obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
kan mijn nieuwe wifi printer lokaal niet bereiken (Vista en Ubee) (Solved)
ngc981
Ik heb een gek iets welke ik op dit moment niet kan verklaren. Misschien kan iemand mij helpen
Mij nieuwe HP5520 (wireless) is niet te bereiken vanuit de laptop van mijn vrouw (Vista)
Mijn laptop windows 7 kan gewoon de printer bereiken. mijn Mac kan er bij, de Windows8 laptop kan er bij.

Hij is als een static gedineerd op mijn ubee router.
las ik het ip adres ping dan krijg ik een reactie terug van mijn ip adres van mijn vista machine met de remark host unreachable

Wireless devices zoals mijn samsung zijn te pingen?

Graag advies

Chris

p.s Windows Firewall heb ik ook uitgezet.
Gewijzigd door ngc981 op 17-05-2014 16:19
 
briolet
Printers kunnen via verschillende protocollen op het netwerk gevonden worden. Misschien dat die ene laptop geen van de protocollen ondersteunt en daarom geheel handmatig ingesteld moet worden?

Maar dat zou je dan in de printerhandleiding verwachten.
 
ngc981
Bedankt, voor je reactie maar ik ben er net een seconde geleden uit.
Ik vermoed dat wat je aan geeft waar is maar wel in relatie to een wifi setting op de Ubee

namelijk closed network en AP isolation on disabled te zetten deze stonden op enabled.

Ik had daar geen probleem mee tot dat ik deze printer kreeg in combinatie met vista

Nogmaals bedankt voor je reactie,


Chris
 
briolet
De gebruikers handleiding schrijft:

Quote

Closed Network:
Instelling of SSID zichtbaar is voor andere netwerkapparaten.
Let op
Wanneer u deze functie op Disabled zet is het bij het verbinding maken met het Wi-Fi modem noodzakelijk de SSID handmatig in te stellen.


AP Isolate
Instelling om onderling dataverkeer tussen draadloze netwerkapparaten en het Wi-Fi modem te forceren.


Bij de eerste instelling is het vinden van Wifi het probleem, niet het vinden van de printer.

De tweede staat bij mij op disabled (default). De beschrijving suggereert eigenlijk dat hij aan moet staan als er problemen met de communicatie zijn.

In elk geval werkt het nu weer bij jou.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kan mijn nieuwe wifi printer lokaal niet bereiken (Vista en Ubee) (Solved)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Advertentie