obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Problemen Cisco epc3928 en netgear wdnr4000
mvdenzen
Ik heb thuis een ziggo modem en een netgear wndr4000 router.
In heb 2 draadloze netwerken gemaakt ivm de bereikbaarheid in huis.
Ziggo modem staat in de meterkast op de bgg. Vandaaruit gaat er een netwerkkabel naar de 1e verdieping waar de netgear staat. Beide draadloze netwerken hebben een andere naam en zitten op een ander kanaal.
Ik maak voornamelijk met iPhones en ipads gebruik van de wifi.

Nu heb ik regelmatig dat ik slechte internet snelheid heb.
Ik heb dan wel genoeg ontvangst en krijg ook een ip-adres maar de verbinding is er niet of enorm traag.
Dit is echt wifi gerelateerd. Als ik dan mijn wifi op mijn apparaat aan of uitzet of ik kies een andere wifi is het probleem weg. Ook het vernieuwen van de lease verhelpt het soms.

Iemand een idee? Lijkt wel of de 2 wifi's elkaar in de weg zitten? Moet ik omdat ik 2 wifi's heb bv nog extra instellingen maken (bv subnetmask)

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want het is erg frustrerend.
 
nomadian
Probeer eens inSSiDer op een laptop of pc met wifi om te kijken welke kannalen (channels) al vol zitten op de wifi en pak het meest lege spectrum. Als het te druk wordt kunnen wifi punten elkaar gaan storen en dat resulteert in traag tot geen internet. De toegangspunten van buren en dergelijk hebben hier ook invloed op.
 
kobus1960
Begin even met allebei de SSID's dezelfde naam
en wachtwoord te geven, je apparaten pakken zelf
de sterkste, kijk even of dat verbetering geeft.
 
mvdenzen
heb met insider gekeken en zowel bove als beneden dezelfde naam gegeven. Ik ga kijken hoe het nu gaat. Bedankt!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen Cisco epc3928 en netgear wdnr4000', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie