obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Voip icm Ziggo Z1
bbos72
Hoi Black Tiger,

Helaas heb ik nog steeds geen succes. Zodra ik dhcp uitschakel en de LAN adres wijzig kom ik op geen enkele manier meer in het apparaat zodat ik de rest kan wijzigen. Heb jij nog enig idee waar ik het moet zoeken?
 
Black Tiger
Was dit wel al gelukt?

Quote

1.) Eerst moet je naar het LAN gedeelte, wijzig daar het ip adres naar 192.168.178.2 en ip subnet mask 255.255.255.0 en klik op apply.


Want als dat al gelukt is, dan heeft je Zyxel al 192.168.178.2 als ip adres.
Via dat ip adres moet je hem dan kunnen bereiken.

Dus als dat met ip adres gelukt is en DHCP heb je uitgezet, dan kun jouw pc even tijdelijk een vast ip adres geven.
Laat je pc op de LAN poort van de Zyxel ingestoken zitten.

Ga naar configuratiescherm -> netwerkcentrum -> adapter instellingen.
Neem dan rechter muisknop op de netwerkadapter en kies voor eigenschappen.

Kies internet protocol versie 4 en klik op eigenschappen.

Kies dan "het volgende ip adres gebruiken".
ip adres: 192.168.178.5
subnetmasker: 255.255.255.0
gateway: 127.0.0.1 of als dat niet werkt 192.168.178.2

Klik op "de volgende DNS naamserver adressen gebruiken"
Voorkeurs DNS server: 192.168.178.2

Klik daarna op OK.

Nu moet je als het goed is de Zyxel weer via 192.168.178.2 kunnen bereiken.

Maak de rest van het stappenplan af. Als je klaar bent, volg de hierboven genoemde stappen, en zet ip adres en DNS weer beiden op "automatisch".

Zorg wel dat als alles klaar is je even alles uitzet en dan eerst de Ziggo modem start en laat starten tot het klaar is.
Daarna de Zyxel en als die klaar is pas weer de pc.
Dan zou alles moeten werken, zo niet hoor ik het graag.
Greetings, Black Tiger
 
bbos72
Hoi Black Tiger,

Bedankt voor je hulp! Ik ben in ieder geval zo ver dat ik de ZyXel via de Cisco kan benaderen op 192.168.178.2! :-) Nu nog ff weer verdiepen in de juiste voip instellingen (moest de ZyXel resetten dus alles kwijt) en dan moet het goedkomen denk ik ;-) Thxs so far!

*update* Ik kan nu dus wel via het Cisco modem in de ZyXel komen maar de ZyXel kan nog steeds geen verbinding maken met het internet. Sip accounts juist ingevuld maar ze willen niet registreren. Het wifi van de ZyXel even weer ingeschakeld en dan kan ik idd niet op het internet komen. Advies?
Gewijzigd door bbos72 op 17-07-2014 11:51
 
Black Tiger
Heb je wel de Zyxel in bridgemode gezet?
En ook de Cisco niet met de WAN van de Zyxel maar met de LAN van de Zyxel verbonden?
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Het kan ook zijn dat we met een bug te maken hebben in de nieuwe Cisco's.
Ik lees net dit topic:
http://ziggo.gebruikers.eu/forum/view...post_31510
En daarbij doet zich ook het probleem voor van geen internet bij een statisch ip adres.

Wat we wel nog eens kunnen proberen is dan het ip adres van de Zyxel juist -binnen- de range van de Cisco te plaatsen.
Bijv. geef de Zyxel eens 192.168.178.40 als ip adres. Werkt het dan wel?
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Vraag vanuit het Ziggo Webcare team.

Kun je wel met apparatuur aangesloten op de Zyxel, pingen naar de Cisco modem?

Dus als je wifi van de Zyxel gebruikt, kun je dan wel pingen naar 192.168.178.1 (het ip van de Cisco)?
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jesse
Goedenavond,

Ik heb ook hier even getest op een Cisco EPC3928.
Het is gewoon mogelijk om met het internet te communiceren wanneer je op je apparaat een statisch IP-adres hebt ingesteld.
Wel is mij opgevallen dat domeinnamen niet worden geresolved wanneer je het Wi-Fi modem (192.168.178.1) als DNS server hebt ingesteld.
Stel hier dus handmatig onze DNS-servers in, anders zal internet niet functioneren.

Dit zijn:
1) 212.54.40.25
2) 212.54.35.25

Hanteer daarnaast ook een IP-adres in de DHCP range (192.168.178.10 - 192.168.178.254).
Dan moet het gewoon functioneren. Smile Laat je het weten?

Met vriendelijke groet,
Jesse
 
Black Tiger
Ik denk dat dit in dit geval niet gaat lukken.
De Zyxel heeft namelijk geen WAN poort aangezien dit een ADSL modem is.
Als je deze in bridgemode zet, kun je hem als switch gebruiken. Dan moet je hem dus een LAN in de juiste range geven en het juist subnetmasker.
Je kunt hier geen DNS server of gateway opgeven, net zoals dat in een switch ook niet kan. Dus ik denk dat dit niet zal helpen.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jesse
Helder, bedankt voor de toelichting.

Probeer dan eens het volgende:

1) Log in op het modem (http://192.168.178.1).
user: ziggo
pass: draadloos

2) Ga naar "Geavanceerde instellingen"
2) Kies onder "Setup" voor "Lan Setup"
3) Vul "LAN 1 Static DNS 1/2" in, gebruik onderstaande nameservers:

Static DNS 1: 212.54.40.25
Static DNS 2: 212.54.35.25

Momenteel ben ik helaas niet de gelegenheid om dit te testen, maar ik vertrouw erop dat het zo goed moet gaan. Smile
Ik verneem het graag! Zodra ik zelf in de gelegenheid ben om dit te testen zal ik dit ook doen.
 
bbos72
Bedankt voor het meedenken. Inmiddels heb ik internet werkend via het ZyXel modem. LAN ip gewijzigd van 192.168.178.2 naar 192.168.178.50 (40 wilde niet. Gaf ip conflict aan) Ik kan nu ook via de ZyXel het Cisco modem benaderen op 192.168.178.1 De laatste stap van het Ziggo Webcare kan ik niet uitvoeren omdat ik nergens "LAN 1 Static DNS 1/2" in kan vullen. Ik weet dus niet hoe stabiel deze configuratie is omdat het de eerste paar keren niet wilde werken door het LAN ip te wijzigen. Uiteraard heb ik DMZ in het Cisco modem naar dezelfde waarde gewijzigd. Alleen heb ik voip nu nog steeds niet werkend. Zodra ik op registeren van voip klik kom ik terug in het hoofdscherm met de melding dat er geen werkende internetverbinding is gevonden terwijl ik nu wel dit bericht tik via de wifi van de ZyXel. Maar goed, we zijn weer een stapje verder :-) Nog suggesties?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voip icm Ziggo Z1', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie