obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Waarschuwing: webshop doet zich voor als Ziggo webshop
Zippo

Quote

Webshop www.ziggo-shop.com doet zich voor als een officiële webshop van Ziggo, maar is een malafide website die niets met Ziggo te maken heeft. De shop verkoopt producten, maar levert deze niet af. Ga dus niet naar de website en bestel er vooral geen producten.

Wij hebben een Notice-and-Take-Down-verzoek gedaan, maar nu wordt echter gebruik gemaakt van een provider in Panama, die elke vorm van samenwerking weigert. Daarom is de site weer actief.

Ziggo zet alle mogelijke middelen in om de site uit te lucht te krijgen en heeft aangifte gedaan bij Justitie. Wij zullen deze zaak blijven monitoren.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet
Dank voor de waarschuwing.

Wois info kun je krijgen via: myip.ms/../www.ziggo-shop.com

Ik heb direct het hele domein van de provider (=190.97.160.0/21) in mijn firewall gezet. Als zo'n provider niet wil meewerken, dan zijn alle klanten van zo'n provider niet meer welkom bij mij. Mijn PC zal nu nooit meer een website in die IP-range kunnen openen.

Alleen jammer dat dat nu in één PC is waar ik het blok. Het zou mooier zijn als de Ziggo router een firewall had waar je zelf IP ranges kunt instellen. Maar nog de Ubee, nog mijn airport hebben die optie. Frown
 
Black Tiger

Quote

Wij hebben een Notice-and-Take-Down-verzoek gedaan, maar nu wordt echter gebruik gemaakt van een provider in Panama, die elke vorm van samenwerking weigert. Daarom is de site weer actief.


Komt dit van Ziggo Webcare? Zoja, geef ze even door dat ze ook een klacht kunnen indienen bij de registrar:
Registrar: 1 API GMBH http://www.1api.net/
Wil die niet meewerken om het domein down te halen dan kan men nog een escalatie doen bij ICANN bijv. Want dit is oplichitng.

Overigens kan ik de shop al niet meer bereiken, dus best kans dat het toch gelukt is om ze alsnog down te halen.
Greetings, Black Tiger
 
BMP
De site is op dit moment van schrijven nog steeds online.Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Black Tiger
Oh LoL, ik zie het al, net kreeg ik geen melding, nu wel. Ik heb Malware Bytes draaien, die blokkeerde de site al als kwaadaardige site. Smile
Vandaar dat ie bij mij niet werkte.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Ik heb voor de aardigheid de safari extensie "Traffic Light" van Bitdefender geïnstalleerd. Die zou dat soort sites ook moeten blokkeren. Deze site wordt echter gewoon getoond.

Verder gebruik ik OpenDNS als DNS resolver maar die blokkeert de site ook niet.
OpenDNS blokkeert bekende phishing sites en bekende sites die malware verspreiden.
Maar als ik de regels doorlees, vallen websites die de boek oplichten niet onder de regels van blokkeren.

-----

Wat ik me wel afvraag is waarom Ziggo die site zelf niet blokkeert via hun eigen DNS servers. Het moet een klein kunstje zijn om hun url naar een waarschuwingspagina te forwarden. Ik neem aan dat de overgrote meerderheid van de Ziggo klanten ook de ziggo dns servers gebruiken. Bij OpenDNS, wat ik gebruik, kan ik zelf handmatig een URL invoeren die altijd geblokkeerd moet worden. Dan kan niemand vanuit mijn IP die paginas oproepen. Ik heb die fake Ziggo pagina net ingesteld en binnen 3 minuten werd die pagina vanaf elk toestel in mijn netwerk geblokkeerd.

Hier ook weer jammer dat ik in de Ziggo router geen DHCP server kan instellen en dat hij standaard altijd op die van Ziggo zelf blijft staan. Gelukkig gebruik is die DHCP functie van de ziggo router niet en krijgen alle smartphones etc die via dhcp hun dns server ophalen wel de door OpenDNS gefilterde resultaten.
 
Zippo

Quote

briolet schreef:
Wat ik me wel afvraag is waarom Ziggo die site zelf niet blokkeert via hun eigen DNS servers. Het moet een klein kunstje zijn om hun url naar een waarschuwingspagina te forwarden. Ik neem aan dat de overgrote meerderheid van de Ziggo klanten ook de ziggo dns servers gebruiken..


Het lijkt me dat juist geen ziggo klanten de website bezoeken om een pakket aan te schaffen. Ziggo klanten weten de weg wel.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet
@Zippo: Je hebt gelijk.

Als ik op "Ziggo Shop" google, kom ik de website 4 keer tegen op de eerste resultaten pagina. Gelukkig zijn het 3 treffers waar juist voor het oplichten gewaarschuwd wordt, maar toch ook de site zelf.

Een reactie van opgelichte mensen vond ik b.v. op: www.opgeletopinternet.nl
 
BMP
Maar weer ff gecheckt,.......... This Account Has Been Suspended,

Zal wel weer ergens op een andere server opduiken Frown
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Black Tiger
Laten we hopen van niet.
Met een beetje geluk kan met een takedown van het domein bewerkstelligen en dan zal de oplichter een ander domein moeten zoeken.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waarschuwing: webshop doet zich voor als Ziggo webshop', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Advertentie