obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Na upgrade geen verandering downloadsnelheid
boreak
Al van alles geprobeerd, maar niets helpt.
 
mesa57
Tenzij je het AC protocol gebruikt (nieuwste protocol) mag je blij zijn als je via wifi 55 Mb haalt.
 
kobus1960
70 % van de bekabelde snelheid is met WiFi zo ongeveer
het maximaal haalbare. Mits, en nu ga ik mensen vreselijk
beledigen, ik weet het, de thuissituatie ideaal is. Sorry.
 
briolet
Er is niet echt een relatie is tussen bekabelde en wifi snelheid. Beide hebben een eigen maximum.

Mijn ervaring met de Ubee en mijn airports is, dat ik op 2.4 GHz moeite moet doen om de 60 Mbps te halen. 50 of 55 Mbps is ook al heel mooi en geen klacht waardig.

Ik ben inmiddels overgestapt op 5 GHz waar je een grotere bandbreedte hebt. Met de Ubee haal ik daar wel de 90 Mbps, terwijl ik op de verder weg staande airport iets van 80 Mbps haal.

Mijn ervaring thuis en bij kennissen is wel dat de verbinding via 5 GHz sneller is. De laptops en smartphone moeten dan wel op de 5 GHz verbinden. Om dat af te kunnen dwingen heb ik beide frequenties een eigen SSID gegeven.

Bekabeld haal ik, binnen mijn eigen netwerk, makkelijk de 800 Mbps.
 
Nietes
Kun je de Ubee dan zowel op 2.4ghz en 5.0Ghz zetten dan? Mijn tablet en phone ondersteunen geen 5ghz en heb daarvoor nog een router achter de Ubee. 5 Ghz is inderdaad sneller
Stja Annoying
 
briolet
Bij de Ubee evw 3200 moet je nog een keuze maken, maar met de Ubee evw 3210 kun je beide gelijktijdig aktief hebben.
 
Nietes
Bedankt, ik heb de 3200 dus dat gaat niet lukken, dus mijn router er maar achter blijven hangen Smile Gaat ook prima en het is nog wel een Sitecom Wink
Stja Annoying
 
boreak
Even terugkomend op mijn eerdere mails.
Ik heb inmiddels een snelheid van ongeveer 60 Mbps en gebruik daarvoor de TP-Link WR841N en TL WN8200ND en denk dat ik daarmee heel tevreden moet zijn ( het is niet anders .... in een oude woning zonder kruipruimte is helaas een vaste verbinding niet mogelijk).
Op welke wijze je de overstap naar 5 GHZ is mij niet geheel duidelijk, maar dat zal wel aan mijn gebrek aan technische kennis liggen ( ik heb een cCsco). Hetzelfde geldt voor het AC-protocol.
Bedankt voor jullie reacties en adviezen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Na upgrade geen verandering downloadsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie