obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
verbinding valt weg, sites onbereikbaar en traag internet
Bens
Wij zijn sinds vrijdag 4 april klant van ziggo. De monteur heeft alles bij ons geïnstalleerd. Het gaat hier om een cisco EPC3928AD modem. De eerste 24 uur werkte alles naar behoren, maar daarna begon de ellende.

1. Wifi valt sindsdien vaak uit, soms een uur niet. Daarna 5x in 15 minuten. Ik heb de key renewal al op 24 uur gezet, ook ben ik alle poorten afgegaan en zitten wij op de 5 GHz verbinding. Maar er is nog steeds maar weinig verbetering opgetreden. Ik zit ongeveer 1 meter van de modem vandaan, er zit alleen een houten plank tussen. Het power level en de signal to noise radio schommelen zo rond de -3.0 dBmV 41.9 dB per kanaal.

2. Het volgende probleem is dat ook de bekabelde verbinding iedere dag wel een paar keer wegvalt. Eerst was het minstens ieder uur, dus heb ik deze client leasetime ook op 24h gezet. Echter heeft dit het probleem niet helemaal verholpen, de verbinding valt via de kabel nog steeds dagelijks weg. Online gamen zit er dus niet in. Als de verbinding wegvalt, dan valt deze vaak wel per laptop/pc/telefoon weg. Dus als ik geen internet meer heb op mijn laptop, is het wel zo dat de andere laptops en telefoons gewoon internet hebben. Ik heb mijn laptop bij andere geprobeerd. En daar werkte alles wel naar behoren, zelfs al was hun wifi signaal nog zwakker dan de onze.

3. Het internet zelf schommelt ook heel erg kwa snelheid. De downloadsnelheid kan binnen 10 seconde van 4 mb/s naar 50kb/s gaan. Daarna klimt hij vaak weer rustig omhoog, maar hij kan net zo goed weer binnen 10 seconde terug vallen naar 50kb/s. Dit gebeurt zowel via de kabel als via wifi.

4. Sinds vandaag zijn sommige sites compleet onbereikbaar. Het gaat om sites die voorheen wel te bezoeken waren. Het zijn voornamelijk sites die vaak gebruikt worden. Ik heb de router zelf al gereset, maar dat maakte geen verschil.

Ik heb ziggo vandaag al meerdere malen proberen te bellen, maar blijkbaar zijn er geen werknemers meer bij de helpdesk. Ik krijg iedere keer de melding dat alle medewerkers van ziggo al in gesprek zijn.

Kan iemand van jullie mij helpen met een van deze problemen? Als jullie meer informatie nodig hebben over de modem en verbindingen vraag het dan gerust. Vermeld er aub wel bij hoe ik deze informatie kan verkrijgen, ik ben geen expert op het gebied van modems e.d.
 
MisterSenseo
In principe lijkt het erop dat je alle tips al uitgevoerd hebt.
Wat ik als tip kan geven, verwijder de draaidoos-splitter uit de wandcontactdoos en plug je modem direct in de wandcontactdoos.
Als dit effect heeft raad ik je aan een Tratec signaalversterker te plaatsen, die via poort 1 ( de meest linkse ) aan te sluiten direct in WCD zonder splitter en daarna modem in poort 2 en tv's op poorten 3,4 en 5.
Werkt het dan nog niet naar wens, plug dan je modem in poort 3, die is iets versterkt dus signaalverhogend.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Bens
Ik heb vandaag pas voor het eerst tijd gehad om de verbinding te testen. Het lijkt er op dat de signaalsterkte stukken beter wordt als ik hem rechtstreeks in de WCD plug. We zitten nu rond de 6.8db. Wij hebben ook al een versterker in de meterkast hangen voor de tv's. Deze heeft alleen een ingang en een uitgang. Vanuit deze uitgang gaat hij naar een splitter voor de tv's. Zou ik deze versterker ook gewoon in de WCD kunnen pluggen en vanuit daar naar de router en de splitter voor de tv's? Of zal die WCD dan doorsmelten of iets dergelijks?
 
MisterSenseo
Als het een versterker betreft met retourpoorten is dat juist de bedoeling.
Daarom beveel ik ook een Tratec FRA-752/N versterker aan, die heeft gegarandeerd retourpoorten.
Jouw plan is dus precies wat ik bedoelde, dus werk het uit.....Wink
Die idiote draaisplitter moet je richting Ukraïne schoppen of verder, het zijn ondingen.
Vanaf WCD direct naar de eerste poort van de Tratec FRA-752/N en vandaaruit de eerste vrije poort naar je modem en de rest naar tv's e.d.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Bens
Misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn vorige post. Maar wij hebben dus al een versterker (spaun HVN 20 U) in de meterkast hangen voor onze 4 tv's. Deze versterker heeft 1 ingang en 1 uitgang. Kan ik het ook zo maken dat de ziggo kabel binnen komt in die versterker. En vanuit daar naar de WCD's gaat, waarna hij naar de router en de splitter van de tv's gaat(Deze heeft nu 4 uitgangen en zit dus al vol)? Of is het handiger om een splitter erbij te kopen en het dan als volgt te doen: Ziggo kabel bij binnenkomst naar WCD, van daaruit naar de versterker, dan naar een splitter die naar de tv's en naar de modem gaat.

De versterker die nu in de meterkast hangt is pas een half jaartje oud en dus nog goed. Mede daardoor is dus volgens mij is het voor ons goedkoper om een andere splitter te nemen, dan zou alles toch ook moeten werken?
 
kobus1960
Kan niet vinden via google of die versterker retour geschikt is.
Zie onderstaande afbeelding, dat is het ideaalplaatje bv. met
de genoemde Tratec.

bouwtekening
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding valt weg, sites onbereikbaar en traag internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie