem aan dat de pc's wel automatisch ip adressen krijgen van de modem (via de switch)?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet via router/switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie