obey-robots.txt
06 December 2016, 13:09
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Traag en zelfs helemaal geen WiFi

Johanna58
Al vele jaren een trouwe klant van Ziggo. Wel eens internetproblemen (dus viel telefoon ook uit) en dat is niet zo leuk. De laatste week echter is het elke dag meerdere keren raak. Het draadloos internet is weg. Of je dénkt het te hebben, 4 streepjes, dus je bent verbonden, maar de pagina’s laden niet en dat is zichtbaar aan het cirkeltje wat bovenin je beeldscherm krampachtig z’n best doet om je gewenste pagina weer te geven.
Aangezien ik graag of Facebook zit – en dan ook nog spellen speel – is het een ‘ramp’ als je na zoveel pogingen eindelijk een level haalt en dan het eindscherm niet in zicht krijgt. Dat kreng blijft hangen en je krijgt uiteindelijk de melding ‘er is iets fout gegaan, we kunnen geen verbinding met je computer maken’. Grrrrrrrrrrrrrrrrr en dat is zwak uitgedrukt.
Sinds een week is dit de hele dag een feit. Wel verbinding, geen verbinding, wel, niet. In ieder geval: om gek van te worden.
Ziggo voor de zoveelste keer gebeld. Monteur geweest, modem vervangen. Yeaaaaah, mooie up- en downloadsnelheid, maar na 5 minuten (gelukkig was de monteur er nog) was het wederom raak. Ja… kan een babyfoon zijn waardoor het kanaal ineens overbelast is. Hij heeft het allerbeste kanaal uitgekozen, dus die hanteren we. Hij heeft het dus maar weer gewijzigd en daarna wél internet, maar minder qua up- en download. Nou zou ikzelf met mijn desktop op de kabel kunnen, maar aangezien we hier laptops, iPads en mobiele telefoons hebben is het geklaag van de rest niet ‘van de lucht’. Dus zit ik ook op draadloos, dan hou ik het in de gaten. Come on, Anno 2014 is de kabel toch een beetje ‘verleden tijd’?! En moet alles toch vlekkeloos kunnen werken?
Hij ging de deur uit in de wetenschap dat het in orde zou zijn, maar nog geen 5 minuten daarna was het weer raak. Ik wist het niet meer. Was boos en begreep het niet.
Ziggo weer gebeld, lang gesprek gehad en uiteindelijk heeft iemand geadviseerd om een router tussen het Ubee modem te hangen. Want DAT was de oplossing. Zo dachten wij ook.
Router van de buren geleend voor een uur of 2, en ja hoor, we hadden internet zonder onderbrekingen. Dus er zelf eentje aangeschaft, uiteraard dezelfde, ertussen gehangen. Maar…………. wéér hetzelfde geklooi.
Wat moet een mens hier nu mee? Ziggo adviseerde de service + lijn te bellen (0,65 per minuut), maar daar doe ik absoluut niet aan. Dan bellen ze mij maar, dus daar kan ik heel lang op wachten.
Volgens het contract mogen we hier nog anderhalf jaar tegenaan kijken (eind vorig jaar een gratis HD kastje aangevraagd via een actie - niet wetende dat je contract gelijk wijzigt) dus daar wordt een mens echt niet vrolijk van.

Wat heb ik als klant nou voor rechten? En wat als ik overstap naar een andere provider… wie zegt dat ik niet hetzelfde gelazer krijg? Waar ligt het aan?
Ik weet het niet meer. We hebben een alles-in-1 abonnement en vinden het qua kosten wel prima.
Ziggo…. Niets mis mee, maar de sores omtrent WiFi internet is om schijtziek van te worden.
Bij mijn moeder thuis, 11 km verderop heb ik trouwens een prima en constante ontvangst. Zij heeft geen internet, maar de buren wel. Ligt het aan de buurt?
En erg fijn als ze zeggen dat ze WiFi niet kunnen garanderen, maar wat heb je daar nou aan? Daar ‘koop’ ik toch geen donder voor?!
 
Johanna58
storingen internet:
op dit moment is het zo druk dat wij u niet tijdig te woord kunnen staan
belt u alstublieft op een ander tijdstip terug

Dit zegt toch genoeg?!
 
kobus1960
Kan iemand naar de router van je buren kijken, en da vooral
naar de instellingen? En vraag eens hoelang die buren die router
zelf in bezit hebben? Komt dat niet overeen met de start van
jouw problemen? Het is namelijk anno 2014 en er zijn meer
WiFi punten dan vliegen. Dat werkt niet mee.
Gewijzigd door kobus1960 op 20-06-2014 17:35
 
Johanna58
Dank voor je reactie.
We hadden nooit een router totdat de problemen begonnen. Omdat Ziggo router adviseerde wilden wij eerst checken of dat echt zou kunnen helpen. Daarom uitgeprobeerd en het werkte. Toen zelf eentje aangeschaft en het probleem bestaat nog steeds.
Maandag komt er opnieuw een monteur om ALLES (weer?) te checken.
 
Johanna58
en zal alles met de buren checken, sorry dat ik daar even aan voorbij ging. Maar volgens mij hebben ze die al veel langer.
 
Polleke
Was het niet hun router die de oorzaak is? Toen jullie hij bij jullie aangesloten was waren er geen problemen en toen hij weer bij de buren aangesloten was waren de problemen er weer. 'T is maar een idee hoor.
 
Johanna58
Nee, dat is het niet. Want voordat de buren hem hadden aangesloten hadden we al een slecht signaal en zelfs geen internet. Dat kon het dus niet zijn.
 
kobus1960
Het vervelende van een forum is dat we niet
kunnen "kijken". Dus een oplossing aandragen
is nog lastiger. Niets is uit te sluiten. Helpless
 
Johanna58
Ik denk dat we nog een keer de monteur moeten afwachten. Al vraag ik me werkelijk af wat dié nog moet doen. Maar ja.... kwestie van afwachten.
 
Johanna58
Wel... het probleem is opgelost. Niet door Ziggo hoor. Monteur adviseerde bekabelde verbinding en ja.... dat is uiteraard een oplossing. Maar omdat we met iPad en iPhone in huis zitten is dat dus geen optie. Het router van Sitecom had volgens Ziggo niet eens meer verkocht mogen worden, zo Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is het resultaat ervan. Gezocht op internet naar een router en gevonden: de Netgear Nighthawk AC1900 - een award winner en met 3 antennes. Up- en downloadsnelheid is niet te geloven zo hoog en géén pieken c.q. dalen.
Oke, het kostte EUR 164,- (dus weer ff sparen) maar dan zijn we nu eindelijk van het gesodemieter af. Heerlijk, onbezorgd gebruik maken van een stabiele verbinding. Zelfs op zonder heb ik nu WiFi wat nooit mogelijk leek te zijn.

Dan zijn jullie weer op de hoogte.

groet
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag en zelfs helemaal geen WiFi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen internet wel wifi Klacht over Ziggo 2 06-11-2016 17:14
Wifi Snelheid 15 26-10-2016 18:09
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo 15 07-10-2016 01:55
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen 2 25-09-2016 23:13
Ziggo 200/20 is 'savonds traag (~80/~18) Snelheid 2 20-09-2016 23:51
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Black Tiger00:14:21
| Zippo00:17:07
| kezeltje00:46:15
| Desmark01:21:27
| buijs03:23:00
| jlebbink04:50:02
| Gilex05:58:03
| Matty11:48:23
| Drenthe201611:58:28
| Monteur_kees13:33:52
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan