obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
2 routers / Ubee modem/router gescheiden netwerk
surfertje
Het lukt maar niet om met 2 routers en een Ubee UVW3200 twee netwerken aan te maken. Veel gelezen op INtenret en veel geprobeerd maar niet de juiste zaken waarschijnlijk want het lukt niet.
Het doel is om een gescheiden netwerk te krijgen zodat iemand die inlogt via wifi op dat netwerk niet bij het interne LAN kan.

Wellicht dat iemand op dit forum mij juist kan helpen.

Als volgt aangesloten:
Ubee modem/router
DHCP server (range dhcp is 192.168.0.100-150)
WIFI uit
Hotspot aan

D-link router aangesloten LAN naar LAN Ubee
Vast ip buiten de dhcp range van Ubee maar wel zelfde subnet
DHCP uit
WIFI aan SSID1

TP-link router aangesloten van WAN naar LAN op Ubee
DHCP aan maar iprange lit in ander subnet 192.168.1.100-150) LAN ipadres is 192.168.1.1
vast ip adres WAN poort in de range van Ubee dhcp scope 192.168.0.151
WIFI aan


Na herstarten van alle apparaten werkt alles. Ik kan echter met een laptop aangesloten op het wifi router 2 overal bij, ook op de apparaten aangesloten op Router 1 of de Ubee. Daarom heb ik het ipadres van Router 2 in het DMZ geplaatst van de Ubee (hij doet an overigens niets alleen het ipadres invullen die dan blijft staan maar dit zal wel zo horen.
Nog steeds kan ik overal bij: pingen enz. Ook via webinterface inloggen op bijv. Router 1.

Graag geen adviezen van Ubee in Bridge modus zetten e.d. want dat is geen optie.
 
mesa57
Dat klopt, dat is normaal. Alleen pingen via (netbios) naam zal niet meer lukken.
En van de Ubee zijde naar de TP-link ook niet Wink

Als je netwerken echt wilt scheiden zul je een router moeten installeren die VLAN's ondersteunt. Dat kan ook met o.a. DD-WRT.
 
surfertje
Zojuist gelezen dat het met het Ubee modem/router mogelijk is om 2 ip subnets uit te delen op PCM web. Je sluit dan 2 routers aan op de Ubee beide routers WAn aansluiting op LAN Ubee. Beide routers krijgen dan een ipadres in een ander subnet zodat je 2 netwerken krijgt, echter ik weet niet hoe die in te stellen in de Ubee.

Nog even zoeken of de Dlink DIR 655 of de TPlink VLANs ondersteund. Dan kan ik altijd de router funktie van de Ubee uit zetten en bijv. de Dlink of tplink DHCP server laten zijn.
 
surfertje
Voorheen had ik de Dlink als DHCP server en met WAN naar LAN Ubee aangesloten. Op de Dlink was een gastnetwerk actief wat dan hetgeen deed hoe ik het wilde. Gastnetwerk gescheiden van prive netwerk, echter kon ik niet bij apparaten aangesloten middels LAN op Ubee.
 
mesa57
Dar klopt dus. Je kunt apparaten niet via hun (netbios) naam benaderen dan. Wel via IP adres.
 
surfertje
Op dit forum gelezen dat mijn vorige installatie mogelijk moetzijn 2 netwerken te maken door de volgende aansluiting:

Dlink router WAN op LAN van Ubee
WIFI Ubee uit en op Dlink aan
Beide DHCP server maar geven andere iprange uit zodat je twee netwerken krijgt.

Dit had ik ook zo maar het probleem bij mij was dat apparaten aangesloten op de Dlink LAN of WIFI niet bij de aaparaten aangesloten op de Ubee konden komen.
 
Black Tiger
Ik heb mijn antwoord even aangepast. had je vraag verkeerd begrepen.

Heb je wel verschillende netwerken in hetzelfde subnet gekozen?
Gewijzigd door Black Tiger op 08-07-2014 16:01
Greetings, Black Tiger
 
surfertje

Quote

Black Tiger schreef:

Ik heb mijn antwoord even aangepast. had je vraag verkeerd begrepen.

Heb je wel verschillende netwerken in hetzelfde subnet gekozen?


Bij welke aansluiting?
 
Black Tiger
Op de router. Zitten beiden in het 192.168 segment met 255.255.255.0 als subnetmasker?
Greetings, Black Tiger
 
surfertje

Quote

Black Tiger schreef:

Op de router. Zitten beiden in het 192.168 segment met 255.255.255.0 als subnetmasker?


Beide geprobeerd. Dus ook verschillende subnet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2 routers / Ubee modem/router gescheiden netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
Advertentie